Indiában már csak Kalkuttában maradt meg tömegközlekedési eszközként a villamos. Úgy tűnik azonban, hogy ennek a vonalnak sincs hosszú távú jövője, mert a karbantartás hiánya erőteljesen meglátszik rajta.
Kalkuttán kívül már sehol sincsen Indiában villamos, és ennek a vonalnak a napjai is meg vannak számolva. Úgyhogy Ronny Sen fotós az utolsó pillanatokat kapta el, megörökítve a végnapokat.
Az első villamos 1873-ban indult a városban, de nem volt elégséges az érdeklődés. Majd 1880-ban elindítottak egy lóvontatta járatot, ami már nagyobb sikerrel járt. A 19. század végére 186 villamoskocsival és 1000 lóval büszkélkedhetett a cég.
1900-tól vette át az uralmat az elektromosság a lovak helyett. A hálózat 67 kilométert ölelt fel. Mára 300 villamosa van a városnak, de csak napi kb. 170 jár, mert nem elég az utas.
1980-ban még 750.000-en utaztak a villamosokon egy nap alatt, de azóta a szám annyira lecsökkent, kb. 160.000 naponta, hogy a közlekedési cég a fizetéseket is nehezen tudja kigazdálkodni 6000 alkalmazottjának. Bár a jegyek ára alacsony, az út hosszú és lassú, ezért sokan más tömegközlekedési eszközt választanak.
A társaság némileg modernebb kinézetű villamosokat is elindított, de az utazók kedvét ez sem hozta meg, így a jövő bizonytalan az egyetlen megmaradt indiai villamos számára.