Mert csak feldühítenéd magad, azt pedig igazán nem vennénk a szívünkre. A mai posztban megmutatjuk az elmúlt bő másfél évtized legjobb, legütősebb rasszizmus ellenes hirdetéseit.
A nyitóképre még majd visszatérünk, de haladjunk több-kevésbé időrendben.
A Benetton mindig is a provokatív, sokszínűséget hirdető kampányairól volt híres, ennek az 1996-os képnek az üzenete is egyértelmű.
Ugyanabban az évben az európai fiatalok szervezete is indított egy kampányt, amely azt fejezte ki, hogy az afrikai, európai és ázsiai embernek ugyanolyan az agya – kivétel a rasszista.
Szintén a brit Faji Egyenlőségért Bizottság ötlete volt az az 1999-es kampány, melyben a bevándorlók elleni előítéleteket próbálták meg csökkenteni. A fölső kép felirata: Fejleszd az angolod! Talán ez a tanár segíthet. Az alsó, meglehetősen baljóslatú hangulatú fotón (mely egyben nyitóképünk is) pedig egy sötét bőrű férfi látható, a szöveg: Fél tőle? Félhet is, mert fogorvos.
Az amerikai bennszülöttek jogaiért harcoló szervezet, a National Congress Of American Indians 2001-es kampányában jött ki ez a kép, amely az amerikaiak baseball-imádatára apellálva hívja fel a figyelmet az indiánok sanyarú sorsára.
Az S.O.S Rasszizmus egy francia rasszizmus ellenes szervezet, amit 1984-ben alapítottak. A plakáttal azt próbálják üzenni, hogy az előítéletek bárkivel szemben megnyilvánulhatnak.
Egy másik kampányuk talán némileg idealisztikus, de az üzenetérték kétségtelen. Vajon ennyire egyszerű lenne a gyűlöletből, segítséget „faragni"?
Van nemzeti összefogás is a rasszizmus ellen Nagy-Britanniában, és bár a plakát tulajdonképpen nem fedezi fel a spanyol viaszt, úgy látszik van, akiket erre sem árt emlékeztetni.
A következő szerintünk az egyik legerősebb kép, pláne, hogy egyenesen megszólítja a rasszistákat. „A gyerekednek vérre van szüksége, válaszd ki a fehéret!"
Nem meglepő, hogy a Vöröskereszt is részese hasonló kampányoknak. A finnországiak plakátja találó. Te mit veszel észre először?