Érdekes kettősség, hogy miközben a nyugati világban egyre több a túlsúlyos (vagy mondjuk ki: kövér) ember, úgy lesznek egyre keskenyebbek az ülések a repülőgépeken.
Amiből az következik, hogy egyre többen kénytelenek szembesülni azzal, hogy egyszerűen nem vagy csak nagyon nehezen férnek be az ülésekbe, aminek csak egyik következménye a kényelmetlenség, a másik a megalázó pillantások, esetleg beszólások az utastársaktól, rosszabb esetben akár a személyzettől.
A helyzetet nehezíti, hogy a légitársaságok mind saját irányelvekkel dolgoznak, nincs egy általános iparági standard, azaz még a legjobban értesült utasok sem képesek lépést tartani.
Aligha van bárki is meglepve, ha eláruljuk, hogy már erre a helyzetre is jött létre segítő csoport (nyilván több is). Az egyik ilyen, a Fat Girls Traveling alapítója, Annette Richmond digitális nomádként rengeteget utazik és folyamatosan látja el tanácsokkal, segítséggel hozzá hasonlóan plusz méretekkel rendelkező társait – természetesen a virtuális térben.
Első és legfontosabb tanácsa, hogy a lehető legszélesebb körű kutatómunkát végezze el mindenki jegyfoglalás előtt – leginkább az adott légitársaság gépein használt ülések paramétereit illetően.
Azt azonban ő is elismeri, hogy ezt könnyebb mondani, mint megvalósítani, hiszen az előírások gyakran változnak és nem is mindig könnyen megtalálhatók.
„A légitársaságok szándékosan megnehezítik, idő- és pénzigényessé teszik a kövérek számára a kényelmes utazást, egyszerűen azért, mert az elsődleges céljuk a profittermelés” - mondta a CNN-nek Annette Richmond.
Egyes országok szabályozzák a testmérettel és a légiközlekedéssel kapcsolatos szabályokat. Kanadában például a belföldi járatokon azok, akiknek két ülésre van szükségük, a másodikért fizetett összeget visszakapják, ha orvosi papírt tudnak felmutatni.
Ausztráliában a helyi fogyasztóvédelmi törvény pedig egyenesen megtiltja a légitársaságoknak, hogy az utas testsúlyától függően eltérő összeget kérjenek egy jegyért.
Az azonban elég egyértelműnek látszik a CNN szerint, hogy hacsak nem történik valami alapvető változás a légiközlekedésben, az ülések méretei és a konfigurációk alighanem változatlanok maradnak.
Már csak azért is, mert egy repülőgép megtervezése és megépítése rengeteg idő és pénz, így a változások is csak fokozatosan történhetnek. Ráadásul az utasok kényelmét gyakran (és egyre gyakrabban) áldozzák fel az olcsóbb jegy oltárán.
(Fotó: pixabay.com)
A posztot a blog Facebook-oldalán kommentelhetitek.