Az egyik legbefolyásosabb divatblogger, Zoella a minap könyvet jelentetett meg. Volt is nagy öröm, meg hírverés, mi is megénekeltük a dolgot, aztán most beütött a ménkű. Olyannyira, hogy Zoella bejelentette: pár napra offline üzemmódra kapcsol.
A 24 éves Zoe Sugg Girl Online című könyvéből az első héten elfogyott 78 109 darab, ami több mint amennyivel JK Rowling vagy Dan Brown dicsekedhet és ötször annyi, amennyi a Szürke ötven árnyalatából fogyott a megjelenést követő első hét napban.
„Csodálatos érzés! Nagyon hálás vagyok minden vásárlónak. Imádom, hogy olyan sok nézőmnek tetszik a Girl Online. Az idei év nagyon izgalmas volt, ez pedig a hab a tortán” – nyilatkozta a sikerrel kapcsolatban Zoe Sugg.
A döbbenetes adatok persze nem a semmiből jöttek, hiszen Zoella az egyik meghatározó vlogger a világhálón. A nagyságrendek érzékeltetése végett: YouTube-os videóblogját havonta 12 millióan (!!) nézik meg, hatmillió követője van.
Most azonban légy került a levesbe, ugyanis kiderült, hogy a könyvet nem is ő, hanem egy szellemíró írta. Ez éppenséggel egy sztár esetében nem lenne különösebben meglepő, egy bloggernél azonban felettébb kínos. Olyannyira, hogy (miközben közölte, a sztori és a karakterek az ő találmányai) Zoe Sugg bejelentette, pár napra „lekapcsolja magát” a netről. Mindezt 2,6 millió Twitter-követője előtt tette meg.
Közben az is kiderült, hogy a valódi szerzőt Siobhan Currannek hívják, és ugyan a neve (a Penguin kiadói igazgatójával, Amy Alwarddal egyetemben) megjelenik a könyvben, de csak egy köszönetnyilvánítás erejéig.
A Penguin is kénytelen volt közleményben elismerni, hogy nem legfrissebb sztárszerzőjük írta a bestsellert: „Kiadóként az a feladatunk, és mindig is az volt, hogy megtaláljuk a legragyogóbb tehetségeket, és segítsünk nekik elmesélni a történetüket, megteremtve a kapcsolatot az olvasókkal”.
„Első regénye, a Girl Online készültekor Zoe profi szerkesztőcsapattal működött együtt, ők segítettek neki életre kelteni a szereplőket, és tapasztalatukkal segítették egy szívmelengető és lenyűgöző történet elmesélését” – így a közlemény.
Mindehhez Zoella annyit tett hozzá, hogy „mindenkinek szüksége van segítségre, amikor valami újat próbál ki. A Girl Online története és az abban szereplő alakok az én művem”.
Arra azért kíváncsiak leszünk, hogyan mászik majd ki (vagy segíti ki egy profi PR-csapat) a slamasztikából.
(via)