Kívül tágasabb

Mi aggasztja a huszonéveseket?

2013.07.31. 08:20, Kívül tágasabb , 36 komment

Egyre több huszonéves stresszel, ami nem is csoda, hiszen egy szakember szerint az elmúlt évtizedekben szinte példátlan nyomás alatt él a pályakezdő fiatal generáció. Eláruljuk, mi a tíz leggyakoribb ok.

Egy kétezer fő bevonásával elvégzett kutatás azt vizsgálta, mi aggasztja leginkább a huszonéves korosztályt a nyugati világban. A brit Entertainment One által megrendelt felmérés eredményei már csak azért is érdekesek lehetnek Magyarországon is, mert a magyar fiatalok is hasonló problémákkal szembesülhetnek.

A közvélemény-kutató cég arra kérte a megkérdezetteket, hogy egy 1-től 10-ig tartó skálán értékeljék a boldogságérzetüket az élet egyes területein. Mint kiderült, egyre többen kérnek szakembertől segítséget, így próbálván meg feldolgozni a problémáikat, egyharmaduk már terápián is részt vett, egynegyedük pedig szedett már antidepresszánsokat.

Már megint a pénz

A lista élén nem meglepő módon az anyagi gondok állnak, a megkérdezettek 38 százaléka állította azt, hogy ez aggasztja a legjobban. Ami ennél is érdekesebb, 70 százalék ismerte be, hogy a pénz (illetve annak hiánya) legalább egy alkalommal idézett elő veszekedést a mintafelvételt megelőző héten.

A második helyen a munka (illetve annak hiánya) áll 28 százalékkal. Akiknek nincs, azoknak az okoz problémát, akiknek pedig nincs, azok közül minden ötödik a főnökére panaszkodott.

A lista harmadik helyén az alváshiányt találjuk, erre a megkérdezettek 24 százaléka panaszkodott. Több mint kétharmaduk (egészen pontosan 70 százalékuk) úgy vélte, több állami ünnepre és pihenőnapra lenne szükség a feltöltődéshez.

Nehéz helyzetben

„A modern huszonévesek olyan nyomással szembesülnek, amely alapvetően különbözik a 20, 30 évvel ezelőtti helyzettől. Az elmúlt évtizedekben a fiataloknak még soha nem volt ilyen nehéz megvetni a lábukat a világban, otthont alapítani és karriert kezdeni" - hívta fel a figyelmet a Stresszmenedzsment Társaság igazgatója.

„A stressz számottevően csökkenthető, ha a relaxálást a napi rutin részévé tesszük akár rendszeres testedzéssel, a szabadban töltött idővel vagy olyan tevékenységekkel, mint a jóga és a meditáció" - tette hozzá Neil Shah.

A fiatalok egy jelentős része azonban más utat választ: 23 százalék az alkoholban, 10 százalék a cigarettában, míg 8 százalék a kábítószerben próbál menedéket és megnyugvást találni.

A teljes lista

avagy mi stresszeli leginkább a huszonéveseket:

1. Anyagi gondok (38%)
2. Munka (28%)
3. Alváshiány (24%)
4. Párkapcsolati problémák (19%)
5. Időhiány (11%)
6. A saját külsejük (10%)
7. Vita a partnerrel (8%)
8. Egészségügyi gondok (7%)
9. Család (5%)
10. Vita a barátokkal (4%)

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!

A bejegyzés trackback címe:

https://kivultagasabb.blog.hu/api/trackback/id/tr405435178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

éslkdfélsakdgsdgasdg 2013.07.31. 09:12:04

Még az is a főnökére panaszkodik, akinek nincs is? :)

Mamzel · http://mamzel.blog.hu 2013.07.31. 17:29:16

„A stressz számottevően csökkenthető, ha az italfogyasztást a napi rutin részévé tesszük akár rendszeres dohányzással, a szabadban töltött idővel vagy olyan tevékenységekkel, mint a fű- és kokóhasználat" - tette hozzá Mamzel.
A fiatalok egy jelentős része azonban más utat választ: 23 százalék a relaxálásban, 10 százalék a testedzésben, míg 8 százalék a jógában próbál menedéket és megnyugvást találni.

különvélemény 2013.07.31. 18:19:48

Erre jó a nyugati fogyasztói társadalom.
Kitermel egy csomó frusztrált, stresszes embert, akik vásárlással és drogokkal kárpótolják magukat.

Zseniális rendszer.

R. Dawn (törölt) 2013.07.31. 20:05:02

1. Melyik cicanadrágot "leggingst" vegyem ma fel 100%
2. Ma mennyire húzzam bele ezt a "leggingst" a picsámba 80%
3. Ma is riherogynak öltözzek-e 75%
4. Mennyire rúgjak ma be 70%
5. Melyik fesztiválra menjek 60%
6. A fesztiválon mennyire játsszam meg magam 50%
7. Melyik nemi betegséget szedjem ott össze 40%
8. A huszadik platform cipőm mellé mennyit vásároljak még 38%
9. kéne egy helyes paseeeeee 30%
10. Ez a helyes paseeee lehetőleg külföldi legyen 200%

Void Bunkoid 2013.07.31. 20:52:03

Az első öt okot elnézve a mai huszonévesek és hatalmas problémáik igazából marhára nem mások, mint teszem azt a hetvenes évek huszonéveseinek a problémái (bármilyen meglepő, harminc évvel ezelőtt sem tolták mindenki segge alá az álomállást, akkor is ugyanúgy napi nyolc órát kellett dolgozni és KEVESEBB állami ünnepnap volt, mint jelenleg).

A legnagyobb probléma a mai huszonévesekkel az - rengeteg ilyen középhuszas ismerősöm van amúgy, és sokszor KONKRÉTAN meg is szokták jelölni a nagy bajuk okát - mégpedig azt, hogy baromira macerás, időrabló és fájdalmas dolog ez a felnőtt élet, és ők még olyan szívesen maradnának 16 évesek még vagy tizenöt évig, három hónap nyáriszünettel, két hónap téliszünettel, heti három csutkarészegre ivással, és anyu-adjál-még-pénzt-varázsdobozzal.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.07.31. 22:27:43

„A modern huszonévesek olyan nyomással szembesülnek, amely alapvetően különbözik a 20, 30 évvel ezelőtti helyzettől. Az elmúlt évtizedekben a fiataloknak még soha nem volt ilyen nehéz megvetni a lábukat a világban, otthont alapítani és karriert kezdeni"

Tehát a Kádárkorban minden fasza volt, de főleg az őskorban, akkor volt csak igazán könnyű! Most bezzeg milyen rossz már, hogy aki tanul és dolgozik az jól élhet, amíg a többi lusta-buta meg kapja a segélyt ezektől a semmiért. Felháborító egy világ.

elkeseredett.polgar 2013.07.31. 23:16:39

Azért valljuk be, hogy van a leírásban realítás.
Én ugyan nem húszas vagyok, hanem 30-as éveim közepén járok, de azt látom, hogy:

a) A nyugdíjasok MÉG MINDIG munka mellett is dolgoznak (csak most már nem alkalmazottként, hanem csinálnak egy BT.-t és beszámláznak) - és eszük ágában sincs a fiataloknak teret engedni. Sok nyugdíjas ezzel a módszerrel 250-300 nettó körül keres, a pályakezdő fizetés pedig alacsonyabb, mint az átlagnyugdíj (nettó 100 körül). Még mindig a múlt rendszerben kiépített kapcsolati hálójukból élnek sokan az értelmiségi nyugdíjasok közül és lehetetlen kirobbantani őket, összezárnak.

b) A nyugdíj előtt állók olyan szinten kapaszkodnak a "székeikbe", hogy ezzel rendkívül ellehetetlenítik a fiatalok előrelépését. Ezért a sok kivándorló, ezért én is Németországból írom ezt a bejegyzést. Nincs lehetőség előrelépésre, mert a 48-60 közötti korú, még nem nyugdíjas felsővezetők direkt alájuk tesznek a fiatalabbaknak, akadályozzák az előrelépésüket, kibontakozásukat.

Azért az is sokat elmond, hogy az átlagnyugdíj magasabb ma Magyarországon, mint a szakképzetteknek járó garantált bérminimum (nettó).

Az is sokatmondó, hogy gyakran megtörténik: ha valaki nyugdíjba megy, akkor hirtelen többet kap a semittevésért, mint a még dolgozó kollégái.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2013.07.31. 23:19:30

@elkeseredett.polgar: van haverom, aki 38 évesen ment nyugdíjba. És akkor majdnem annyit kapott, mint én, aki akkor közepesen fizetett ITs voltam. És bizony nem atomfizikus volt, hanem börtönőr. Nem akarom bántani, meg a többi hasonló társát se, nem az ő hibájuk, hogy ilyen bőkezűen bassza el a befizetett adókat az államunk.

hower 2013.07.31. 23:42:15

@elkeseredett.polgar: Ezt én is így tapasztaltam.

bonebear · http://cinca.blog.hu 2013.07.31. 23:56:37

Engem az aggaszt, hogy már a huszonévesek is aggódnak, pedig nekik még tele kéne lenniük reményekkel és tetterővel. A felnőtt lét tényleg lehet nehéz, ha nem készítik fel őket sehol rá.

Void Bunkoid 2013.08.01. 00:04:02

@elkeseredett.polgar: ez bizony tényleg így van, de ne aggódj, körülbelül az évtized végére elkezdenek a mostani koranyuggerek hullani, mint a legyek, sőt, talán a következő évtized közepén a Ratkó-gyerekek is.

Után leszek kíváncsi, hogy mi lesz. Hirtelen kipurcan az országot eltartó derékhad, a LEENDŐ derékhad jórésze meg már rég külföldön él...ki fog itt dolgozni???

pillowbook 2013.08.01. 00:04:38

@elkeseredett.polgar:
Valós tényeket hoztál fel és ez lehet probléma.
DE az átlagnyugdíjas akiket én ismertem meg életem során, azért dolgozik, egyáltalán nem főállásban jó pénzért, de sok felelősségért cserébe, hogy ki tudja egészíteni a nyugdíját egy élhető életért, hónapról hónapra ! S amíg vannak nyugdíj után alkalmazott ex-vezérek akik dolgoznak és százezreket, milliókat söpörnek be. Na őket kéne igazán megadóztatni igazán !
Nem a kisnyugdíjasokat, aki pl bejelenti magát és 100 ezer forint után fizet 50-t adóba. S idős, neki már pihennie kéne, de még mindig a létfenntartásért küzd.
Azért ez a nem élet !

pillowbook 2013.08.01. 00:14:07

"de ne aggódj, körülbelül az évtized végére elkezdenek a mostani koranyuggerek hullani, mint a legyek, sőt, talán a következő évtized közepén a Ratkó-gyerekek is."

Undorító gyűlöletes dolog ez amit leírtál, rengeteg embert érint. Hányinger minden szavad. Ezért is rohad ez az ország társadalmilag. A kasztrendszert kéne itt is hivatalosan bevezetni de tényleg....(nem)

elkeseredett.polgar 2013.08.01. 01:23:17

@elkeseredett.polgar: És akkor még annyit hozzátennék, hogy a kormány mikrovállalkozókat kisemmiző politikája miatt egy fiatalok (középkorú adózók) által nyitott bármilyen üzlet kihal és tönkremegy azon rengeteg üzlet mellett, amit nyugdíjasok csinálnak, akik egyrészt (ez a fontosabb) szinte semmi adót nem fizetnek, mert nem kötelesek rá, minimális a bérjárulékuk, másrészt meg a rendszerváltás környékén sz*rért-h*gyért megvették az üzlethelyiségeiket, ezért a legtöbbnek még bérleti díjra sem kell költeni.
Hajrá, legyen Magyarország nyugdíjas Paradicsom...:D
Én már leléptem.

Exploiter 2013.08.01. 07:41:17

@Void Bunkoid:

A hetvenes évek húszéveseit konkrétan azért baszogatták, ha nem volt munkájuk, mivel munkanélküliség konkrétan nem létezett.
A saját lakás meg papírmunka és várakozás kérdése volt.

Annak a generációnak MOST vannak nagyon szomorú problémái, de az akkori helyzetüknek semmi köze nem volt a mostani fiatalok helyzetéhez.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.08.01. 08:16:38

@Void Bunkoid: @Zka:
Nem volt faszább a Kádár korban, és az Őskorban sem, a kihívások mások, és egyáltalán nem ugyanazok, mint a Kádár korszakban. Sőt, valójában a mai huszonéveseknek több a kihívás, mint a 70-es évek huszonéveseinek, de szerencsére ezzel szemben a lehetőségek is tágabbak. Akkor mindenkinek járt az állás, ma mindenkinek törnie kell magát érte, ellenben sokkal jobb is összejöhet, mint akkoriban.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.08.01. 08:19:30

Igazából a magánéleti kérdéseket leszámítva éppen ellentétesek voltak egymással a mai huszonévesek és a 70-es évek huszonéveseinek a problémái. Egyébként többek között ez is okoz egy komoly generációs szakadékot, mert sok szülő úgy nevelte a gyerekeit, mint ha úgy gondolná, ők is ugyanazoknak a kihívásoknak néznek majd elébe, pedig nem.

Void Bunkoid 2013.08.01. 08:26:58

@pillowbook: én csak tényeket közöltem, habár nem polkorrekten és körmönfontan, de attól még a mai hatvanasok akkor sem fognak örökké élni.

Az áhított kasztrendszered pedig javában épül, immáron három éve.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.08.01. 08:38:23

család csak a 9ik?!

de jó lenne ha ez azt jelentené, hogy senkinek semmi baja a családjával, de sajnos inkább azt jelentheti, hogy a többség sz.rik a családjára. :S

Void Bunkoid 2013.08.01. 08:39:24

@Ensiada Arkoveitie: nem mondtam én, hogy jobb volt a langymeleg balatoniriviére-szocreálban, csak azt mondtam, hogy akkor sem működött mindenkinek, hogy egyből valami csillivilli pozíciója legyen, ha akkor nem jutott valakinek ötven négyzetméteres íróasztal valamelyik városi tanácsban, akkor minden gond nélkül elment X gyárba robotkodni.

Annyiból van nekem igazam, hogy a mai fiatalok az én tapasztalatom szerint jóval válogatósabbak, és nem hajlandók a végzettségükön/igényeiken aluli melót elvállalni. Megjegyzem, ITTHON. Külföldön diplomával mosogatni meg utcát seperni már nem ciki - pedig ott is a töredékét keresi, mintha az eredeti szakmájában dolgozna odakint.

Annyiból neked van igazad, hogy amúgy nemcsak a válogatósság az oka ennek, hanem az is, hogy nem is igen van lehetőség itthon mosogatni meg utcát seperni,vagy ha netán igen, akkor azt legtöbbször csakugyan annyiért, amennyiért nem is érdemes csinálni - ebből adódik a rengeteg kivándorlás.

Mondjuk attól még én mindig többre tartok egy olyan embert, aki éhbérért is, de becsülettel dolgozik, mint azt, aki semmit nem csinál, csak a markát tartja és még elégedetlenkedik is hozzá.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.08.01. 09:09:49

@Void Bunkoid:
Nem értek egyet, mert az igazság az, hogy ma nincsen lehetőség elmenni gyárba dolgozni annak, aki nem kap a végzettségének megfelelő munkát vagy nem tanult tovább, akkor meg volt ilyen lehetőség. Ma jóval kevesebb a képzettség nélkül végezhető állások száma, és amik vannak, azokat be is töltik, tehát tévedés azt gondolni, hogy nem hajlandóak a fiatalok olyan munkát végezni, ami nem felel meg a végzettségüknek/igényeiknek. Éppen ellenkezőleg, a képzettséget nem igénylő munkákért ma ugyanolyan küzdelem van, mint az "álomállásokért".

Szóval baromira mások a kihívások, a maiak örülnek ha találnak munkát egyáltalán, ellenben aki tesz érte, annak ma van lehetősége a jobb állásokra is, akkor meg nem volt. Rövidebben fogalmazva, ma lefelé is könnyebben lehet esni, meg felfelé is könnyebb mászni, akkor meg nagyon kis mozgástér volt mind az esésre, mint a mászásra a mostanihoz képest.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.08.01. 09:18:45

Arról nem is beszélve, hogy ha mégis kap betanított munkát az illető, akkor itthon éhen halhat belőle, ha nincsen szülői segítség.

Nyilván a legtöbb mai huszonévest nem az fenyegeti, hogy éhen halnak, hanem arra nincsen esélyük, hogy megteremtsék a saját egzisztenciájukat, helyette legtöbben a szülők, nagyszülők nyakán lógnak anyagilag, akkor is ha már rég dolgoznak.

És egyébként visszatérve a lehetőségekre, sokan mondják, hogy anno azért is jobb volt a felsőoktatás, mert sokkal kevesebbet vettek fel, ezért nagyobb volt a harc. Nos, ez sem a teljes igazság, mert annyival nem volt nagyobb a harc a bekerülésért, mint amennyire kevés hely volt arányaiban, ugyanis akkor nagyon sok család nem is akarta, hogy a gyereke diplomás legyen, mert minek, elmegy a gyárba dolgozni, és jó esetben majdnem annyit megkeres, mint egy mérnök. De a diplomásoknak sem kellett törniük magukat, hogy jó szakmai gyakorlatos helyet szerezzenek, mert így is, úgy is kaptak utána munkát, ma meg belépő szint a jó szakmai gyakorlat ahhoz, hogy egyáltalán legyen valami esély.

De mondhatnám a nyelvtanulást is, amire anno messze nem volt akkora szükség, de a lehetőségek is korlátozottabbak voltak ezen a téren, ma meg alapkövetelmény az idegen nyelv ismerete.

A külföldi munka is egy lehetőség és egy kihívás is egyben.

Félreértés ne essék, ezek nem panaszok, egyszerűen csak arról beszélek, hogy összevethetetlenek a mai fiatalok kihívásai és lehetőségei a 70-es évek fiataljainak kihívásaival és lehetőségeivel, mindkettő sokkal több lett.

Void Bunkoid 2013.08.01. 09:32:02

@Ensiada Arkoveitie: igen, amúgy tényleg teljesen más, annak idején, jó 7-8 éve én is megkaptam a szüleimtől, hogy hát ó, hát lesz majd szép házam meg minden, csak vállaljak pluszmunkát meg másodállást, ahogy ők tették fiatal korukben, és csak néztek, amikor közöltem hogy bakker, még ennek az EGY munkahelyemnek is örülök, mint majom a farkának, hogy van, nemhogy még válogassak hogy mit másodálljak :P

killerkaller 2013.08.01. 09:35:46

"A második helyen a munka (illetve annak hiánya) áll 28 százalékkal. Akiknek nincs, azoknak az okoz problémát, akiknek pedig nincs, azok közül minden ötödik a főnökére panaszkodott."

Kedves blogger, értjük, de szebb lenne, ha javítanád.

kacsa232 2013.08.01. 09:53:30

@Void Bunkoid: :(( Na ja,csak az elfelejtetted hozzátenni,hogy ha nem tetszett a munkahelyed,akkor fogtad magad,és átmehettél egy másikhoz,mert volt vagy 5-6 másik lehetőséged!

És igenis,a segged alá tolták a munkahelyet/lakást,nem úgy,mint most!

Arról nem is beszélve,hogy az OTP-nél nem volt akkoriban olyan,hogy felvettél 6 millát,és törlesztés után 3-4 évvel,még plusz rátettek neked vagy 3 milliót,mint tartozást,mert nem olvastad el az apróbetűst és "ingadozik" az árfolyam;)

Kérdezd már meg,egy mai huszonéves végefelé lévő ismerősödtől,hogy hányszor volt ebben az évben szórakozni?

Elárulom neked,hogy valszeg az egy kezén meg tudja számolni,mert hiába melózik valaki,nem marad pénze szórakozásra!

Míg 30 évvel ezelőtt minden hétvégén lerészegedés volt és aszfaltra hányás!

Kúrvára nehezebb egy mai huszonévesnek,mint anno nektek volt 30 éve!

killerkaller 2013.08.01. 10:53:51

Szinte hallom a fogak csattanását, ahogy a többség rákapott a listavezető sorokra. Persze ez érthető, hiszen ez az egész társadalmat érintő súlyos probléma, és nem csak országunkban. Jó lenne azért tudni, hogy kikből állt a megkérdezett 2000 fős csoport, nemzetiség, társadalmi hovatartozás, végzettség, stb...
Jó lenne figyelmet szentelni a lista többi pontjára is. Én például nem értem az alvás és időhiány miatti aggodalmat, mert ezek az egyén által tervezhető, szabályozható dolgok. Persze ha vizsga előtti napon lepadlózom magam a sárga földig, jogos a para.

1. Anyagi gondok (38%)
2. Munka (28%)
3. Alváshiány (24%)
4. Párkapcsolati problémák (19%)
5. Időhiány (11%)
6. A saját külsejük (10%)
7. Vita a partnerrel (8%)
8. Egészségügyi gondok (7%)
9. Család (5%)
10. Vita a barátokkal (4%)

killerkaller 2013.08.01. 11:41:34

@pillowbook: "A kasztrendszert kéne itt is hivatalosan bevezetni de tényleg....(nem)"
Itt van: democrat.blog.hu/2013/07/31/az_uj_orbani_allam_modell_kasztrendszer_magyar_modra

pillowbook 2013.08.01. 14:24:03

@Void Bunkoid: Én nem kívánok kasztrendszert, mégis épül, irónia volt részemről. Nagyon sajnálom, hogy nem fogtad fel.
Nem csak a 60 évesek, te is meg fogsz halni mint mindenki egyszer :) De rosszul vagyok, hogy rengeteg ember abban látja a kiutat a gazdasági válságból, ha a mostani "nyuggerek" eltűnnének. Undorító, ezért is rohad ez a társadalom.

Lierin 2013.08.01. 20:35:59

Az a baj, hogy akinek vannak lehetőségei ( például a pénzes szülők által) azok javarészt már megszokták, hogy mindent a fenekük alá tolnak és tényleg lusták megdolgozni az életükért, miközben az ország másik fele tele van értelmes, törekvő, de esélyekkel nem rendelkező fiatalokkal.

Én például - már ha érvelhetek szerény személyemmel - világéletemben sokat olvastam, mindig jól tanultam, három nyelven beszélek és NAGGYON sokáig hittem abban, hogy tanulás által az ember előre juthat. A gond ott kezdődik, hogy egy szülő nevel engem és a két testvérem, tehát anyagilag valahol a béka feneke alatt vagyunk - ebből eredően az egyetem luxus, a nyelvvizsga luxus, tulajdonképpen minden az számunkra. Az iskola mellett persze dolgoztam, de normális munkát már nem találok, mert a gyári munkáért szó szerint gyilkolni kell (ha valahogy szerzek, akkor se fogok többet keresni 75 ezer forintnál, abból meg cseszhetem a saját lakást vagy családot), az OKJ- végzettséggel eddig kb. mindenhol kiröhögtek, az meg baromira senkit nem érdekel, hogy hány nyelven beszélek, ha nincs diplomám. Így, szó szerint meg is mondták több munkakörnél, hogy sajnos diplomához kötött.

A végeredmény az, hogy mivel nem terveztem lány létemre műszakira menni (meg amúgy sincsenek meg a képességeim), most diákhitelből nyögöm az egyetemet, és alszok egy héten vagy 20 órát, mert diákmunkázni is kell a suli mellett, hogy itthon azért mégse kapcsolják ki az áramot.

Bár, kezdem úgy érezni, hogy teljesen felesleges az erőlködésem, és az életben nem lesz se lakásom, se olyan fizetésem, hogy gyerekeket merjek vállalni. Majd szülök én is inkább külföldre gyerekeket, itt meg hadd fogyjon a magyar...

Void Bunkoid 2013.08.02. 07:13:13

@pillowbook: persze, hogy meg fogok, és bármennyire is ijesztő és ironikus, valószínűleg jóval több ember fog az eseménynek örülni, mint bánkódni miatta.

De attól még emiatt nem szabad bedepizni, én azoknak örülök, akik hiányolnak majd, a többiek meg le vannak fosva :P

2013.08.02. 07:35:46

@killerkaller: Mondjuk az első kettő erősen összefügg. Ha nincsen munkád, akkor azért, ha meg van, akkor meg azért...

Katamori 2013.08.16. 19:29:28

@kommentelő123: Ez 14-16 körül jellemző esetleg.

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es