Miközben folyik a komoly konkurencia harc a Boeing és az Airbus között, így a 787-es Dreamliner és az A380-asok között, az eredeti Jumbo, a búbos Boeing 747-es története már több mint 40 évre tekint vissza, és az újak, a még nagyobbak mögött lassan háttérbe szorul.
Például a British Airways bejelentette, hogy 18 Dreamliner megrendelését tervezi, az első A380-as pedig hamarosan meg is érkezik. Ez a két típus csendesebb és kevesebbet fogyaszt mint a 747-es.
Az első 747-es 1968-ban gördült ki az összeszerelő üzemből Washingtonban. Hogy ez megtörténhessen a világ legnagyobb hangárát építették meg, máig a legnagyobb ilyen épület maradt. A gép pedig forradalmasította az utasszállító repülést, mert a korábbiaknál több embert tudott szállítani, és a tengerentúli repülések elérhetőbbé váltak.
Az első repülésre még egy évet kellett várni, mert különböző problémák hátráltatták az engedélyezést, a pecsét végül 1969 decemberében került a megfelelő dokumentumra.
A Pan Am volt az első légitársaság, amely 747-essel repült, az első gépet az Egyesült Államok akkori First Lady-je, Pat Nixon avatta fel. A gép először New Yorkból Londonba repült 1970. január 22-én.
A 747-es gyorsan sikersztori lett, olyannyira, hogy 1970 végére már 96 darab repült belőle világszerte. A siker mindig jól jön, de ekkor különösen nagy szüksége volt rá a Boeingnek, hiszen hatalmas kölcsönökbe verte magát a fejlesztés és a gyártás során.
A sikert azonban beárnyékolta a hatvanas évek végének gazdasági válsága, ráadásul mire az véget ért, jött az 1973-mas olajválság.
A Boeing 747-es történetében is vannak fekete lapok. Két terroristatámadást is elkövettek ellene. 1970. szeptember 6-án, a Pan Am Amszterdamból New Yorkba tartó járatát térítették el és robbantották fel Kairóban.
Három évvel később pedig egy szintén Amszterdamból induló, de Anchorage-ba tartó gépet térítettek le és vitték Beghaziba – azt a gépet is felrobbantották.
Majd még egy terrortámadás, de ez már 1988-ból, hiszen a skóciai Lockerbie felett felrobbantott utasszállító is 747-es volt. A fedélzeten tartózkodó mind a 259 utas, valamint a becsapódás helyszínén még 11 ember veszítette életét.
Ha mindez nem lenne elég, 1977-ben egyenesen két 747-es ütközött össze a tenerifei repülőtér kifutópályáján. 583 ember veszítette életét, ezzel mindmáig ez a polgári repülés történetének legsúlyosabb katasztrófája.
De hogy valami vidámabbról is beszéljünk, a 747-es történelmi jelentőségű események részese is volt, példának okáért többször is szállítottak vele űrsiklót – a következő, 1978-as képen az Enterprise-t.
A modellt természetesen többször is áttervezték. Először alig 10 évvel a bemutatót követően, 1979-ben (ez lett a (747-100B), majd 1982-ben (747SP), 1983-ban (747-300), 1989-ben (747-400), 2006-ban (747 LCF), és 2011-ben (747-8 – ez látható a következő képen).