Nem kevesen vannak azok, akik rettegnek a repüléstől, és bár nem tartozunk közéjük, azért meg tudjuk érteni a félelmüket. Más kérdés, hogy aki a mai gépeken fél vajon mit szólt volna, ha mondjuk valamelyik Dornier-gépre kellett volna felszállnia jó 90 évvel ezelőtt.
Nem állítjuk, hogy 2016-ban nem lehet rettegni a repüléstől, mert abszolút lehet, ugyanakkor elnézve a Lufthansa archívumából előkerült képet, a mai gépek maguk a megtestesült biztonság.
A fotó a Dornier Merkur kabinját mutatja 1926-ból és az körülbelül úgy néz ki, mint egy rosszabb magyar vasúti kocsi pár évtizeddel ezelőttről. Maga a kabin is rémes, de azok a székek meg pláne.
Ráadásul az egész gép hihetetlenül kicsi is volt (nesze neked, klausztrofóbia!), hiszen 4-6 utast szállított, a pilótafülke pedig nyitott volt.
A Dornier egyébként több változatot is gyártott, a Merkur mellett ott volt a Komet, és a Do különböző verziói (a C, a D, és a T), szóval egy egész család állt a német polgári (majd később katonai) repülés szolgálatában.
A Merkur 1925-ben váltotta a Komet III-at kicsit hosszabb szárnyakkal, aztán kapott egy BMW-motort. A Merkurt előszeretettel használta a Lufthansa, volt olyan időszak, hogy egyszerre 30 ilyen gép is a cég tulajdonában állt, és szállítottak belőle Svájcon kívül Brazíliába, Kínába, Kolumbiába és Japánba is.