Kívül tágasabb

Mi teszi a szupermodellt?

2019.09.07. 06:30, Kívül tágasabb ,

Ha arra kérnénk embereket, hogy nevezzenek meg szupermodelleket, akkor alighanem olyan neveket hallanánk, mint Naomi Campbell vagy Linda Evangelista, esetleg a maiak közül Kendall Jenner, esetleg Gigi és Bella Hadid. Az már fogósabb kérdés lenne, hogy mitől lesz „szuper” egy szupermodell, mi különbözteti meg a „sima” modellektől?

gigi_es_bella_hadid.jpgGigi és Bella Hadid

Hírnév? Pénz? Ez két lehetséges válasz, ám a helyzet ennél bonyolultabb, amit bizonyít az elmúlt években fel-felbukkanó vita arról, vajon Kendall Jenner vagy éppen a Hadid-testvérek jogosan tekinthetők-e szupermodellnek vagy csak a közösségi oldalakon és a valóságshow-kban előzetesen felépített követői bázisuknak köszönhetően azok?

A színésznő-modell Rebecca Romijn például azon a véleményen van, hogy a fentiek nem szupermodellek, míg az egyik első „szuper”, Stephanie Seymour egyszerűen csak a „pillanat ribancainak” nevezte őket.

"10 ezer dollár alatt fel sem kelek"

Éppen ellenkező véleményen van a Vogue Runway igazgatója, Nicole Phelps, aki szerint bizony mind Kendall Jenner, mind a Hadidok megérdemelték a címet, ami egyébként abból az időből származik, amikor a modellek elkezdtek hatalmas, több millió dollár értékű szerződéseket kötni.

„A szupermodell kifejezés a 90-es évek elején, Linda Evangelista legendás mondásával („10 ezer dollárnál kevesebb pénzért fel sem kelek”) nyerte el valódi értelmét. Az a szupermodell, aki az elit elitjébe tartozva millió dollár értékű szerződéseket köt” - mondta a CNN-nek Nicole Phelps.

Az első szupermodellek között ennek megfelelően olyan nevek voltak, mint a már említett Naomi Campbell és Linda Evangelista mellett Christy Turlington, Cindy Crawford, akikhez aztán több hullámban csatlakozott Kate Moss, Gisele Bündchen, Natalia Vodianova.

Aztán érkezett Kendall Jenner, Gigi és Bella Hadid – 2019-re pedig a szupermodellt már a közösségi oldalon őket követők száma határozza meg. „Ha Kendall kitesz egy fotót egy reklámkampányról, azt 100 millió ember látja. Ez pedig értelemszerűen magasabb fizetéshez vezet” - mondta a Vogue Runway igazgatója.

Eltűnt a titokzatosság

A szintén szupermodell Coco Rocha szerint a digitális korszak előtti és a mostani szupermodellek között az a legnagyobb különbség, hogy utóbbiak esetében eltűnt a titokzatosság.

„Tudjuk, mit esznek, hol vásárolnak, kivel randiznak, míg korábban szinte semmit nem tudtál a szupermodellekről. A legnagyobb dolog mégis az, hogy hallathatjuk a hangunkat” - tette hozzá.

No és az sem mindegy, hogy a közösségi médiának köszönhetően egyre több modell veheti a korábbinál nagyobb eséllyel saját kezébe sorsa alakítását és építhet fel sikeres karriert.

(Fotó: instagram.com/gigihadid)

A posztot a blog Facebook-oldalán kommentelhetitek.

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es