Szakértők szerint az emberek milliókat fognak költeni a brit királyi család legifjabb jövevénye érkezésének örömére. A várható összeget 243 millió fontra, vagyis majdnem 83 milliárd forintra becsülik. Mindezt emléktárgyakra, pezsgőre és a partikon elfogyasztott ételekre költhetik.
A királyi család is profitálhat mindebből, hiszen a hivatalos, eredetvédett királyi témákkal ellátott babaholmik már kaphatók az alapítványi honlapon keresztül. Így díszegyenruhás rugdalózó, hercegnő feliratos póló, de párna és hercegnőbaba is. A Buckingham Palota üzlete is várhatóan piacra dob egy hivatalos baba szettet, de ők még várnak vele a gyermek megszületéséig.
A királyi online üzletek bevételei a család birtokainak fenntartására és a művészeti gyűjtemények karbantartására mennek. De a nagyáruházak sem akarnak lemaradni, az egyikben például lovashintót mintázó babakocsit lehet majd kapni. Katalin hercegnő szüleinek particége is készül az unoka érkezésére, és az országban növekvő ünnepi hangulatra.
A becslések szerint 4.8 millió ember 3 millió üveg pezsgőt fog elfogyasztani, és így 62 millió fontért koccintanak majd a gyermek érkezésére. Mintegy 25 millió fontot költhetnek ételre, 56 milliót emléktárgyakra, 76 milliót könyvekre és DVD-kre, 24 millió fontot pedig játékokra.
Ahogyan a polcokról nagyon gyorsan elkeltek a Katalin által viselt ruhák, akár órákon belül azután, hogy a hercegnőt lefényképezték, úgy a babaholmikkal kapcsolatban is ez várható. A Bugaboo babakocsi eladása például 13%-al nőtt, mióta olyan hírek keltek szárnyra, hogy a hercegné is ezt vásárolt a babakelengyébe.
A királyi családot érintő események általában is növelni szokták az eladásokat, így volt ez a legutóbbi esküvő idején, Katalin és Vilmos egybekelésekor, de a Királynő Gyémánt jubileuma kapcsán is.
Persze ehhez az is hozzájárul, hogy a cégek ilyenkor ráerősítenek a marketing és reklám tevékenységre. Ahogy a szakértő mondja, ebben a nehéz gazdasági helyzetben az üzleteknek minden lehetőséget ki kell használniuk, ami a bevételeket növelheti.