Kívül tágasabb

Egy villamosvonal végnapjai

2013.05.23. 06:55, Kívül tágasabb , 3 komment

Indiában már csak Kalkuttában maradt meg tömegközlekedési eszközként a villamos. Úgy tűnik azonban, hogy ennek a vonalnak sincs hosszú távú jövője, mert a karbantartás hiánya erőteljesen meglátszik rajta.

cím_107.jpg

Kalkuttán kívül már sehol sincsen Indiában villamos, és ennek a vonalnak a napjai is meg vannak számolva. Úgyhogy Ronny Sen fotós az utolsó pillanatokat kapta el, megörökítve a végnapokat.

Az első villamos 1873-ban indult a városban, de nem volt elégséges az érdeklődés. Majd 1880-ban elindítottak egy lóvontatta járatot, ami már nagyobb sikerrel járt. A 19. század végére 186 villamoskocsival és 1000 lóval büszkélkedhetett a cég.

1_68.jpg

1900-tól vette át az uralmat az elektromosság a lovak helyett. A hálózat 67 kilométert ölelt fel. Mára 300 villamosa van a városnak, de csak napi kb. 170 jár, mert nem elég az utas.

2_59.jpg

1980-ban még 750.000-en utaztak a villamosokon egy nap alatt, de azóta a szám annyira lecsökkent, kb. 160.000 naponta, hogy a közlekedési cég a fizetéseket is nehezen tudja kigazdálkodni 6000 alkalmazottjának. Bár a jegyek ára alacsony, az út hosszú és lassú, ezért sokan más tömegközlekedési eszközt választanak.

3_54.jpg

A társaság némileg modernebb kinézetű villamosokat is elindított, de az utazók kedvét ez sem hozta meg, így a jövő bizonytalan az egyetlen megmaradt indiai villamos számára.

4_49.jpg

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

Határátkelő

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es
süti beállítások módosítása