Kívül tágasabb

A Z generáció nyírhatja ki a Facebookot

2018.01.25. 06:30, Kívül tágasabb , 1 komment

Az Y generáció sok mindenért felelős, de a Facebookot a Z generáció teheti tönkre. A játékszabályokat viszont biztosan megváltoztatja.

tinedzser_mobil_foto_pixabay_com_fangirl.jpg

Az Y generáció okolható számos amerikai iparág, többek között az áruházak, a vendéglők és a papírszalvéta hanyatlásáért. De a közösségi médiában már egy újabb generáció, a Z változtatja meg a játékszabályokat. 

Az 1995 és a 2000-es évek közepe között születettek egészen másképp állnak hozzá a közösségi oldalakhoz, mint a korábbi generációk. Egy novemberi Piper Jaffray felmérés eredményei szerint a Facebookot kedvelő tinik aránya 4 százalékponttal csökkent 2016 óta, most 9 százalékon áll. 

A tizenévesek 47 százalékának a kedvenc platformja már a Snapchat, bár tavaly még csak a 35 százalékuk érzett így. Az Instagramot 24 százalékuk preferálja most is. 

Az eMarketer piackutató úgy becsülte szeptemberben, hogy a 12 és 17 év közötti felhasználók száma 3,4 százalékra, azaz 14,5 millióra esik. 

„Tizen- és huszonévesek vándorlását látjuk az Instagram és a Snapchat felé” – mondta Oscar Orozco, az eMarketer vezető elemzője. 

Ez a két platform ugyanis jobban illeszkedik ezeknek a generációknak a kommunikációs igényeihez, jobban kihasználják a vizuális tartalmakat. A Facebookon maradó Z generációsok egyébként egyre kevesebbet használják a platformot, alig jelentkeznek be és ritkán aktívak. 

A rossz eredmények ellenére a Facebook továbbra is a legnépszerűbb közösségi oldal az USA-ban, és mivel egyben az Instagram tulajdonosa is, nem lesz túl kemény a hanyatló felhasználói bázis miatti anyagi veszteség. 

Az azonban biztos, hogy a Z generáció a jövőben még több borsot tör a Facebook orra alá. 

(Fotó: pixabay.com/Fangirl)

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es