Alapjaiban változott meg a popszakma az elmúlt években, más a fontos ma már, mint akár 5-10 évvel ezelőtt. Hogy pontosan mi, arról a hétszeres Grammy-díjas Taylor Swift írt a The Wall Street Journalben egy meglehetősen elgondolkodtató cikket.
Ha van valaki, aki ismeri a mai zeneipart, akkor Taylor Swift bizonyosan: a sokszoros díjazott (egyebek mellett 7 Grammy-t, és 12 Billboard Music Awardsot magáénak tudó), eddig 26 millió lemezt eladó és 75 millió digitális letöltést produkáló énekesnő 17 éves kora óta él a zenéből.
Taylor Swift szerint noha a rajongóknak ismét meg kell tanulniuk fizetni a zenéért, magáért az iparágért nem aggódik, mi több, szerinte az éppen most kel életre. Most pár érdekes meglátását mutatjuk meg.
Előbb a népszerűség, aztán a szerződés
„Egy színésznő mesélte nemrégiben, hogy amikor a legutóbbi filmjéhez zajlott a casting, végül ketten maradtak, és a válogatást vezető rendező végül az alapján döntött, hogy melyiküknek van több követője a Twitteren. Úgy látom, ugyanez a trend a zeneiparban is. A jövőben a művészek azért kapnak majd szerződést, mert sok a rajongójuk, és nem azért lesz sok rajongójuk, mert szerződést kaptak és lemezük jelenik meg.
… és még az Instagram is
Az értékedet az határozza meg, hogy hányan követnek az Instagramon.
Eltűntek az autogramok, feltűntek a selfie-k
Gyakorlatilag az előkamerás iPhone megjelenése óta nem kértek tőlem autogramot. Az egyetlen emlék, amit manapság a srácok akarnak, az a selfie.
A rajongók már a koncert előtt megnézik az előadást a neten
„A YouTube-generáció elé már minden este úgy mentem ki tavaly a stadionturnémon színpadra, hogy tudtam: szinte minden rajongó láttam már a koncertem a neten.
Angyal legyél vagy kurva
Ami viszont változatlan az a „jó lány – rosszlány” ellentétpár megléte, és ameddig ezek a kategóriák léteznek, mindig lesznek olyanok, akik valamelyikbe nagyon szeretnének bekerülni.
(via)