Már 1863-ban is kellett áldozatot hozni, hogy elkezdhessen épülni a metró. Méghozzá az első a világon, a most 150 éves londoni. Ha valaki járt már a brit fővárosban, annak biztosan a fülében visszhangzik a „Mind the gap!", azaz vigyázzanak a szerelvény és a peron közötti réssel!
A születésnap apropóján különleges képekből nyílt kiállítás, amelyeken látszik, hogyan romboltak le házakat, egész utcarészeket, hogy helyet csináljanak a metróalagútnak. Több eseménnyel is megünneplik az évfordulót, például lehetőség lesz a „gőzös metrón" utazni, kiadnak egy új 2 fontos érmét, és évfordulós bélyeg is készül.
Az első vonal, a Metropolitan Line, 1863. január 9.-én nyílt meg. Az első napon 30 000 ember utazott a szerelvényeken. Hogy az utasok ne féljenek az újdonságtól, a földalatti utazástól, az állomások természetes világítását is megoldották, illetve gázlámpák világították meg a kocsikat.
Bár füst volt, és a szellőztetés nem volt tökéletesen megoldott, a gőzös földalatti hamar a mindennapok fontos része lett. Akkor mindössze 6 km hosszú volt, a mai 408-al szemben. Az első év végére 9.5 millió utazás történt rajta.
1868-ra megnyílt a második metróvonal is, az építkezés komoly fennakadásokat okozott a felszínen, mert a helyén bontani kellett. Eleinte tulajdonképpen ástak egy gödröt, lefektették a síneket, fölé téglaalagutat csináltak, majd lefedték, de később ezt a technikát, éppen az építkezés okozta túlzott felszíni zűrzavar miatt, megváltoztatták.
Ahogy London nőtt, egyre nagyobb szükség volt a metróra, mert a dugók miatt másfél órába telt 8 km-t megtenni omnibusszal. Aztán a XIX. század végén létrejött a városi vasúthálózatért felelős cég.
Idén körülbelül napi 3 millió utas használja a metrót, és 275 állomását szerte a brit fővárosban. Boris Johnson, London polgármestere szerint a földalatti megjelenése valódi forradalmat jelentett, és máig csodálják a világban. A következő képeken egy, az 1920-as években használatba helyezett metrószerelvényt mutatunk meg.
1925-ben elég komoly forgalmi mizériát okozott az aktuális építkezés, még a híres Eros-szobrot is el kellett távolítani.
Így nézett ki 1936-ban az Earl's Court Station környéke:
A második világháború alatt a fővárost érő légitámadások idején a lakosok a metróállomásokon kerestek menedéket a bombák elől. A szükséges karbantartásokat nők végezték. A Piccadilly Line egy része pedig a British Múzeum kincseinek rejtekhelyéül szolgált.
1969-ben a Victoria Line megnyitásakor maga II. Erzsébet is vezetett egy szerelvényt, amit már akkor nagyrészt automatika működtetett.