Kívül tágasabb

Tíz étel, amit felejts el, ha fogynál

2018.05.08. 06:30, Kívül tágasabb , 71 komment

Biztosan hallottad már azt, hogy bármit lehet fogyasztani, csak mértékletesen. Nos, még ha van is benne igazság, azért akadnak ételek, melyeket egyszerűbb elkerülni. 

fast_food.jpg

Kerülendők a gyorsételek, a cukrozott üdítők, a cukorkák, az előre feldolgozott snackek és a fehérített liszt. Ezek csak a lista csúcsán lévő ételek, a lista természetesen folytatódik! Lássunk tehát tíz olyan élelmiszert, amiket jobb, ha elkerülsz, ha fogyni akarsz

#1 Zsírban, olajban sütött ételek 

A rántott hús, a sült krumpli nagyon ízletes, csakhogy számos kutatás során találtak korrelációt az olajban sült ételek (leginkább a húsok) és a rák között. Egy friss, 2010-es tanulmány arra a következtetésre jutott, hogy az így sült hús fogyasztása megduplázhatja a hólyagrák kialakulásának esélyét! Ha túl sok zsírban sült ételt fogyasztasz, az növeli az asztma kialakulásának esélyeit is. 

#2 Gyorsételek 

Extrém magas bennük a kalória, a zsír és a nátrium tartalom és egyáltalán nem táplálják a testünket! Miattuk növekszik a GMO élelmiszerek felhasználásának aránya is, amelyekről még mindig nem tudjuk, mennyire lehetnek károsak. 

#3 Fagyasztott készételek 

Nincs bennük elég tápanyag, vitamin és ásványi anyag. A legnagyobb részben tartósítószert és töltőanyagokat tartalmaznak és magas a nátrium, a zsír és a kalóriatartalmuk is. 

#4 Cukrozott üdítők 

Egy kanál cukor, bubis víz és ételszínezék, meg még egy kis cukor. Ez valójában a kóla, és a többi cukrozott üdítőital, melyek többségében megtalálható a nátrium benzoát, E211, ami allergiát, asztmát és ekcémát okoz, a foszforsav, ami csontritkuláshoz, fogszuvasodáshoz és veseproblémákhoz vezet. 

Magas cukortartalma pedig emésztőrendszeri problémákat, elhízást, szív- és cukorbetegséget okoz. 

#5 Fehér liszt 

Egy egészséges táplálékot alakít az ember olyan anyaggá, amit a teste nem is ismer fel. Vegyianyagokkal és fehérítőszerekkel kezelik. Csúnyán megdolgoztatja a hasnyálmirigyet, a cukorbetegség és a megnövekedett zsírtartalék a testben, mind köthető hozzá. 

#6 Sütemények 

Amit nem otthon sütsz, az mind az előző öt káros anyagot tartalmazza. Margarin, növényi olajok, fehér liszt, cukor, tartósítószerek, töltelékanyagok és adalékok alkotják. Elhízáshoz és szívbetegségekhez vezet a fogyasztásuk.

 #7 Cukros krémek 

Nemcsak a magas cukortartalom miatt egészségtelenek, de még transzzsírokkal is fel vannak töltve. Egyenes út a depresszióhoz. 

#8 Fánkok 

Minden, ami a süteményekben és a cukros krémekben rossz, az benne van. Mindenféle rossz típusú zsírok, fehér liszt, cukor. 

#9 Cukrozott gyümölcslevek 

A gyümölcsökből szükségünk van a rostokra is, nem csak a levükre, amit a gyümölcslevek általában tartalmaznak. Sok közülük fel is van cukrozva. 

#10 Diétás salátaöntetek 

Ezeket aszpartámmal vagy más édesítőszerrel ízesítik cukor helyett, amelyek könnyen váltanak ki depressziót. Készítsük magunk a salátaöntetet!

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es
süti beállítások módosítása