Kívül tágasabb

Ezért szörnyű munkahelyek az óceánjáró hajók

2018.11.29. 06:30, Kívül tágasabb , 16 komment

Óceánjáró hajón dolgozni izgalmasnak hangzik olyanoknak, akik szeretnek utazni, de a valóságban ezek a munkák jóval kevésbé vonzók – a tapasztalatokat két ügyvéd foglalta össze, akik ilyen hajókon dolgozók és utasokat képviselnek.

oceanjaro_2_foto_pixabay_com_lauff.jpg

Az óceánjárókra elszegődőkkel gyakran hat- vagy nyolchónapos szerződést kötnek a cégek, és ezért nem ritkán a hét minden napján, naponta 12 órát kell dolgozniuk. A fizetésük havonta 550 és 2000 dollár (nagyjából 150 ezer és 570 ezer forint) között mozog. „Túlhajszoltak és alulfizetettek” – mondta Jim Walker, a Walker and O’Neill ügyvédi irodától. 

Akik pedig a leginkább megterhelő munkát végzik, vagyis takarítanak és pincérkednek, általában nem megfelelő egészségügyi ellátásban részesülnek, ha panaszuk van. 

Gyakran fájdalomcsillapítót adnak nekik, hogy minél előbb vissza tudjanak térni a munkába, még akkor is, ha a sérülésük nagyobb figyelmet igényelne. Sokan félnek jelezni, ha problémájuk van, vagy nem mernek panaszkodni a munkakörülményekre, mert attól tartanak, nem hosszabbítják meg a szerződésüket. 

Az óceánjárókat üzemeltető cégek azért tehetik meg, hogy gyakorlatilag semmibe veszik alacsonykeresetű dolgozóikat, mert azok általában a szegényebb országokból érkeznek, és tudják, még így ilyen körülmények mellett is megbecsülik a munkájukat – ezt már egy másik ügyvéd, Michael Winkleman állítja a Lipcon, Margulies, Alsina and Winkleman irodától. 

Otthonukban jóval kevesebbet, csak néhány száz dollárnak megfelelő összeget kereshetnek, ezért tűnik számukra jó lehetőségnek a hajós munka. Így pedig inkább szenvednek a munkakörülmények és a rossz bánásmód miatt, eltűrik a helyzetüket. 

A hajókon dolgozók többségét a karibi térségből származók, valamint fülöp-szigetekiek és kelet-európaiak adják, a munkavállalók mindössze öt százaléka amerikai állampolgár, és ők sem a legrosszabb munkákat végzik, hanem jellemzően igazgatók vagy a szórakoztatóiparban dolgoznak – táncosok, énekesek, színészek. 

A két ügyvéd szerint a rossz bánásmód miatt a munkavállalóknak kevés lehetőségük van. A hajókat üzemeltető társaságok közül sokan olyan országokban – Bahamák, Panama vagy Bermuda – vannak bejelentve, ahol a munkatörvények lazák. 

A cégek arra is figyelnek, hogy a szerződésekben kikössék, nehéz legyen őket közvetlenül beperelni, hanem az ügyeket egyeztető eljárás során lehessen tárgyalni, így törekedve a konfliktusok megoldására – az ilyen választott bíró pedig sokszor inkább a munkaadó érdekében dönt, mivel ő fogadja fel. 

Mindezek miatt az óceánjáró hajók nem számítanak könnyű munkahelynek. A tenger purgatóriuma – mondta a Business Insidernek Michael Winkleman.

(Fotó: pixabay.com/lauff)

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!
Címkék: óceánjáró

A bejegyzés trackback címe:

https://kivultagasabb.blog.hu/api/trackback/id/tr5114402296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.11.29. 08:51:42

Nem sok újdonság volt ebben a posztban...

megamedve 2018.11.30. 05:47:45

Igen, remek írás.
Szar. Nem jó. Rettegés. Szar. Nem jó. Rettegés.

tamask 2018.11.30. 06:07:35

Kelet-Európából már annyira nem éri meg anyagilag óceánjárón melózni. Filippínóknak, indonézeknek még igen.
Régen azért az óceánjárózás is jobb vlbuli volt. Meg lehetett dugni akárkit akárhol, ma már metoo őrület van, kamerák minden sarokban.

Kolompár Magneto 2018.11.30. 08:53:46

Oké, kinek újdonság, hogy hajón gályázni alulképzett kutyaként nem tiptop dolog? Ha valaki meg nem teljesen ergya, idővel feljebb juthat, és akkor kevesebb a meló, több a lóvé. Egykori főnököm hét évet húzott le hajón, a negyedik évtől kezdve már valami szintfőnök volt (nem tudom a szakzsargont) és a már csak a csicskák melóját kellett ellenőriznie, plusz a jattokat is neki adták, mert a takarítókkal nem nagyon találkoztak a vendégek, velem meg kisfőnökként igen. Brutál pénzzel szállt ki végül a melóból.

OkoskaTo:rp 2018.11.30. 09:19:51

Kb. egy angol nyelvű cikkAJÁNLÓ fordítását olvashattuk. Biztosan sok munka volt vele.

Treff Bubi 2018.11.30. 11:04:03

Ezek az ügyvédi irodák képviselik a hajótársaságokat is adott esetben?:)

Bellagio 2018.11.30. 11:29:39

Basszus egy ora guglizassal es osszeollozassal sokkal erdekesebb cejegyzest lehetett volna irni.

Ez igy nesze semmi fogd meg jol.

rallus 2018.11.30. 11:59:18

Az viszont üdítő, hogy nem egy, a diktatúrába süllyedt Magyarország azonnali elhagyására buzdító írás...

Kelly és a szexi dög 2018.11.30. 12:26:15

Haverom szaxofonos, már vagy 10 éve járja a világot ilyen hajókon. Vett azóta házat, lakásokat, lassan befejezi, mostanra eléggé összekereste magát...(és elmondása szerint rengeteg nőt fektetett le ezalatt!)

Tomiko 2018.11.30. 12:49:56

Az itt említett összegeket 20 éve adták már, most nehéz elhinni. Aki ilyen helyen pl. pincér az energikus, jó megjelenésű, profin beszél nyelveket stb. Az ilyen munkaerő sehol nem néhány száz dollárt keresne, ennyiért nem kizsákmányolhatók.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.hu/ 2018.11.30. 14:31:16

Fülig Jimmynek is két poszton kellett volna helytállnia (nappal pincér, éjjel kazánfűtő), de ő se bírta, így azután bekövetkezett a baj... :)

kiskutyauto 2018.11.30. 17:33:57

@Kelly és a szexi dög: A haverod meséjét úgy hárommal oszd el és akkor akár igaz is lehet és még úgy is nagyon jó..! :D

népszopás 2018.11.30. 19:01:48

én a titanicon kezdtem, nem tartott sokáig

cavalry 2018.11.30. 22:50:35

@népszopás: Gondolom jó nőkkel találkoztál, de fagyossá vált a viszony :)

kiskutyauto 2018.11.30. 22:54:10

Nyilván fiataloknak egészségeseknek és nem túl jómódúaknak ajánlatos jelentkezni dolgozni ilyen helyre (amúgy min 3 hónap és nem fél év a legtöbb hajón). Mi az hogy nem jók a fizetések? Pont azért megy mindenki mert jók a fizetések, van szállás kaja és egyenruha is, nem költesz semmire... nem amortizálsz semmit, a teljes fizud félre tudod tenni és a leggyengébb is az adott ország (aminek a felségjelén hajózol) minimálbére KELL legyen, ez előírás. Tehát USA úgy 1500 USD, EU kb 1200 EUR, 1100 GBR körül, a legkisebb takarítónak is. Már abból szépen lehet gyűjtögetni pár év alatt, de ahogy írta itt a kolléga,hogy lehet szépen a szamárlétrán mászkálni ha valaki megbecsüli magát... Teljesen átlagos hogy mezei tróger melós is 3 év után már 2500 dolcsit tud félretenni havonta az utolsó évében. Hogy a hajón bent milyen élni, az szinte minden hajón más, főleg az emberektől (és a vendégektől) függ... ha jó banda van (beleértve a vezetőséget, akkor lehet hullajó bulihely... ahonnan soha nem akarsz eljönni, mennyország fíling, de lehet pont az ellenkezője is szó szerint pokol, ahonnan menekülnél... Az óceánjáró cirkálóhajó pont az a téma ahol aztán általánosítani nem igazán lehet... Eleve átlagember aki ilyenen nem járt, felfogni sem bírja miről van szó, a méreteket megszokni csak több hét mire a sokkból és zavarodottságból az ember magáhoztér... 5-6 ezer ember van a hajón eleve, ezt sem könnyű rendezni a kis fejünkben, hogy az emberek 70%-ával, akik az utitársaink, a büdös életben nem találkozunk és nem is találkozhatunk, mert egy ilyen járgányon, nincs bóklászás össze vissza meg ugribugri... E témában szinte minden igaz, meg az ellenkezője is, gondoljuk el mennyi víz van a bolygón azon mennyi ilyen hajó megy?! Ezernyi!!! Beszélj 4 emberrel akik 4 különböző ilyen bulicirkálón dolgoztak a világ 4 szegletében, és mind a négy szinte teljesen mást fog mondani; egyiknek borzalmas volt, másiknak isteni, harmadiknak nem rossz, negyediknek uncsi de kellett a pénz stb... Mindenesetre jó idegek kellenek, és nagy teherbírás nem csak lelkileg de fizikailag is, még akkor is ha jól fizetett elit melót kapsz... Egy biztos, a személyzet ill legénység ha tetszik (stuff) NEM NYARALNI, NEM ÜDÜLNI? NEM PIHENNI ÉS NEM BULIZNI VAN OTT!!! Hanem kinyalni a lazító gazdagok (vagy aki valahogy össze tudta kukázni a borsos hajójegyet) valagát... ennyi

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es