Rossz hír az éttermeknek, de a helyzet az, hogy az Y generáció adja a legkevesebb borravalót. A leginkább nagylelkűek a 38 év felettiek. Érdekes, hogy sokan inkább fizetnének többet az ételekért, minthogy borravalót adjanak.
A 18-37 évesek nagyon kevés borravalót adnak az éttermek személyzetének. A CreditCards.com 1000 fő megkérdezésével végzett felmérése szerint a legkevesebb borravalót az Y generáció tagjai adják, olyannyira, hogy 10 százalékuk egyáltalán nem ad semmit. Az idősebb generációknál ez az arány csak 3 százalék.
„Az embereknek van munkája, de a fizetésemelés ritka, az élet viszont nagyon drága, főleg, ha diákhitelt vagy más tartozást kell fizetni” - indokolt Matt Schulz, a CreditCards.com elemzője.
„Az Y generáció tagjai ugyanakkor nagyon konzervatívak is, mikor a saját pénzükről van szó. Ami érthető, hiszen annak nyögik a következményeit, hogy a gazdasági válság idején nőttek fel vagy kezdtek dolgozni, márpedig azok az emlékek és tapasztalatok mindörökre rányomják bélyegüket a gondolkodásukra” – tette hozzá.
Az emberek egyébként átlag 18 százalék borravalót adnak, az Y generáció tagjai viszont átlagosan csak 15-öt. A 38 éven felüliek a legnagylelkűbbek, több, mint 50 százalékuk 20 százalékot ad, míg az Y generációnak csak 36 százaléka ad ilyen sokat.
„Sokan csak udvariassági kérdésnek tekintik a borravalót, pedig az igazság az, hogy a legtöbb pincér számára ez fontos bevétel, és nagyban hozzájárul a családi kassza bevételeihez” – mondta Matt Schulz.
A megkérdezettek 27 százaléka egyébként azt mondta, inkább fizetne többet az ételért, minthogy borravalót adjon. Az Y generációsoknál ez 30 százalék, míg az X generációnak (38-53) 25 százaléka, az idősebbeknek (54-72) pedig csak 13 százaléka gondolja így.
A borravalóval nemcsak az éttermekben szűkmarkúak, 18 százalékuk nem ad borravalót taxisnak vagy a kávézóban, míg az idősebbeknek csak 12 százaléka fukarodik.
Te tudod, mit csinál a párod a pénzével?