Kívül tágasabb

Az Instagram a végzetük

2016.02.16. 06:43, Kívül tágasabb , 5 komment

A közösségi alkalmazások sok szempontból megváltoztatják az életünket, ráadásul olyan területeken is, amire elsőre talán nem is gondolnánk. Nagyon könnyen bajba kerülhetnek például hagyományos divatmárkák is, a válság első jeleit már érzik is az Egyesült Államokban.

tinik_selfie_foto_flickr_com_pabak_sarkar.jpg

Az Instagram és társai térhódítása alapvetően változtatja meg bizonyos területeken az emberek, főleg a fiatalok életszemléletét, ezen belül akár a vásárlási szokásait. Ennek a vesztesei olyan, korábban rendíthetetlennek tűnő márkák is áldozatai lehetnek, mint a Gap, K. Crew és az Abercrombie & Fitch, melyek az Egyesült Államokban már a bevételeiken érzik a szokások változását.

A tinik (a Z generáció tagjai) ugyanis immár nem terméket, hanem élményeket vesznek, azaz amikor ruhát vagy cipőt vásárolnak maguknak, akkor legalább annyira fontos, miként és főleg milyen gyakran tudják megmutatni az új szerzeményüket a közösségi oldalakon, mint az, hogy mit is vettek.

„Az egész életük azon alapul, hogy ha azt nem lehet megosztani, akkor meg sem történt. Sokkal inkább a tapasztalatok, élmények határozzák meg őket, mintsem a megvásárolt termékek” - nyilatkozta a Business of Fashion oldalnak Marcie Merriman, az Ernst & Young növekedési startégiákkal és kiskereskedelmi innovációkkal foglalkozó ügyvezetője.

Azaz: a tinik (Amerikában már mindenképpen, de alighanem Magyarországon is egyre inkább) olyan ruhákat, termékeket vásárolnak, melyeket élményként tudnak eladni az Instagram, a Snapchaten és a hasonló oldalakon.

Hódít a fast fashion

Mivel a fiatalok az Egyesült Államokban sem dúskálnak azért a pénzben, a vásárlásra jó eséllyel a fast fashion olyan zászlóvivőit választják, mint a Magyarországon is jelen lévő Zara vagy Forever 21.

A szakemberek szerint ugyanakkor mindez már az idősebb korosztály divatról alkotott képére is hatással van, hiszen nagyon sokan a Pinteresthez hasonló oldalakról merítenek ihletet. Márpedig ezzel a hagyományos márkák és kissé lassú kereskedők egyre kevésbé képesek lépést tartani.

Mindez egy meglehetősen új jelenség, nem csoda, hogy a 90-es évek menő márkái komoly problémákkal szembesülnek – magyarázta az Editorialist divatmagazin társalapítója.

„A nyolcvanas és kilencvenes években a drágább divatmárkákhoz korlátozott volt az emberek hozzáférése” - mondta a The New York Timesnak Kate David Hudson, hozzátéve, hogy manapság viszont a kifutón látható darabok szinte azonnal megjelennek a közösségi oldalakon, a fogyasztók pedig minél hamarabb szeretnék beszerezni azokat.

Lépést tartani 

Ezért lehetnek sikeresek a hihetetlenül gyorsan dolgozó és állandóan változó készletet kínáló láncok, hiszen szinte azonnal tudnak reagálni a kifutói trendekre, míg a hagyományos, nagy márkák erre nincsenek felkészülve és csak üzleti modelljük teljes átalakításával lenne rá esélyük.

Ehelyett nem tudnak mást tenni, mint gyakorlatilag azonnali leértékeléssel megszabadulni a fogyasztói elképzelésekkel nem találkozó daraboktól, aminek két végzetes következménye van: a zuhanó eladások és a márka általános elértéktelenedése.

(Fotó: flickr.com/Pabak Sarkar)

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

Határátkelő

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es
süti beállítások módosítása