Kívül tágasabb

Megkülönböztetés férfi frizuráért női árat kérni?

2019.07.16. 06:30, Kívül tágasabb , 49 komment

Alaposan felháborodott egy rövid hajú, leszbikus nő, akinek nem engedték, hogy férfi hajvágás szerinti árat fizessen.

fodasz_no_rovid_haj_foto_pixabay_com_xenostral.jpgA kép illusztráció

Az amerikai nő a Redditen indított a vitát a helyzetről. Azt írta: rövid haja van, de nem akar borbélyhoz menni, mert konzervatív helyen él, és előítéletekkel kellene szembenéznie. Ezért női fodrászszalonba jár, ahol viszont a drágább szolgáltatást kell kifizetnie, csak azért mert nő. 

Felvetette a fodrásznál, hogy 22 dollárt kellene csak kifizetnie, hiszen rövid haja van, amivel kevés a munka, nem pedig a női hajvágásért járó 40 dollárt. 

„Nagyjából 10-15 percig tart a hajvágásom. Eddig mégis minden szalon a női frizuráért járó teljes árat kérte tőlem. Ez mindig is idegesített, és nem szeretek egy ugyanolyan hajvágásért majdnem a dupláját kifizetni, mint egy férfi” – panaszkodott

A nő beszámolt róla, hogy legutóbbi hajvágása alkalmával valami újat akart kipróbálni és javaslatokkal élt. A pénztárnál dolgozó azonban ezen elképedt. 

„Hívta az üzletvezetőt és a stylistot, akiket sokkolt a felvetésem. Megbeszélték egymás között, és arra jutottak, hogy nem megoldható” - írta a nő, aki szerint a szalon elutasítása egyedül azt mutatta, hogy nem stílus, hanem nemek alapján kell fizetni. 

Az amerikai nő jelezte, hogy 12 év frusztrációja után telt be a pohár – sarkon fordult és ott is hagyta a fodrászt. 

A posztja alatt heves vita bontakozott ki. Volt, aki diszkriminációról és szeximusról beszélt, míg mások azt tanácsolták, járjon borbélyhoz, és megspórolja az idegeskedést. Egy kommentelő pozitív példát is hozott: az ő fodrásza a férfi díjszabás alapján számol, mert olyan hajat vág. 

A helyzetet másik oldalról világította meg egy hosszú hajú férfi: „Igen hosszú a hajam, gyakran szalonokban vágatom, és mégis a férfiaknak szóló árat kérik. Ez egy buta rendszer.” 

A legtöbb válaszoló szerint az amerikai nő nem jól kezelte a helyzetet: „Időpontot foglaltál, ezzel jelezve, hogy elfogadod az árat. Aztán mégis megpróbáltad újratárgyalni.”

(Fotó: pixabay.com/xenostral)

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!

A bejegyzés trackback címe:

https://kivultagasabb.blog.hu/api/trackback/id/tr7214945060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szalay Miklós 2019.07.16. 23:17:45

Jogos felvetés, de előre kell megbeszélni az ilyesmit. Ha nem kell az üzlet az fodrásznak, jogos otthagyni is.

+ Egy írás egyebek mellett a nemek társadalmi helyzetéről, meg hogy hogyan lehet ezt józan módon szemlélni és kezelni:

egyvilag.hu/temakep/049.shtml#p8

Libi Dóra 2019.07.16. 23:22:07

Az ilyen témájú cikkekből az a kép rajzolódik ki, hogy ezek a leszbikus nők leginkább a felháborodáshoz értenek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.17. 00:47:16

Nem értem a leszbika problémáját. A fodrászüzletek szabott áron dolgoznak, ő pedig nem azért fizet többet, mert nő, hanem azért, mert női fodrászüzletbe ment, ahol nőket szolgálnak ki. Mellesleg a szolgáltatás igénybevételével ráutaló magatartással elfogadta az árat, nem kell utólag pampogni.

Andalúziai kutya 2019.07.17. 01:01:40

Megértem a problémáját a hölgynek, én kopaszként szakállvágásra szoktam járni, és ott is előfordult már, hogy csak a fülemig csinálták meg szépen a szakállamat, a pajeszomat (ami még 2 centit jelentene), már csak a hajvágás + szakállvágás kombinációért csinálta volna meg az ember + 1500 forintért (egy nagyjából 10 másodperces műveletről beszélünk), végűlis ott hagytam ezt a barbert...

megvagyhadnagy 2019.07.17. 06:22:06

Az élet nagy problémái, na.
Jó ezeknek a néniknek/bácsiknak, mert a helyzettől függően választhatnak, hogy most férfiként, vagy nőként háborodjanak fel.

acycloren 2019.07.17. 06:57:01

17 éves korom óta magam nyírom a hajamat, nincsenek ilyen problémáim. De ha egy drágább fodrászhoz mennék, akkor nem panaszkodnék az ár miatt.
A női fodrász drágábban dolgozik, mint a borbély Amerikában. De New Yorkban vannak olyan trendi hipszter borbélyok, akik jóval magasabb árat szabnak, mint a vidékiek. Akkor most a New York-iak telesírhatják az internetet hogy nekik többet kell fizetni?
Az meg a leszbika döntése, hogy női fodrászhoz vagy borbélyhoz megy.

"rövid haja van, de nem akar borbélyhoz menni, mert konzervatív helyen él, és előítéletekkel kellene szembenéznie"

Tehát rövidhajú Dyke (férfias külsejű leszbi) lehet azon a konzervatív helyen, nyalhat pinát, öklözheti a többi leszbikát, ezért nem lökik le egy magas épület tetejéről, nem kövezik meg (mert nem muszlim ország!), de borbélyhoz nem mer menni. Ez viccnek is rossz.

Látens Inszinuáció 2019.07.17. 07:39:19

Felmerül a kérdés, hogy akkor most mit csináljon egy transzvesztita? Ő melyik szolgáltatást válassza,
És ezért melyik díjat fizesse?

Szerencsére még néhány évtized, és kipusztulunk, így magától megoldódik ez a kardinális kérdés...

Zsíros Bödön 2019.07.17. 07:40:52

Meg mihez képest? Biztos van olyan női szalon ami egy egy borbélyhoz képest olcsóbb

DFK 2019.07.17. 07:55:45

Jellemző erre a típusra, hogy mindig úgy forgatja a dolgokat, hogy neki mindig a kenyér vajas fele jusson. Ha mégsem sikerül, akkor jön a sikoltozás a megkülönböztetésről.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.17. 08:06:47

@Zsíros Bödön:

Főleg egy kisvárosban ez nem annyira biztos, na meg amúgy sem.

Csak halkan merem írni: Ha rövid frizurát akar, akkor akár saját maga is levághatná a haját. Ismerek olyat - igaz, férfi az illető -, aki már vagy 40 éve egy elektromos hajvágóval maga vágja a haját kefefrizurára.

a távoli rokon 2019.07.17. 09:01:59

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Én még csak 8-10 éve, kb havonta egyszer kb 25 perc, zuhanyzással takarítással együtt. Eleinte konstans 5 mm, később - mikor már kialakul valamiféle rutin és kézügyesség - egyszerűbb fazonok sem okoznak problémát. Érdemes kapásból valami profibb gépet venni, hogy ne kelljen az 5 perc alatt lemerülő, 4 ezer forintos cseklő-nyeklő csodákat évente kibaszni a kukába:)

Cycmen 2019.07.17. 09:33:48

Át tudom érezni a nénibácsi problémáját, mert én meg lónak képzelem magam és a dög pedikűrös az istenért sem akar patkolást számlázni!

Dread Naughty 2019.07.17. 09:59:59

Fura ez az egész. Anyám női fodrász és a díjszabása megkülönbözteti a rövid, félhosszú és hosszú hajakat. Épp azért, mert egyikkel több a munka, mint a másikkal, töb anyag is megy bele, ami szerintem logikus.

Cycmen 2019.07.17. 10:08:38

@Dread Naughty: "Fura ez az egész. Anyám női fodrász és a díjszabása megkülönbözteti a rövid, félhosszú és hosszú hajakat. Épp azért, mert egyikkel több a munka, mint a másikkal, töb anyag is megy bele, ami szerintem logikus."

De ugye nála sem én állapítom meg, hogy mennyit fizetek?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.17. 10:14:27

@Dread Naughty:

Ettől még bőven lehet, hogy egy női rövid hajvágásért többet kér, mint egy férfifodrász egy rövid férfi vágásért. Azért kérdezd meg tőle.

masada 2019.07.17. 10:33:27

Ha nem tetszik akkor menj máshova...ez egy szolgáltatás ami akkor jön létre ha mindkét fél beleegyezik.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2019.07.17. 10:40:11

Egyszer beszélgettem a fodrásszal, aki a hajamat csinálta. Velem ugye 10-15 perc alatt végeznek, elkérik azt az 1200-1500 Ft-ot, de egy női vágás sokkal bajosabb...

Mosás, festés, kence, eszköz, behatási idő, szárítás, anyagok... sokkal több meló, anyag és idő van egy női vágásban akkor is, ha az eredményen nem látszik.

A fodrásznak mindegy, hogy ki ül be a székbe, és mit kell vele csinálni, de az időt, meg a felhasznált anyagot meg kell fizetni. Az állandó költségeit is ki kell termelnie.

Szóval ez a férfi-női árszabás tök fasság, persze amerikában mi van normálisan megcsinálva? Kalkuláljon a meló szerint, és kész.

funfun 2019.07.17. 10:56:23

Irigylem a problémáját. Amúgy vegyen egy hajnyírót, és azzal otthon különböző hosszúságú frizurát vághat magának. Egy fodrászkodás árából már kap egy gépet.

nick066 2019.07.17. 11:09:50

Egyszer voltam egy zenés vendéglátóipari helyiségben, már az ajtón az a felirat fogadott, hogy: 'Lányoknak a belépés ingyenes' majd bent amit láttam, még jobban felháborított: az italokat, fogyasztást álatalában a férfiak fizették ki a társaságukban lévő nőknek is, sőt olyat is láttam, hogy vadidegen nőnek fizette ki egy férfi a fogyasztását.
...asszem perelni fogok.

Zabalint 2019.07.17. 12:08:45

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
A legtöbb fodrászüzlet nem férfi vagy női, hanem mindkettőt vállalnak, és a nőknek jóval drágább, de ez amiatt van, mert a nők hajával többet kell foglalkozni. Szóval teljesen igaza van a rövid hajú nőnek, aki csak egy egyszerű gépi vágást akar. Persze a másik oldalon a fodrászüzlet is úgy áraz, ahogy akar, csakhogy amikor a tüsihajú nővel női frizura árat akarnak fizettetni, totálisan elfelejtik, hogy miért alakult ki ez az árazás.

A fordítottja is érdekes ,ha egy hosszú hajú férfi megy fodrászhoz, mondjuk a legtöbb esetben az sem annyi munka, mint egy átlagos nő esetében, hiszen nem a hajhosszal arányos a munka, hanem azzal, hogy mit akar az ügyfél.

javított állomány 2019.07.17. 12:11:45

@a távoli rokon: Ember.Van neked lelkivilágod? Majdnem ráköptem a laptopra a kávémat. Ez olyan zseniális hogy mától én( is) mondtam. :-))))

Zabalint 2019.07.17. 12:12:39

@nick066:
Volt már ebből balhé, és teljesen igaza volt azoknak, akik tiltakoztak a nemi diszkrimináció ellen. Mármint ami a nők ingyenes belépését illeti, mert bent annak fizeted az italát, akinek te akarod.

Poén lenne egy ilyen helyre megjelenni nőnek öltözve, parókával, mit szólnának.

acycloren 2019.07.17. 12:42:45

@nick066: Ahol élek, sok night clubban van Ladies' Night. Akkor a férfiak fizetnek csak (olyankor horror áron vannak az italok), nőknek ingyenes a fogyasztás. Nem tudom hogy éri meg a helynek, de ezek szerint a férfiak simán bevállalják azt, hogy magasabb áron buliznak aznap, mert akkor ingyen piától lealjasult ribik közt válogathatnak.

Amúgy mindenki vágja magának a haját, ahogy én is teszem. Akkor nincs gond és probléma.

Az Ellenálló 2019.07.17. 13:24:51

Kivételesen egyet tudok érteni a felháborodásával, de azzal nem, hogy ezt nem előre közölte a fodrásszal. A hajvágás bonyolultsága kéne számítson és nem az illető neve.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2019.07.17. 15:00:15

Legyen külön tarifa: perverzeknek 200 dollár a hajvágás!

Terézágyú 2019.07.17. 15:21:21

Na, most hogy jól leszidtuk a mocskos leszbiket, kezdjük el szidni a szemét autistákat. Utána meg a dyslexiásokat. Azután jöhetnek a tejallergiások, akik TELESÍRJÁK a netet, hogy a tej ártalmas, tilcsákbe.

Cycmen 2019.07.17. 15:58:17

@Terézágyú: "Na, most hogy jól leszidtuk a mocskos leszbiket, kezdjük el szidni a szemét autistákat. Utána meg a dyslexiásokat. Azután jöhetnek a tejallergiások, "

Ki szidott itt benneteket? Tehenet meg ne szopj le ha allergiás vagy! :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.17. 16:19:34

@Terézágyú:

"Azután jöhetnek a tejallergiások, akik TELESÍRJÁK a netet, hogy a tej ártalmas, tilcsákbe."

Talán még emlékszel arra a nőre, aki egy magyarországi étteremben közölte, hogy ő mogyoróallergiás és olyan kaját is kér, amiben nincs mogyoró. Kapott is, de m,ás vendégek asztalán ugye ott volt a mogyoró, biztos beszívott valamit annak a porából, aztán maradandó egészségkárosodást is szenvedett.

Na, akkor felmerült, hogy pl. a repülőgépeken vagy az éttermekben be kellene tiltani a mogyorót. Ez már nagyon közel van ahhoz, amit te is írsz.

Alig van olyan étel, amelyre valaki a világon nem allergiás. Akkor mindet tilcsákbe?

Sadist 2019.07.17. 19:14:02

@nick066: "Egyszer voltam egy zenés vendéglátóipari helyiségben, már az ajtón az a felirat fogadott, hogy: 'Lányoknak a belépés ingyenes'"

Simán felnyomhatod őket az egyenlő bánásmód hatóságnál, és majd ők megtágítják az ánuszukat egy vastag bírsággal, a nemi diszkrimináció ugyanis nem csak kibaszottul gáz, hanem törvénybe ütköző is.

Sadist 2019.07.17. 19:17:10

@Zabalint: "Poén lenne egy ilyen helyre megjelenni nőnek öltözve, parókával, mit szólnának."

Még csak annyi se kell, egyszerűen azt mondod a belépéskor, hogy nő vagy.

Cycmen 2019.07.18. 09:19:51

Ez a probléma pont a melegjogi agymenés prototípusa. Egy nő (mert az) női fodrásznál akar rövid hajat vágatni, aminek van egy ára. Kitalálja, hogy ő leszbiként tulajdonképen férfihajat vágat és ezért annyit akar fizetni, amennyiért a férfifodrász vágn, ahova ő nem akar menni!
Ez egy álnyűglődés, egy provokáció és az pláne szép, hogy megkülönböztetésről ajvékol, holott a helyzet adott, ott mindenki ugyanabban az eljárásban részesül, a megkülönböztetést ő követeli!

Zabalint 2019.07.18. 17:10:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Nem, nagyjából 6-8 olyan allergén van, amire viszonylag sok allergiás van, és súlyosan, akár hallállal végződhet a rohamuk. Pl. földimogyoró, zeller ilyen. Ezeket kötelező feltüntetni a bolti termékeken, akkor is, ha csak olyan gyárban gyártották, ahol ugyanott készül földimogyorós termék is. Namost szerinted már-már túltolás van, ehhez képest ha megnézed kb. majdnem minden termékre rá vannak írva ezek, ha mogyoróallergiás lennék kb. alig ehetnék bármit, holott ezek ugye nagyrészt nem mogyorós termékek.

A nőnek pedig azt kellett volna mondani, hogy nem szolgálhatják ki, mivel mogyorót tartalmazó ételt is szolgálnak. Ugyanis ez nem olyan, mint pl. a laktózérzékenység, ebben tényleg elég egy minimális mennyiség a halálhoz. Valószínűleg nem a szomszéd asztal volt a hibás, hanem nyilván ugyanabban a konyhában, ugyanazon edényeket használják. Hozzáteszem, ha én mogyoró allergiás lennék, semmilyen étteremben nem ennék.

Ami a repülőket illeti, mivel azok nem éttermek, hanem utazási célból veszik igénybe, és korlátozott valasztékban adnak kaját, annyi jogos lenne, hogy ne szolgáljanak mogyorós kajával. Az, hogy ne vihessen fel az utas, már tényleg túltolás lenne.

Ebben a cikkben meg amúgy teljesen irreleváns, hogy a nő leszbikus, az a releváns, hogy rövid, férfifrizurája van, egyes agymentek meg mégis elkezdték a leszbikusokat fikázni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.18. 19:05:37

@Zabalint:

"Namost szerinted már-már túltolás van, ehhez képest ha megnézed kb. majdnem minden termékre rá vannak írva ezek"

Honnan a fészkes fenéből veszed, hogy szerintem túltolás, hogy a termékekre ezt ráírják?

"ha mogyoróallergiás lennék kb. alig ehetnék bármit, holott ezek ugye nagyrészt nem mogyorós termékek."

Pont erről van szó, nagyon jól írod. Ha a társadalom figyelembe venné a mogyoróallergiások kínját, akkor kb. alig lehetne bármi élelmiszert árulni az üzletekben, piacokon, éttermekben. Józan ésszel ezt senki nem várhatja el.

"A nőnek pedig azt kellett volna mondani, hogy nem szolgálhatják ki, mivel mogyorót tartalmazó ételt is szolgálnak."

A nő ezt saját magától is tudta, hiszen nyilván már jópár éve élt ezzel az allergiájával.

"ha én mogyoró allergiás lennék, semmilyen étteremben nem ennék."

Így igaz. A nő nagyot kockáztatott és veszített.

"Ami a repülőket illeti ... annyi jogos lenne, hogy ne szolgáljanak mogyorós kajával."

Azaz kb. semmilyen kajával, hiszen fentebb éppen te írtad, hogy "ha mogyoróallergiás lennék kb. alig ehetnék bármit, holott ezek ugye nagyrészt nem mogyorós termékek". Vagyis már ez is erős túltolás lenne.

Nagyon együttérzek az allergiás emberekkel, noha szerencsére én semmire nem vagyok allergiás, sem parlagfűre, sem egyéb pollenekre, sem bármilyen élelmiszerre vagy gyógyszerre.

A Wikipédia szerint az USA lakosságának 6 ezreléke allergiás a mogyoróra, ami azonban nem jelenti, hogy ezek mindegyike olyan súlyos, mint az említett nőé. Ez a nő hiperallergiás volt, hiszen valószínűleg a levegőben terjengő mogyoróportól került életveszélyes állapotba és szenvedett maradandó egészségkárosodást. Az ilyen súlyos allergia az összes allergiás személy apró töredékét teheti csak ki.

Jogos elvárás, hogy ők tartsák távol magukat a lehetséges érintkezéstől és ne a társadalmat kényszerítsék a mogyoró bármilyen szintű betiltására. Az agórafóbiás ne menjen nyílt terekre, a klausztrofóbiás ne menjen zárt terekbe, a víziszonyban szenvedő ne menjen vízközelbe - és senki nem gondolja komolyan, hogy a kedvükért le kellene zárni a tereket és a helyiségeket vagy a vízpartokat.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.18. 19:08:23

Sőt még a méhcsípésre sem vagyok allergiás. Pár napja megcsípett két méhecske is, pár percig égett a csípés helye, aztán nyom nélkül megszűnt, még duzzanat sem lett a csípés helyén.

acycloren 2019.07.19. 07:38:44

@Terézágyú: A tej nem ártalmas, ezért aki ezzel sírja tele az internetet, azt joggal teszik helyre.
A tej élet, erő, egészség. Kelet-Ázsiában élek, itt az emberek többsége laktózérzékeny, mégis minden boltban lehet kapni tejet, rengetegféle van. Mondjuk drága magyar szemmel... DE senki se sír itt a laktózérzékenysége miatt. Egyszerűen nem iszik tejet. Magánügy.
A párom apja (ázsiai) laktózérzékeny, nem iszik tejet. Így él. Kész. Az alkoholt nem bírja, az első korty sörtől másodperceken belül jelentkezik nála az Asian glow néven ismert jelenség. Rákvörös lesz a feje. De azért iszik, bár abszolút nem bírja. De nem sír hogy ő ázsiaiként az alkoholra különösen érzékeny.

Én is 15 év alkoholfogyasztás után jöttem rá, hogy nem bírom az alkoholt. Sose bírtam, mindig rettenetes másnapjaim voltak, sose alakult jól a buli, ha ittam, de azt hittem ezzel mindenki így van. Aztán rájöttem, hogy nekem nem lenne szabad alkoholt inni. Azóta nem iszom. Másfajta drogok sokkal kíméletesebbek a szervezetemre nézve.

@Sadist: Így van, ma már bárki barmilyen nemmel, rasszal, származással azonosulhat. Én mindig azzal viccelek, hogy leszbikus nőnek tekintem magam. Csak nőkkel szexelek (kivéve a többest, de ott is csak a nővel vagyok).

@Zabalint: A leszbikusokat senki nem fikázta. A posztban szereplő leszbi simán mehetne borbélyhoz, az olcsóbb, de szerinte a környezete túl konzervatív. Annyira azért nem konzervatív, hogy rövidhajú leszbiként ne élhetne ott.
Amúgy borbély, fodrász árak közt földrajzi tekintetben is hatalmas különbségek lehetnek. Egy New York-i vagy Los Angeles-i fodrász, borbély sokkal magasabb árat szab, mint egy vidéki. Akkor most a vidékiek is sírják tele ezzel az internetet?

Cycmen 2019.07.19. 10:41:26

@acycloren: "Én is 15 év alkoholfogyasztás után jöttem rá, hogy nem bírom az alkoholt."

:D :D :D ! Nem is szabad az első kék egértől azonnal megijedni!

acycloren 2019.07.19. 10:53:05

@Cycmen: Jó, a 15 évet úgy kell érteni hogy nem naponta ittam, legdurvabb bulizós korszakomban hetente pár alkalommal, de akkor ájulásig, hányásig, amihez még sokat nem is kellett innom.
Aztán rájöttem, hogy másokra nem így hat az alkohol, kifezetten nekem okoz különös szenvedést másnap. És kikerültem abból a társaságból, ahol a buli az ivással volt egyenlő, mert ki az a hülye, aki egy narancslével bulizik, mikor a sör olcsóbb és hát mégiscsak csajozni akartunk, csak ez nekem sose jött össze ivással indítva. És amikor egyszer nem ittam, rögtön nagyobb sikerem lett a nőknél. Addig is voltak nőim, de azokat sose buliban ismertem meg, mert ott én részegen vonaglottam (persze akkor én ezt vidám hangulatnak éltem meg).
Szóval rájöttem, hogy buliban az tud nőzni, aki józan. És rájöttem, hogy vannak drogok, amik sokkal kevésbé károsak, sőt a lelki világomat is gazdagítják, tagítják a tudatomat, szembesítenek önmagammal. Az első heroic dose trip szembsített azzal, hogy az alkohol egy menekülés nekem a társasági szorongás elől, függőségre hajlamos személyiség vagyok és csak pusztítom magam.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.19. 14:52:40

@acycloren:

"rájöttem, hogy vannak drogok, amik sokkal kevésbé károsak, sőt a lelki világomat is gazdagítják, tagítják a tudatomat, szembesítenek önmagammal."

Most milyen drogokra gondolsz? Nem tapasztaltad káros hatásait?

Én életemben soha semmilyen drogot nem próbáltam, hacsak nem tekintjük annak az alkoholt, amelyet már régóta egyáltalán nem fogyasztok, de volt idő, amikor igen ritkán, de megittam egy-egy pohér bort vagy sört.

acycloren 2019.07.19. 22:55:04

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Pszichedelikumok: LSD, pszilocibin, ayahuasca (DMT), kaktusz. Ezek nem bulidrogok, rájuk szokni nemigen lehet, hisz nem addiktívak. És ha megfelelően felkészülsz a tripre, akkor sokat adhat lelkileg, önismeret terén is.

Ecstasy is megvolt, nagyon nagy boldogságlöketet adott, de a másnap nagyon szétesett volt. Szóval ecstasyt én nem fogyasztanék még évente egyszer se. Lemeríti a szerotoninkészletedet. De egyszer-kétszer életed során jó tapasztalat lehet.

És hát az örök klasszikus kannabisz.

Kokaint kétszer fogyasztottam életemben, nekem nem jött be, csak a szexpartnerem használta (szexhez), ezért kipróbáltam én is. Én pénzt nem adnék érte.

Igen, az alkohol drog. A keménydrogok közt van a helye fizikai ártalom, fizikai függőség és a túladagolás veszélye miatt is. Ne tévesszen meg az, hogy legális szer. Attól még egy keménydrog.

Sadist 2019.07.23. 17:56:55

@Zabalint: A nő ott baszta el, hogy ha tudja magáról, hogy ennyire súlyos mogyoróallergiában szenved, akkor
1. nem megy étterembe
2. mindig van nála epipen, hogy ha anafilaxiás sokkot kap, akkor rögtön magába tudja döfni

Cycmen 2019.07.23. 18:02:33

@Sadist: Ha mogyoróallergiája van, akkor tényleg ne menjen férfi fodrászhoz!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.23. 23:37:15

@Sadist:

Injekció volt nála, kettőt is magába döfött, mindhiába.

Ott követte el a hibát, hogy egyáltalán étterembe ment egy idegen országban. Számítania kellett volna arra, hogy itt talán nincsenek annyira felkészülve az ő allergiájára. Érdeklődnie kellett volna, milyen mértékben képes az étterem biztosítani, hogy semmiképpen ne kerüljön az ételébe, de még a levegőbe sem mogyoró.

Na meg a mogyoróallergiának is különböző fokozatai vannak, az ővé különösen súlyos lehetett. Valószínű, hogy egy átlagos m-allergiás személynek semmi baja nem esett volna, ahogy még tényleg nem olvastam arról, hogy Magyarországon bármely étteremben ilyen súlyos következményei lettek volna egy vendég m-allergiájának. Pedig kevéssé valószínű, hogy nálunk a m-allergiások közül senki nem jár étterembe. A nőnek kötelessége lett volna tájékoztatni az éttermet az allergiája súlyosságáról, akkor biztos eltanácsolták volna az étteremből.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.07.23. 23:45:32

@Zabalint:

"Ami a repülőket illeti, mivel azok nem éttermek, hanem utazási célból veszik igénybe, és korlátozott valasztékban adnak kaját, annyi jogos lenne, hogy ne szolgáljanak mogyorós kajával. Az, hogy ne vihessen fel az utas, már tényleg túltolás lenne."

Ha az utas simán felvihet a fedélzetre mogyorót vagy mogyorós ételt, akkor kb. semmi értelme nem lenne a mogyorós kaja felszolgálása tiltásának. Az allergiás személynek kb. tökmindegy, hogy a felszolgált mogyorós ételtől lesz rosszul vagy a mellette ülő utas által felvitt mogyorótól.

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Utolsó kommentek

  • kolompar lole 1116: @ételizésítő: Én azért örülök ha az ilyen ingyenélő ringyók is megszívják. Meg a többi ingyenélőnek is, de most csak ennek lehet itt örülni. (2019.08.18. 02:19) Kitálal a volt pornósztár
  • kolompar lole 1116: @ételizésítő: A palesztinok NEM filiszteusok! Azok sémi arabok, a filiszteusok Dél Európából mentek oda. A tengeri népek egyike (vagy azokból ott helyben alakult nép). Szicíliaiak, görögök, etruszko... (2019.08.18. 02:18) Kitálal a volt pornósztár
  • ételizésítő: @kolompar lole 1116: Ja, káröröm. Hát bennem nincs. Mondjuk akkor lenne, ha az O1Gecigányt és teljes bandáját látnám a választási plakátok helyén a villanyoszlopokon lógva. Akkor tényleg lenne, mer... (2019.08.17. 23:22) Kitálal a volt pornósztár
  • ételizésítő: @kolompar lole 1116: Náciügyben én azokról beszéltem, akiket mostanában fognak perbe, hogy az írnok cipőpucolója volt valami huszadrangú munkatáborban, hogy az is bűnös. Megnézném, hogy a helyében ... (2019.08.17. 23:21) Kitálal a volt pornósztár
  • Igaz János: Ezt a módszert még a nagyapám találta fel. Csupasz vezetéket fektetett a kertjébe le és csúszkán hozzá kötött elektromos kapálógéppel dolgozott , szántott vetett, mert a lovak abrakoltatása többe ke... (2019.08.17. 23:06) A svédek már megint nagyot dobnak
  • Utolsó 20

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es