Kívül tágasabb

Hét mód, hogy leszokjunk az alkoholról

2018.10.31. 06:30, Kívül tágasabb , 41 komment

Hamarosan kezdődik a száraz november, ilyenkor sokan teszik le a poharat. De mi történik, ha alábbhagy a lelkesedés? Néhány ötlet, amely segít alkoholmentesen élni egész évben.

ures_uvegek_foto_pixabay_com_kaboompics.jpg

Találjunk egy jó okot, hogy kevesebbet igyunk 

Ismert, hogy az alkohol kapcsolatba hozható egészségi panaszokkal, például májbetegséggel, szívbetegséggel, diabétesszel, de mégis hajlunk erre úgy gondolni, hogy minket nem érint. 

Ha ezek a kockázatok nem vesznek rá arra, hogy leálljunk az itallal, akkor keressünk valami mást: például gondoljunk arra, milyen hatása van a piálásnak az arcra és a bőrre. 

Az alkohol ugyanis dehidratálja a bőrt, az arc puffadtnak tűnik és egyes vélemények szerint a benne lévő mérgek hozzájárulnak a narancsbőr kialakulásához. Egy korsó sör annyi kalóriát tartalmaz, mint egy szelet pizzát, tehát ha fogyni szeretnénk, kezdjük az alkohollal. 

Gondoljuk át, miért iszunk annyit 

Talán azért nyúlunk a pohárhoz, mert van egy mélyen rejlő probléma, amellyel nem vagyunk hajlandóak szembenézni. Ha szünetet tartunk, akkor kiderülhet, mennyire is függünk az alkoholtól és mennyire jobban éreznénk magunkat nélküle. 

Találjunk egy társat 

Sokan jelentkeznek az alkoholmentes hónapokra (a briteknél a Go Sober for October, itthon a Száraz November terjedt el), és ha nem egyedül próbálkozunk, segíthet. 

Gondoljunk csak bele, mennyire visszavetheti a józansági terveket, ha egy buliban egyedüliként nem iszunk. Viszont ha van egy partner, akivel át tudjuk ezt beszélni, esetleg együtt tesszük le a poharat, sokat jelenthet, kitartóbbá tehet. 

Kerüljük a kísértést 

Sportoljunk az ivás helyett, és gyorsan rájövünk, milyen hatása is van a testünkre az alkoholnak és mire lennénk képesek nélküle. Ha kimozdulunk, ajánljuk fel az ismerősöknek, hogy hazavisszük őket autóval, így muszáj lesz alkoholmentes italokat fogyasztanunk, és mindenki csak még jobban megkedvel. 

Jutalmazzuk magunkat 

Ha a jobb alvás, a több energia és a jobb kinézet nem elég, akkor tegyük félre a pénzt, amit piára költenénk, és vegyünk belőle valamit, amit igazán akarunk. 

Keményen tartsunk ki 

Elképzelhető, hogy pszichológiai hatása is lesz, ha abbahagyjuk az ivást, még a félig rendszerest is: ingerlékenység, rossz koncentráció, reszketés, rossz álmok. Tartsunk ki! Ha így teszünk, a helyzet javulni fog. 

Mértékkel 

Ha mégsem mondunk le az italról teljesen, vegyünk egy kimérőt, olyat, amilyet a koktélokhoz használnak, és látszik pontosan, mennyi is egy feles. Hamar rájövünk, hogy az a gin tonic, amit eddig iszogattunk, a négyszerese volt.

(Fotó: pixabay.com/kaboompics)

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!
Címkék: alkohol

A bejegyzés trackback címe:

https://kivultagasabb.blog.hu/api/trackback/id/tr4314335043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tamask 2018.11.01. 13:51:53

Az alkohol (és dohány) a veszélyesebb drogok közé tartoznak. Mégis legálisak. Különösen a dohány alattomos, ugyanis semmit se ad miután rászokik az ember, csak azért szívják a dohányosok, hogy ne legyen rossz nekik.
Rokonságomban volt alkesz és dohányos is. Így felnőttként látom, hogy ez milyen hülyeség, közben meg a cigifüst még nosztalgiát is ébreszt bennem.
Közben meg az ártalmatlan marihuána és a varázsgomba illegális. Nevetséges.

Benedith 2018.11.01. 13:55:39

Jó kis tippek, köszi! :) Én ezt fogom tenni: "Sportoljunk az ivás helyett". Nem mondom, hogy könnyű, de a fekvőtámaszokat és hasizom erősítést még sosem bántam meg, nem úgy, mint a lerészegedést. :D Kitartást mindenkinek!

M_R 2018.11.01. 15:04:56

Ön dönt: iszik vagy vedel :)

ételizésítő 2018.11.01. 15:16:12

@tamask:
Az max. a narkósok mentegetőzése, hogy a marihuána ártalmatlan, mert nagyon nem az. Szellemi leépülést okoz, ami a rendszeres használóinál látszik is.

A varázsgombától pedig meg lehet hülyülni, kb. mint az LSD-től, ha óvatlanul használják ("rajta maradsz" a szeren - azaz kb. egy gyogyós szintjén működsz utána).
Ismerek olyat, akivel megtörtént, szóval nem mendemondákra alapozom, amit mondok.

Szóval ártalmatlannak egyiket sem mondanám.

Kelly és a szexi dög 2018.11.01. 16:09:06

most kaptam egy üveg jóféle házi pálinkát - szerinted nem romlik meg decemberig?

ételizésítő 2018.11.01. 17:00:43

@Kelly és a szexi dög:
Szerintem de. Kipisilve már nem ugyanaz a minőség.

Ches Desmond 2018.11.01. 17:12:14

Remélem Fletó olvassa ezt a hasznos posztot..:)

midnightcoder2 2018.11.01. 17:19:53

Ez is csak genetika. Én Pl. sem a cigire sem a piára nem szoktam rá, pedig apám is dohányzott, gyerekként én is elszívtam pár dobozzal. De egyszerűen soha nem éreztem késztetést rá. Piálni mondjuk más se piált soha a családban, a volt szomszédoknál egyszer-kétszer egy évben iszok 3-4 pohár pálinkát és némi bort, aztán utána egész évben max. fél doboz sört vagy egy pohár bort az ebédhez, de ezt is leginkább csak hétvégén. Itt azért már valahol meg tudom érteni azt is aki iszik: részegen valahogy kevésbé tűnnek fontosnak a problémák.

vashuszár 2018.11.01. 18:27:55

Ez így nagyon általános, és erős ivás kényszernél sehová sem vezet. Ha valaki tényleg abba akarja hagyni, az Anoním Alkoholisták, /AA/ tud segíteni. De nagyon erős elhatározás kell hozzá, de aki lejött a piáról, egész más élete lesz. Tudom, mit mondok.

ételizésítő 2018.11.01. 21:34:49

@midnightcoder2:
Olyat hallottál már, hogy valaki nem azért iszik, hogy berúgjon, hanem mert szereti a jó italok ízét?
És az ilyen ember nem is iszik lerészegedésig, ugyanis egy idő után már nem érzi teljességükben az ízeket, akkor meg már minek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.11.02. 00:32:10

@tamask:

"Közben meg az ártalmatlan marihuána és a varázsgomba illegális. Nevetséges."

A marijuánát semmiképpen nem mondanám ártalmatlannak, a varázsgombáról meg azt sem tudom, mi az.

Nem fogok nekiállni linkeket meg bizonyítékokat keresgélni, mert a füvezés híveit úgysem lehet semmivel sem meggyőzni. De aki azt állítja, hogy a marijuána ártalmatlan, az vagy csak önmagát próbálja igazolni, vagy már nem tudja, miről beszél.

Lehet, hogy nem annyira ártalmas, mint az alkohol, pl. nem tesz agresszívvá, de a szellemi képességeket és a kreativitást csökkenti. Mértékkel fogyasztva bizonyára kevésbé ártalmas, bár ugye hol is van a határ?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.11.02. 00:44:37

A tanácsom a leszokni akaróknak nagyon egyszerű: csak a legelső pohár piát ne igyák meg, és máris sikeresen leszoktak.

tamask 2018.11.02. 02:01:33

@ételizésítő: marihuánánál a szellemi leépülés egy mítosz, esetleg memóriazavart okozhat, de erre sincs egyértelmű bizonyíték. Túladagolni nem lehet. Ellenben évente milliók halnak bele az alkohol fogyasztásába (akut alkoholmérgezés, májkárosodás, fizikai leépülés) és a dohányzás következményeibe.
Drogosozol itt Lacika, de hát mindenki drogos, aki kávét, csokoládét, füvet, dohányt fogyaszt. A drogoknak két fő veszélye van, a fizikai függőség és a testi ártalom. Az LSD, a gomba és a fű nem okoz fizikai függőséget, testi ártalmuk minimális. Elmebetegek, skizofrének ne fogyasszák, mert náluk előhozza a tüneteket.
Voltam már olyan részeg, hogy nem tudtam magamról, akkor érhetett volna baleset. Fűtől még sose voltak olyan állapotban, hogy veszélybe kerülhettem volna.

Nem véletlen, hogy ahol tudományos alapon vizsgálják a drogokat, ott a füvet előbb-utóbb legalizálják. Ahol hiedelmek és valláserkölcsi elnyomás alapján áll a jogalkotás, ott meg tiltják.

Ha ma akarnák bevezetni az alkoholt és dohányt, mint új élvezeti szereket a piacra, akkor nem sikerülne átverni őket a kormányzati engedélyezésen. Ebbe érdemes belegondolni.

nniicckk 2018.11.02. 03:23:43

"Találjunk egy jó okot, hogy kevesebbet igyunk"

Peldaul mert undorito az ize, a szaga, az allaga. A legtobb alkoholos ital olyan mintha belehugyoztak volna az uvegbe.

szepipiktor 2018.11.02. 07:34:04

Ezt szeretném, ha elmagyaráznátok:
"Hamarosan kezdődik a száraz november, ilyenkor sokan teszik le a poharat."
Milyen összefüggés van a rendszeres alkoholfogyasztás és a naptár között?
Ugye aki idényvedelő, az önmagától szünetelteti a dolgot, aztán tavasszal majd újrakezdi, aki nem, az meg miért most?
Majd megkérdezem egy segédmunkástól a kocsmában, hogy mit gondol erről...
.
Amiről a poszt szól, az egy hobbifogyasztó, jellemzően adott generáció problémája, akik azért fogyasztanak, mert illik fogyasztani. Nyaralás, bulik, koncertek, strand stb.
A többi fogyasztó döntő része az, aki élvezetből teszi ezt, nekik nem érdemes a naptárra hivatkozni, sőt nem is kell rábeszélni őket, hogy ne igyanak! Magánügy, aki ebbe beleszól, az a mai neoliberális aktivista halmaz csupán.
A maradék meg az alkoholizták, na ők meg végképp nem irányíthatók egy bloggal, ők függők, már orvosi és sokszor rendőrségi szereplők.
.
Szóval olvashatunk ötleteke a hobbiivók számára, de kellett egy kis bevezető és az mellément.
.
Egyébként meg BÁRMIRŐL úgy lehet leszokni, hogy az nem tesszük! Önuralom, erős jellem!
Ha nem megy, akkor a más kávéház... (jaj, a kávéról is hogyan kell leszokni...)

szepipiktor 2018.11.02. 07:37:18

@nniicckk: Igen ahogy a te szád szaga is sokakanak elviselhetetlen. Ha neked nemk tetszik a piros rózsa, de a sárga tulipán igen, akkor jogot formálsz másoknak a megnevelésére?
Gondolod, hogy azoknak, akik isznak, elfogadhatatlan macskahugy a pia? És perverzióból isznak? Belegondoltál már, hogy esetlen nekik meg jó, finom, élmény stb.
Hogy szoktál még utasítgatni? A szexpózokra is van instukciód? Autótípusok? A bunkó BMW-sek, a kalapos skodások?
Tudom, ma menő a kirekesztő stílus, de a poszt nem az italok ízéről szól.

szepipiktor 2018.11.02. 07:51:06

@tamask: Ügyes!
A narkóimádó klasszikus védekezés, hogy más, legális szereket támad.
Van ugye a jog... Az leírja hogy mi legális és mi nem az. A legálisak is szabályozva vannak, azzal sem garázdálkodhatsz szabadon.
Vajon egy dohányos mikor ölt a cigiért? (eltekintve azokat, akik eleve problémásak és a tejért is megtennék...) Láttál az iskoláknál dugicigit kínálgatókat, hogy rászoktassák a gyerekeket a szerre? Hogy aztán dübörögjön a feketepénz.
Láttál családapákat, édesanyákat éjjel a tilosban járni, hogy megihassák este az egy-két pohár borocskájukat?
Vagy bulikon cigivel ütik ki a lányokat?
.
Elfogadom - a cigit vegyük ki -, hogy a pia is eredményez bűncselekményeket. De nem mindegy, hogy a döntő többségnél nem, ellenkezőleg, a narkónál pont a kisebbség a nyugis, a döntő többség eljut egy kiütött állapotú agresszióig.
És ugyanez a beszerzésre is érvényes, ölnek a piáért is, de nem az a jellemző, míg a narkóhoz alapból köthető a bűnözés, a maffia és a gyilkolás.
Igen, ha fogyasztó vagy és van rá pénzed, akkor ezt figyelen kívül hagyod - struccpolitika - és mivel illegális a hobbid, a legálisakat "vádolod".
Tudod ha felszabadítanák, csak a irányítók változnának meg, de maradna a feketepiac is (lásd cigi) és a fogyasztóknak csak egy pici részének lenne ez jó.
Elképzelem,hogy tb alapon kapnék havonta 1 liter szilvapálinkát a gyomromra. És annak a felét illegálisan továbbadnám, mekkora bevételem lenne?
Egy ismerősöm viszont az orvosi mariskából ad át minimális rész és máris repkednek a 10-20 ezrek!
Ezt kellene nagyban is?
Az úton minden második Y generációs narkós állapotban vezetne, és dübörögne a feketepiac is, de a nyugis fogyasztóknak jó lenne.

sure_shot 2018.11.02. 08:47:27

Saját tapasztalataim szerint a marihuána legalább annyira veszélyes cucc mint az alkohol és ugyanúgy egyénfüggő, hogy mit vált ki a fogyasztóból. Nemcsak a komolyabb (napi szinten fogyasztó) felhasználóknál jelentkező lelki függőség miatt, hanem az arra hajlamos egyéneknél addig rejtett, pszichés problémákat is előhozhat. Ez a kívülálló számára konkrétan azt jelenti, hogy az addig normálisan viselkedő span "egyik napról a másikra megőrült"

Zabalint 2018.11.02. 09:47:37

@tamask:
Én épp azért vagyok legalizáció párti, mert a marihuánát is túl veszélyesnek tartom ahhoz, hogy az alvilágrabízzuk a terjesztését. Ha legális, akkor meg lehet szabályozni.

Zabalint 2018.11.02. 09:49:29

@nniicckk:
Szerinted. Szerintem meg a sör finom, illetve vannak borok is, amik ízlenek nekem. Annak ellenére, hogy az alkohol ízét nem szeretem, így a töményekért nem vagyok oda.

Zabalint 2018.11.02. 09:52:22

@szepipiktor:
Amiket írsz, az épp az illegalitásnak köszönhető. Amikor az alkohol volt tilos az USA-ban, akkor sokkal több bűncselekmény volt köthető hozzá. Egyébként a szesztilalom bukása mutatja, mennyire nemcműködik a teljes tiltás.

Zabalint 2018.11.02. 09:54:58

@sure_shot:
Ez pontosan így van. Gyakori érv, hogy a fűtől mindenki csak békésebb lesz, a szesztől meg mindenki agresszív. Nos, eleve az alkoholtól sem lesz agresszív a legtöb ember, sőt inkáb barátságosabb, békésebb, ahogy a fűtől is. Én meg láttam fűtől agresszívvá való embert, nos épp véletlenül ugyanaz az ember az alkoholtó is agresszív szokott lenni...

tamask 2018.11.02. 09:55:22

@Kovacs Nocraft Jozsefne: a marihuána mértéktelen fogyasztása se vezet halálhoz. Az alkoholt túl lehet adagolni, marihuánát nem. Pár szár kiló füvet kellene egyszerre elszívnod, hogy az LD50-et elérd. Vodkából meg veszel a boltban egy hétdecis üveggel, amire adó is ki van vetve, aztán ha azt lehajtod pár óra alatt, akkor véged van.

A marihuána és főleg a pszichedelikumok meg pont hogy növelik a kreativitást, nem csökkentik. Nem gondolom, hogy az alkoholt be kellene tiltani, de a marihuánát és a varázsgombát is úgy kellene árulni, ahogy az alkoholt. 18 éven felülieknek.

@nniicckk: az alkohos italok íze sokszor nagyon finom. Csak ehhez fel kell nőni. Gyerekként a sör ízét utáltam (ahogy a kávét és a zöldteát is), ma már szeretem. Aztán ott vannak a koktélok, amik ananásztól kólán át tőzegáfonyáig mindenféle ízt felvonultatnak.
Meg a borok.

@szepipiktor: a cigit maga az állam által felkarolt dohánymonopóluimok nyomják a fiataloknak. Nem kell suttyomban kínálgatni. Az iskolák környékén gyerekeknek drogot kínáló dealerek egy mítosz. Az alkoholisták torkán egész házak, családi vagyonok, autók ára csúszik le. Meg nőket vernek agyon alkesz férjek.

A marihuánával és a gombával az a baj, hogy BÁRKI tudná otthon termeszteni, adóztatni így nem nagyon tudnák. Ez az állam baja. Ja és mert fizikailag nem addiktívak, ezért bizniszt se lehet rájuk építeni olyan szinten, mint a cigire vagy alkoholra. Aki folyamatosan vesz füvet, az nem azért veszi, hogy az elvonási tüneteit enyhítse (tehát hogy a rossz érzést elmulassza), hanem hogy jó legyen neki. Ellenben a dohányossal, aki azért veszi a cigit, hogy ne legyen idegbeteg, nyugtalan, ne remegjen, ne izzadjon, valamennyire tudjon funkcionálni.

Megjegyzem évek óta nem fogyasztottam marihuánát, mert ahol most élek kb. életfogytiglant kapsz érte vagy halálbüntetést. Helyette van ketamin, metamfetamin, amik viszont tényleg károsak, veszélyesek. Tehát nem vagyok függő, sose volt elvonási tünetem, mert a fűvel ilyen nincs, ugyanis nem addiktív.

Kevés drog van, amivel ha függőként leállsz, akkor belhalhatsz, az alkohol ilyen. Még a heroint is abbahagyhatod egyik napról a másikra, lesz pár rossz napod, de aztán elmúlik a fizikai függés. Az alkoholista az alkohol megvonásába belehalhat. Ilyen szer.

"Láttál családapákat, édesanyákat éjjel a tilosban járni, hogy megihassák este az egy-két pohár borocskájukat?" - mivel az alkohol legális, ezért nem kell tilosban járni, nyíltan felhajtanak az emberek egy liter bort, majd agyonverik a gyerekeiket, feleségüket. Gyerekkoromban egy iskolatársam alkesz anyja az alkesz férjét szúrta le konyhakéssel.

"Vagy bulikon cigivel ütik ki a lányokat?" - bulikban a lányokat 99.99%-ban alkohollal ütik ki, illetve ők is kiütik magukat

Marihuánával az a vicc, hogy a magyar éghajlaton kiskertben is simán megtermelhetnéd magadnak. Ha legális lenne, nem lenne feketepiaca.

@sure_shot: semmilyen drog nem javasolt fennálló skizofrénia hajlammal vagy egyéb elmebajjal
Az alkohol is előhozza ezt. Nem véletlen, hogy sok öngyilkosság pont alkoholfogyasztás után történik. Elég csak egy kicsit depressziósnak lenni, arra ráiszik az illető, már köti is a hurkot a nyakába.

Andy73 2018.11.02. 09:59:12

+ 1: Nézd meg a színházban az Utánképzés (ittas vezetőknek) c. színdarabot. Jó kis program, baromi jókat röhöghetsz a poénokon, de közben talán el is gondolkozol rajta, mint azok a nézők, akik már maguk is részt vettek utánképzésen.

(Ez nem itt nem reklám, én is láttam, mint egy szimpla néző, és nekem is tetszett.)

Kolompár Magneto 2018.11.02. 10:13:54

Na, úgy látom megnyitotta kapuit az önigazoló klub :)))) Ha minden kommentelőnek igaza lenne, kiderülne hamar, hogy semmi nem ártalmas :) @szepipiktor: veled rohadtul egyetértek, én se vágom, hogy mi ez a hipszter mánia, mi a pénisz köze van a novembernek a piátlansághoz, üres ócska értelmetlen propaganda, a kemény kocsmások kinevetik, akik meg játszva megvonják maguktól egy hónapig a piát, azokat sose érdekelte kb semennyire sem, szóval értelme nulla, de lehet celebeskedni a Fókuszban harmadosztályú akárkiknek, hogy lám, én egy hónapig nem iszom. Oké, de ki nem szarja le? A marihuánát meg tőlem aztán legalizálják, de felőlem akár az orosz rulettet is, leszarom ki mivel mérgezi magát, cserébe a drog hatása alatti bűncselekmények induljanak kétszeres büntetési szorzóval, illetve a droghasználók drogból eredő problémáira ne vonatkozzon az ingyenes egészségügy. Volia', meg is vagyunk. És igen, felőlem aztán mehet ugyanez a piára, cukorra, akármire, én ilyen kibaszott liberális vagyok. Mellesleg évekig foglalkoztam hivatásszerűen problémás gyerekekkel, rengeteg füves volt köztük, úgyhogy nekem ne mondja senki, hogy a fű ártalmatlan, rengeteg belassult, leépülő kölyköt láttam, és nagyon soknál komoly alvászavarok voltak, de persze nyilván nem a fűtől.

Tisztességes Természettudomány 2018.11.02. 18:37:28

1.Tanács: Hagy ezt a száraz novembert a fenébe. A lehető legrosszabb időpontban elindított hülyeség, csak arra jó, hogy december 1-jén lehessen menni berúgni, és utána az egész decembert végiginni.

Miért nem januárban kezdjük az ital lerakását? Vége van az ünnepeknek, várhatóan Húsvétig nem kell családi ivás kísértését kiállni.

2.Tanács: életmódváltás. Ha nem találsz az ital helyett valamit, ami örömöt, elégedettséget ad, akkor csak egy rosszkedvű és keserű antialkoholista lesz belőled. Pozitív célok kellenek, és az életmód megváltoztatása.

nniicckk 2018.11.02. 19:51:49

@szepipiktor: @Zabalint: Marhasag, hallgatolagos tarsadalmi megegyezes van arrol, hogy az alkohol az finom, meg meno, es ezert az emberek GYAVAK kimondani, hogy valojaban milyen undorito.

Ha kutyaszart enni, meno dolog lenne, akkor az emberek osszeszednek, es egymasra licitalva dicsernek, hogy milyen fantasztikus. Magukat is es folleg masokat gyozkodnenek milyen finom.

--te meg nem ettel ilyen finomat
--kostolnad csak a bernathegyiet
mondana a masik

degeco 2018.11.02. 20:06:37

Hoty mekkora fac a posztolo!!!
Ennyi erővel ne is egyél mert függőséget okoz és másnap is éhes leszel.
Meg ne is dugjál mert az is függőséget okoz és ráadásul nemi beteg is lehetsz.
Igyí damoj durák.! Egyes. Leülhecc

Lővenbrau 2018.11.02. 20:55:47

@ételizésítő: Men francot.. Rendszeresen látok menő borászokat tajrészegen. :-D

Lővenbrau 2018.11.02. 21:02:33

@Tisztességes Természettudomány: A kettes tanács valóban életszerű. Van olyan leszokott alkesz ismerősöm, akinek a napi öröme az, hogy hányszor mondhatja el bárkinek, hogy a mai napig alkesz, de 5 éve nem iszik. Momentán ki a f.szt érdekli, iszik-é vagy sem.. :-d

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.11.02. 21:22:49

@Zabalint:

"Ha legális, akkor meg lehet szabályozni."

A szabályozás hatékonyságát kiválóan demonstrálják a bulikban részegen támolygó és az utcán, iskolában vagy bárhol máshol zavartalanul bagózó tinik. :D

Továbbá ahol szabályoznak valamit, ott mindig lesz igény a szabályozás megkerülésére. Főképp azok részéről, akiket korlátoz a szabályozás.

Másfelől az amerikai szesztilalom kudarca is megfontolandó.

A magam részéről - ellentétben a korábbi álláspontommal - pártolom minden, de tényleg minden kábítószer legalizálását. Hulljon a férgese alapon.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.11.02. 21:24:57

@tamask:

"a marihuánát és a varázsgombát is úgy kellene árulni, ahogy az alkoholt. 18 éven felülieknek."

Sehol nem is látunk 18 év alattiakat részegen, igaz?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.11.02. 21:27:22

@tamask:

"Még a heroint is abbahagyhatod egyik napról a másikra, lesz pár rossz napod, de aztán elmúlik a fizikai függés."

Ezt te sem gondolod komolyan.

ételizésítő 2018.11.03. 14:55:54

@tamask:
Mint itt Kovácsné már leírta, a hozzád hasonló narósokat persze úgysem lehet meggyőzni, hogy a fű szellemi leépülést okoz, mert már elérték azt a szintet, hogy nem veszik észre.
Ja, és a fű bizony függőséget okoz, fizikait és pszichikait is.

A Lacikát nem értem, keversz valakivel, nyuszika.

Ja, részegen érhetett volna baleset.
Ellenben LSD vagy varázsgomba hatása alatt nem, mi, amikor látomásaid vannak, és fingod sincs arról, mi történik körülötted valójában? A hozzád hasonló fogalmatlan, idióta barmokat imádom, akik vehemensen írnak olyasmiről, amiról halvány fingjuk sincs.

Mellesleg engem nem érintene túl mélyen, ha a cigit vagy az alkoholt betiltanák, előbbinek kifejezetten örülnék is, de az utóbbi sem rázna meg, bár bizonyos ételekhez jólesik egy pohár bor, persze ezt egy folyamatosan csúsztató narkósnak hiába magyarázom.

@Lővenbrau:
Hát ne igyál annyit, hogy tajtrészegen (így írják) borászokat láss.

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Hagyd, tök hülye a témához. Elnarkózta már az agyát, azt a keveset, ami volt neki, ha volt.

Zabalint 2018.11.05. 09:58:41

@nniicckk:
Hallgatólagos megállapodás arról is van, hogy a csokitorta finom, én mégis utálom. Meg a szalámit és a lecsót is..

Azt kellene felfognod, hogy attól, hogy valami nem ízlik neked, másnak lehet finom. Pl. én még az alkoholmentes sört is szeretem, pedig abban nincs is szesz.

Zabalint 2018.11.05. 10:05:04

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
A dohányzás példaul visszaesőben van, mióta erősen szabályozzák. Az alkohol meg elég gyengén van szabályozva, kb. annyi, hogy extra adót szednek be rajta, egyes településeken tilos közterületeken, valamint 18 éven aluliak elvileg nem vehetnek, amit kb. alig ellenőriznek. Ja, meg ráadásul otthon legális pálinkát főzni.

Ezzel szemben Hollandiában füvet csak coffee shopokban kaphatsz.

Illegalitásban amúgy jobban "hullik a férgese" a bizonytalan eredetű drogok miatt. Csak normális társadalomban nem az lenne a cél, hogy "hulljon a férgese", hanem hogy a drogosok szem előtt legyenek, lehetőleg ne csússzanak le, ha mégis, akkor könnyebben visszaintegrálhatóak legyenek a társadalomba. A társadalomnak ez így sokkal olcsóbb, mint a "hulljon a férgese" módszer.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.11.05. 17:31:54

@Zabalint:

"A dohányzás példaul visszaesőben van, mióta erősen szabályozzák."

De az is lehet, hogy csak a csempészett cigaretta forgalma nőtt.

24.hu/fn/penzugy/2016/07/06/nem-jott-be-a-kormany-terve-tobben-dohanyoznak-mint-a-trafiktorveny-elott/

Zabalint 2018.11.05. 18:04:58

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Nem a trafiktörvényre gondoltam, hanem arra, hogy egyre kevesebb helyen szabad dohányozni, ez pedig Európa szwrte visszaeséshez vezetett. A trafiktörvény nem más, mint törvényesített korrupció.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.11.06. 21:37:17

@Zabalint:

Én sem a trafiktörvényre gondoltam - amelyről amúgy hasonló a véleményünk -, bár a belinkelt cikkben arról is szó van.

Azt elhiszem, hogy Európa-szerte visszaesőben van a dohányzás, de azt hiszem, hogy Magyarország e téren kivétel. Ezt megerősítendő linkeltem be a cikket.

A visszaesés okai? Fene tudja. Egy dohányost szerintem nem tart vissza a tilalom, rágyújt máshol/máskor. A napi nikotinadagját mindenképpen magához veszi. Én inkább a felvilágosítás hatásának tulajdonítom, és annak, hogy divat lett az egészséges életmód. Ettől persze még neked is igazad lehet.

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es