A planking és egyéb internetes divatőrületek után itt az új divat, aminek ráadásul társadalmi haszna is van, a nőket célozza és lényege: helyezzék melleiket mindenféle dolgokra és fényképezzék le. Ez a mamming és mindjárt azt is eláruljuk, mi benne a jó.
A mammingot két Michelle, Jaret és Lamont találta ki és indította el, akik arra szerették volna rávenni vele a nőket, hogy időben lépjenek és menjenek el mammográfiára, így időben észlelve esetleg a káros sejtek kialakulását. (Az most más kérdés, hogy az utóbbi időben már felmerültek kérdőjelek a módszer hasznosságát illetően.)
A 25 éves Michelle Lamont maga is legyőzte a mellrákot, így első kézből van tapasztalata arról, milyen fontos időben felismerni a daganatot. A New Yorkban élő nő jelenleg egy reklámügynökségnél dolgozik, és miután elindította a mozgalmat, gyorsan kiderült, hogy világszerte van rá fogadókészség.
„A reakció összességében nagyon pozitív volt, bár voltak néhányan, akik megkérdőjelezték, miként tudná egy ilyen kampány 'gyógyítani' a mellrákot. Amikor beteg voltam, a gyógymódról kérdeztem az orvosaim, mire egyikük azt mondta, hogy a legjobb gyógymód a megelőzés" – nyilatkozta Michelle Lamont.
„Nagyon örülnénk, ha a mamming legalább akkora divattá nőné ki magát a neten, mint a planking (vigyázzban fekvés vagy deszkázás – KT) vagy az owling (amikor az emberek bagolyként guggolnak fel helyekre – KT). Részben azért is gondoltuk, hogy a mamming jó figyelemfelkeltő lenne, mert illeszkedik egy divatos, vicces és releváns trendbe" – tette hozzá a kezdeményező.
A mozgalom egyébként a férfiakat is megpróbálja megcélozni, mint az a kezdeményezők által létrehozott oldalon is látható.