Kívül tágasabb

Kipakolt a YouTube-sztár a sötét oldalról

2015.11.04. 06:41, Kívül tágasabb , 18 komment

Meglehetősen megrázó videót tett ki a minap Essena O’Neil. A 19 éves ausztrál lány a YouTube egyik sztárja a maga negyedmillió követőjével (az Instagramon nem kevesebb mint 700 ezer ember látogatja oldalát). Most kitálalt a valóságról.

cim_88.jpg

Essena O’Neil immár hét éve van jelen a közösségi oldalakon, ahol hatalmas sikereket ért el, nem mellesleg szépen meg is élt belőle. Most mégis úgy döntött, maga mögött hagyja élete ezen szakaszát, borít és megmutatja, mi zajlik a színfalak mögött.

„A 12 éves énem miatt döntöttem úgy, otthagyom a közösségi médiát. Szeretném, ha mindenki tudná, már 12 évesen nyomorultul éreztem magam a képernyőn látható számok miatt, és 18 évesen… akkor is nyomorult voltam, amikor mindenem megvolt” – árulta el ebben a 17 perces videóban. 

„Találkoztam a neten nálam jóval sikeresebb emberekkel is, akik ugyanolyan nyomorultak, magányosak, rémültek és elveszettek, mint én. Mindannyian azok vagyunk” – tette hozzá Essena O’Neil, akinek pedig a posztjai alapján irigylésre méltó élete van.

Posztjai nagy része ugyanakkor messze nem a valóságot ábrázolta, egy jó részük gyakorlatilag fizetett hirdetés volt, amire vállalatok és reklámcégek adták a pénzt, hogy így érjenek el potenciális vásárlókat.

„Ezzel a rengeteg követővel együtt sem tudom már, mi a valós és mi nem, mert hagytam, hogy valami olyan határozzon meg, ami nem igaz” – fogalmazott az ausztrál lány, ezzel indokolva, hogy október végén körülbelül 2000 képet törölt Instagram profiljáról, míg a maradék 100 képet újrafotózta sokkal valóságosabb körülmények között.

cikk_3.jpg

E mellé a kép mellé például a következőt írta az Instagramon: „NEM A VALÓSÁG – több mint 100 képet lőttünk hasonló pózban, hogy a hasam jól nézzen ki. Aznap nem nagyon ettem. Kiabáltam a fényképet készítő húgommal, hogy ne hagyja abba, amíg valamennyire elégedett nem voltam a fotóval.”

„A közösségi média (különösen, ahogyan én használtam) nem a valóság. A kamu képek és a szerkesztett videók egymás ellen versenyeznek, az egész rendszer a lájkokon, a nézettségen, a követők számán alapul. Egy tökéletesen megkomponált rendszerről van szó” – mondta.

„Tudom, hogy vannak olyan, nagy költségvetésű online márkák, amelyek akár 2000 dollárt is fizetnek egy posztért” – hangsúlyozta, olyan képet is mutatva, amiért neki 400 dollárt fizettek.

Essena O’Neil éppen ezért arra kérte a YouTube és az Instagram sztárjait, hogy ha nem is jelent gondot, hogy pénzt fogadnak el egy-egy posztért, legalább legyenek őszinték és azt tüntessék fel.

Az ausztrál lány egy beszédes oldalt is indított letsbegamechangers.com címen, amit viszont a hirtelen nagy forgalom miatt nem mindig lehet elérni.

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

Határátkelő

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es
süti beállítások módosítása