Meglehetősen megrázó videót tett ki a minap Essena O’Neil. A 19 éves ausztrál lány a YouTube egyik sztárja a maga negyedmillió követőjével (az Instagramon nem kevesebb mint 700 ezer ember látogatja oldalát). Most kitálalt a valóságról.
Essena O’Neil immár hét éve van jelen a közösségi oldalakon, ahol hatalmas sikereket ért el, nem mellesleg szépen meg is élt belőle. Most mégis úgy döntött, maga mögött hagyja élete ezen szakaszát, borít és megmutatja, mi zajlik a színfalak mögött.
„A 12 éves énem miatt döntöttem úgy, otthagyom a közösségi médiát. Szeretném, ha mindenki tudná, már 12 évesen nyomorultul éreztem magam a képernyőn látható számok miatt, és 18 évesen… akkor is nyomorult voltam, amikor mindenem megvolt” – árulta el ebben a 17 perces videóban.
„Találkoztam a neten nálam jóval sikeresebb emberekkel is, akik ugyanolyan nyomorultak, magányosak, rémültek és elveszettek, mint én. Mindannyian azok vagyunk” – tette hozzá Essena O’Neil, akinek pedig a posztjai alapján irigylésre méltó élete van.
Posztjai nagy része ugyanakkor messze nem a valóságot ábrázolta, egy jó részük gyakorlatilag fizetett hirdetés volt, amire vállalatok és reklámcégek adták a pénzt, hogy így érjenek el potenciális vásárlókat.
„Ezzel a rengeteg követővel együtt sem tudom már, mi a valós és mi nem, mert hagytam, hogy valami olyan határozzon meg, ami nem igaz” – fogalmazott az ausztrál lány, ezzel indokolva, hogy október végén körülbelül 2000 képet törölt Instagram profiljáról, míg a maradék 100 képet újrafotózta sokkal valóságosabb körülmények között.
E mellé a kép mellé például a következőt írta az Instagramon: „NEM A VALÓSÁG – több mint 100 képet lőttünk hasonló pózban, hogy a hasam jól nézzen ki. Aznap nem nagyon ettem. Kiabáltam a fényképet készítő húgommal, hogy ne hagyja abba, amíg valamennyire elégedett nem voltam a fotóval.”
„A közösségi média (különösen, ahogyan én használtam) nem a valóság. A kamu képek és a szerkesztett videók egymás ellen versenyeznek, az egész rendszer a lájkokon, a nézettségen, a követők számán alapul. Egy tökéletesen megkomponált rendszerről van szó” – mondta.
„Tudom, hogy vannak olyan, nagy költségvetésű online márkák, amelyek akár 2000 dollárt is fizetnek egy posztért” – hangsúlyozta, olyan képet is mutatva, amiért neki 400 dollárt fizettek.
Essena O’Neil éppen ezért arra kérte a YouTube és az Instagram sztárjait, hogy ha nem is jelent gondot, hogy pénzt fogadnak el egy-egy posztért, legalább legyenek őszinték és azt tüntessék fel.
Az ausztrál lány egy beszédes oldalt is indított letsbegamechangers.com címen, amit viszont a hirtelen nagy forgalom miatt nem mindig lehet elérni.