Átadták a forgalomnak a világ leghosszabb tengeri hídját, amelyen az autósok csak különleges engedéllyel hajthatnak át.
Az 55 kilométeres híd Hongkongot, Makaót és Csuhajt köti össze, és fontos eleme a régiós high-tech központ kiépítésének, amellyel a Szilikon-völgy Szilícium-völgy riválisát hoznák létre.
Azt remélik, hogy a beruházás által az üzleti, pénzügyi, logisztikai és turisztikai kapcsolatok is erősödnek, Hongkong még aktívabb szereplője lesz a Gyöngy-folyó torkolatvidéke fejlesztésének.
Az utazási idő egy órára csökken a három város között, ám a hidat autósok csak külön engedéllyel használhatják, azon főleg buszok és tehergépjárművek közlekednek majd.
A híd építése 2009-ben kezdődött és 20 milliárd dollárba került. Eredetileg 2016-ban tervezték átadni, de csúszások voltak, és a tervezett költségeket is túllépték. Az építkezéshez tragédiák is tapadnak: kilenc munkás halt meg és több mint kétszázan sérültek meg.
Az építmény különlegessége, hogy két mesterséges szigetet is létrehoztak, és az út 6,7 kilométeren át egy víz alatti alagútban fut. Úgy tervezték, hogy ellenálljon akár óránként 340 kilométeres széllökéseknek, a Richter-skálán 8-as erősségű földrengésnek és egy ütközésnek egy 300 ezer tonnás hajóval.
Hongkongban azonban nem mindenki örült a híd építésének, feleslegesnek tartva azt. Sokan úgy vélték, nem ez a legjobb módja az adófizetők pénze elköltésének, aggódtak a keleti delfinért, amelynek élőhelyét veszélyeztette a beruházás.
Emellett tartottak attól is, hogy ez csak egy újabb módja annak, hogy Peking szorosabb vonja a kapcsolatokat a különleges helyzetben lévő városállammal. Sőt, 2030-ra negyedével csökkenhet az átmenő forgalom, ugyanis egy másik híd is épülhet.
(Nyitókép: royalhaskoningdhv.com)