Kívül tágasabb

Nyugdíjba mentem 33 évesen

2013.04.26. 06:51, Kívül tágasabb , 90 komment

Ha százból öt ember statisztikailag nem éri meg, hogy nyugdíjas lehessen, miért ne lehetne előrébb hozni a nyugalmasabb éveket? Legalábbis ezt tette egy brit újságíró, Ed Hawkins, aki 33 évesen döntött úgy, hogy felmond, és a nagyvárosi nyüzsgést a dél-francia vidék nyugalmára cseréli.

Ed Hawkins.jpg

Követve nem kevés honfitársa példáját, Ed Hawkins úgy döntött, nem akarja élete legszebb éveit újságíróként egy számítógép képernyőjére meredve tölteni, miközben Angliában egy férfi várható átlagéletkora 78 év, de egészségesen ennél több mint tíz évvel kevesebb, és nem lehetetlen, hogy mire elérné a nyugdíjkorhatárt, az már 70 vagy 75 évre emelkedik, ha a dolgok így haladnak. (A mai harmincasok csak 68 évek koruktól számíthatnak állami nyugdíjra Nagy-Britanniában.)

A döntés, hogy előbbre kerüljenek a „nyugdíjas évek", és későbbre tolódjon a munka dandárja, persze rizikós és sokak szerint felelőtlen döntés. Ugyanakkor, mint kiderült, nem a fiatalember és párja az egyetlen, aki így gondolkodik. Itt nem „munkakerülő" fiatalokról van szó, hanem ambiciózus, a karrierjüket fontosnak tartó 30-40 éves emberekről, akik azonban nem csak munkára akarják használni életük legjobb éveit.

Borozgatás a kandalló előtt

Ed Hawkins 17 éves kora óta foglalkozik újságírással, nem házas, nincsenek gyerekei, hitelképes, lakását pedig kiadta, így úgy gondolta, lehetőséget ad magának egy átmeneti szabadságra. A költségvetés szűkös, de szerényen azért jóval olcsóbban megoldható, mint korábbi londoni élete.

Így párjával lehetőségük adódott arra, hogy télen olvassanak és borozgassanak a kandalló mellett, nyáron a medence mellett pihenjenek és a napos teraszon vacsorázzanak. Bár sokan úgy gondolják, hogy fiatalok még a nyugdíjas életstílushoz, ők úgy érzik, jobb így, stresszmentesen az élet.

Vannak hasonló párok Dél-Franciaországban, olyanok is, akik IT tanácsadói munkájukat adták fel a nyugodtabb életért, és használaton kívüli traktorgarázst varázsoltak lakhatóvá. Yvonne és Ian 43 évesen vonult vissza, szintén kiadott lakásukból fedezik megélhetésüket, illetve Ian akkor dolgozik, ha kedve tartja, csak hogy ki ne essen a gyakorlatból, és olyan emberekkel, akiket kedvel.

Az idősebbek nem értik

Azonban az idősebb generáció általában nem érti meg ezt a hozzáállást, hogy valaki éppen akkor akar „szabadságot kivenni" az életéből, amikor le kellene telepednie, családot kellene alapítania. A visszatérésre a lehetőség mindig adott, persze nem minden szakmában egyformán egyszerű újra munkát találni, és nyilván nem könnyű újra beleszokni a napi darálóba.

Kíváncsiak lennénk, Ti mit gondoltok és ha megtehetnétek, kivennétek-e pár év szabadságot, hogy utána újult erővel vethessétek magatokat a munkába – vagy manapság ez túl rizikós ötlet?

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!

A bejegyzés trackback címe:

https://kivultagasabb.blog.hu/api/trackback/id/tr545247485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atrox 2013.04.26. 09:39:34

Hm, és mivel tölti az idejét? Értem, hogy a kandalló előtt olvasgat meg a medence partján ücsörög, de ez azt jelenti, hogy lényegében nem vágyik semmire? Nem szeretné kiélni a kreativitását? Lényegében nem "tevékenykedik" semmit? Ez csak elsőre hangzik jól, hosszútávon (mondjuk 5-10 év) szerintem rohadt unalmas lehet, hogy felkelsz reggel és semmit nem csinálsz, majd este lefekszel :)

Fejesrob 2013.04.26. 09:44:25

Ha úgy döntött és e mellett a számláját, megélhetését is tudja fizetni, akkor minek neki nyugdíj?

Ha pedig örökséget él fel, akkor jó nagy hülye és megérdemli, hogy 50 évesen ne találjon munkát.

hekhekhekhekkinen 2013.04.26. 09:45:45

@Atrox: Tipikus védekező reakció. Ha valaki másképp éli az életét, az rossz.
Emellett még lúzer is vagy, sőt valószínűleg csóró is. Szánlak.

piszmogi 2013.04.26. 09:49:00

Egy lakás kiadásából tartják fent magukat??? Mekkora lakás az? És hogy tudta 30 évesen megtenni? És Provence azért nem annyira occsó hely...

IdomitottFoka 2013.04.26. 09:49:05

A munka világába sem lesz könnyű visszailleszkedni 40-45-50 évesen, de családot alapítani még nehezebb lesz. De hát mindenki úgy éli az életét ahogy akarja.

mikrobi79 2013.04.26. 09:53:34

Ennek mi köze a nyugdíjhoz?

Nem dolgozik, van bevétele, ennyi.

Ajtósi Dürrenmatt 2013.04.26. 09:58:07

ha lenne egy londoni vagy párizsi kiadható lakásom, többet a büdös életbe nem kellene dolgoznom és úgy élnék Magyarországon mint marci hevesen.

Atrox 2013.04.26. 10:00:47

@hekhekhekhekkinen:

Apám, mekkora egy pöcs vagy te. Feltettem pár egyszerű kérdést, te meg nekállsz mocskolódni. Mi van, nem volt meg éjjel a szex?
Köszi, a szánalmadból meg nem kérek, főleg az ilyen net huszárokéból.
Az a helyzet, hogy te szorulsz szánalomra.

arongeri 2013.04.26. 10:03:46

@hekhekhekhekkinen: nem teljesen. Én értem, mire gondolt Atrox: 1-2 hónapig, évig elmegy a semmittevés, de nekem például utána hiányozna az aktivitás. Vagy hogy valami értéket teremtsek. Lehet ez akármi: rendszeres kerti/mezőgazdasági munka, gyereknevelés, újságírás - valami, amiről azt mondhatom, hogy ma ezt csináltam.

Neked nem?

Terézágyú 2013.04.26. 10:03:47

Újságíró?
Basszus, fogadjunk, hogy most is ír.
Biztos könyvet.

béla a görög (törölt) 2013.04.26. 10:05:18

Igazuk van. És ha megtehetik, miért ne?
Ha elfogadja (és elfogadja), hogy egy alacsonyabb szinten eléldegél...
Lakni van hol, enni van mit... ha a vágyait, elképzeléseit igazitani tudja a lehetőségeihez... korrekt.
Miért dolgozzon bárki is azért, hogy másnak pénzt termeljen?
@Fejesrob: 16 évig (17-től 33-ig) fizetett az államnak miért ne lenne jogosult majd ha eljön az ideje az állami nyugdíjra? Annyira amennyire.
Hogy az erőforrásaival ki és hogy gazdálkodik ahhoz semmi közöd.

Ha az egyenleg nem mínuszos és a rendszer fenntartható... hajrá.

csepke 2013.04.26. 10:07:09

Én megértem. Az átlagember nehezen tudja elképzelni hogy valakinek nem az a fontos, hogy kicsivel több pénzért naponta elpanaszkodhasson, kicsit dicsekedve is hogy ma milyen stresszes napja volt, milyen hülye a főnöke, milyen nehéz tárgyalása volt..stb. Emellett tényleg nem egy valódi élet a négy fal között ülve tölteni a legszebb éveit az embernek. De ez nem azt jelenti hogy nem csinál semmit. Alkothat, kiteljesedhet valami másban, képzi magát stb. Az igazi kreativitás az emberből akkor tud előjönni ha van ideje és pihent is. A szorosan vett munka az emberiség nagyobb részének amúgy sem a kiteljesedésről szól, hanem a nyűgről. Hát miért kéne elítélni azt aki máshova teszi a hangsúlyokat.

doggyfreestart 2013.04.26. 10:18:45

Hát barátaim, gratula. Ez az élet totál önző és értelmetlen elpocsékolása.
Ebbe az életstílusba soha nem fér bele pár gyerek, a család elesett / öreg tagjainak támogatása, csak a saját seggem növesztése.

SarahConnor 2013.04.26. 10:20:35

Kutya legyek, ha nem fordult már ez meg a fejemben, de több szempontból is kivitelezhetetlennek tartom.
Egyrészt fiatalon kell olyasmit meglépni, amihez anyagi háttér kell, ahhoz meg - hacsak nem vagy gazdag örökös - munka kell. Gondolok a családra, letelepedésre, stb. De a semmittevés is felemészthet némi pénzt...
Másrészt mire odaér negyven-ötven éves korához, mégannyira nem lesz kedve dolgozni, mint huszonévesen. Ráadásul megeshet, hogy akkor már betegség fogja ebben megakadályozni, és semmilyen, vagy könnyű munkát végezhet csak. Nos, tömeges jelenség itt kizárva, ha mindenki csak ötvenen túl kezdene dolgozni, nem lennének fizikai dolgozók, gyakorlatilag. Mindenki meg nem lehet fehérgalléros.
Ugyanakkor a munkának fontos szerepe van abban, hogy az ember ne tunyuljon el teljesen, legyen tartása, értékrendje. A cikkben is említi a srác, hogy azért van mivel foglalkoznia, de nem vagyok benne biztos, hogy mindenki, aki átveszi az ötletet, így gondolná ezt.
Szóval ésszel, felkészülve jó móka lehet ez, de megfordulni a társadalmi rend sose fog. Olvastam már olyat valahol, hogy márpedig egyeseknek ez a céljuk.

TGabi 2013.04.26. 10:21:06

Jó hatásvadász ám posztcím és szépen ráharaptak a csalira a kommentelők. A fiatalember szerintem career break-et tart, csak hosszabbat, mint az átlag. :)

A hazai újságíróknak nincs ilyen problémájuk :S

j311 2013.04.26. 10:21:30

@Atrox: Te tenyleg azt hiszed, hogy aki nem dolgozik az a 4 fal kozt ul es bamul maga ele?

Mit csinal? Barmit, amire eddig kevesebb ideje jutott, mert hataridore le kellett adni a cikkeit.
Nincs munka, nincs kotelezo galyazas. Azzal foglalkozik amivel akar.
Mondjuk koruljarja del franciaorszagot.
De az is lehet, hogy vegre felepiti almai uveghazat es benne a sajat kis dzsungelet, persze nem ket nap alatt mert a koltsegvetes szukos, de lehet pont ez az elvezet benne.

Nagyon sok dolgot el tudnek kepzelni magamnak havi minimum 1500 GBP-bol, mert a londoni lakasberleteknek altalaban ez a legalja. Ez kb. 1800 EUR, ami nagyjabol egy gyenge atlagfizu videken Franciaknal, de ha forintban szamoljuk akkor is nagyon sok dolgot lehet 535 000-bol csinalni. Ha meg elmentek volna tavol keletre, meg nagyobb kiralykent elhetnenek. Csak a penz tizedet koltenek lakhatasra nem a felet.

Lángharcos 2013.04.26. 10:25:53

Újságíró, szóval valószínűleg most is ír...

...elmúlik... 2013.04.26. 10:31:57

Ezt talán nem is nyugdíjba menésnek, sokkal inkább visszavonulásnak nevezném. Akinek megvannak hozzá az anyagi feltételei, miért is ne? Aztán lehet, hogy egy teljesen más típusú élet lesz belőle, mint annak előtte volt. Nincs ezzel semmi gond.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.26. 10:33:46

@piszmogi: Vidékre költöztek az iszonyú drága Londonból, ezért olcsóbb az élet.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.26. 10:35:48

@doggyfreestart: Ha már az elpocsékolt életről beszélünk, az angoloknál 4-5 éve divatba jött, hogy nyugdíjasként minden pénzüket elszórják, utazgatnak, a házra életjáradékot vesznek fel és még véletlenül sem hagynak örökséget, mert azok a bolond fiatalok úgyis csak elpocsékolnák.

csepke 2013.04.26. 10:44:53

@Távmunka blog: hát és ez is rendben van. Sőt azt gondolom a legideálisabb az lenne ha az ember előre tudhatná hogy meddig él és akkor úgy tudná beosztani az élete munkájának gyümölcsét hogy a végére pont nullára fusson ki. A pénz arra való hogy elköltsék. ;)

piszmogi 2013.04.26. 10:53:17

@Távmunka blog: engem tényleg érdekelne, hogy csinálják. De a cikkben leírt info eléggé leegyszerűsíti a dolgot. Más példákat is említeni próbál, hogy a 43 éves IT tanácsadó is kiszállt a mókuskerékből, felújított egy garázst, aztán csak akkor dolgozgat, ha kedve tartja. Ahhoz, hogy ezt az ember megtehesse, brutális méretű megtakarításokra vagy olyan passzív jövedelemre van szükség, ami eltartja őket. Fiatalon ez általában nem szokott rendelkezésre állni, és újságírók meg IT-sek tipikusan akkor keresnek, ha dolgoznak. Egy lakás kiadása meg nem fedezi ezt, vidéken sem, főleg ha az a vidék Provence. Bármely országban nincs ekkora különbség a fővárosi és vidéki rezsi díjak között, hogy a lakásom kiadása fedezze a rezsimet és a szórakozásomat is, családostul. Szerintem. Ennél azért bonyolultabb kell legyen a sztori. Ha nem, akkor holnap indulok is:-)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.26. 11:02:51

@piszmogi: Nézd meg a londoni lakásárakat, a világ élmezőnyében vannak. Szóval nem országon belül csinálta meg, hanem Londonból ment Provence-ba. Mint feljebb is írják, simán bejöhet havi 1500-2000 euró a kiadott lakásból, nincs gyerekük és szűkösen élnek. Az angol árak és a jövedelmek annyira magasak, hogy már évtizedek óta divat a hasonló külföldre költözés, ahol a kiadott lakás és esetleg a nyugdíj/segély fedezi a megélhatést. Mondjuk eddig inkább Ázsia volt a célpont, ahol nem szűkösen, hanem királyként élhettek az Európából érkező pénzből. Pár éve elkezdték az angolok a külföldre költözött rokkantnyugdíjasoktól elvenni a járulékot, mert rájöttek, hogy ez nem akkora üzlet az államnak...

IT tanácsadóként napi 500-1000 eurós bérért dolgozhat a neki tetsző projekteken, miért ne tudna megélni vidéken, ahol alacsony a bérleti díj?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.26. 11:05:41

@piszmogi: És mégegyszer hangsúlyoznám, nem a magyar lakáskiadásból élsz meg Franciaországban, egy pesti lakás árából legfeljebb Bulgáriában próbálkozhatsz Európában maradva, és nincs szó gyerekekről meg családalapításról.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.26. 11:09:08

@csepke: Persze ez csak akkor visszás, ha valaki a szüleitől házat, autót és bankszámlát örökölt, de a saját gyerekeinek már nem hagy semmit sem örökül. Ha mondjuk ő is a nulláról kezdte, akkor remélhetőleg a gyerekének is megtanította, hogy kell előrejutni a szülői segítség nélkül.

j311 2013.04.26. 11:09:36

@piszmogi:
Egyik jobaratom 1800 EUR-t keres, Porvence-ben egy kis faluban. Megel belole, nem fenyuzoen, de nem is lemondasokkal. Egy londoni lakas kiadasabol siman megvan ennyi havonta.
Nezd meg az arakat:
http://www.rightmove.co.uk/property-to-rent/find.html?searchType=RENT&locationIdentifier=REGION^87490&insId=1&radius=0.0&displayPropertyType=&minBedrooms=&maxBedrooms=1&minPrice=&maxPrice=&maxDaysSinceAdded=&retirement=&sortByPriceDescending=&_includeLetAgreed=on&primaryDisplayPropertyType=&secondaryDisplayPropertyType=&oldDisplayPropertyType=&oldPrimaryDisplayPropertyType=&letType=&letFurnishType=&houseFlatShare=false

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2013.04.26. 11:10:49

@Távmunka blog: nyilván nem lesz gyereke...

Amúgy az miért nyugdíj, ha valaki nem dolgozik pár évig, amíg fel nem kopik az álla?

Az szünet maximum.

sztd 2013.04.26. 11:20:16

Szerintem ezzel mások is így vannak, csak nem ennyire bevállalósak, vagy őszinték saját magukkal. Azok, akik halogatják a családalapítást, saját hibájukból 40 évesen állapodnak meg, mind ilyenek, csak maximum még dolgoznak, de komoly céljuk nem nagyon van (a cégépítős karriert nem tekintem komoly életcélnak).

Az ilyenekből a társadalom nem marad fent, szóval ezek addig jók, amíg elszigeteltek. A jelenlegi nyugati társadalmakkal az a baj, hogy senki nem meri bevállalni az életet, így a társadalom sem marad fenn eredeti (ilyen formán életképtelen) formájában.
A fenti példa ennek a vegytiszta bemutatása. Érdekes, de nem meglepő.

Boccsantás 2013.04.26. 11:22:38

Szerintem azt itt is meg lehet csinálni, hogy kiszállsz egy kicsit a mókuskerékből. Mondjuk egy évig éldegél az ember a megtakarításaiból, aztán ismét munkába áll. Csak az a baj, hogy azt az egy évet beárnyékolná az aggódás, hogy vajon talál-e munkát majd. És persze a spórolt pénzt is általában más célból rakosgatjuk. Végül is ez egy választás, ha valaki nyugodt lélekkel meg tudja tenni, van rá mód. Úgy nem kunszt, hogy előtte megnyerted a lottó ötöst...

Jhonnyq 2013.04.26. 11:30:32

Mindig mondtam.hogy fiatalon kell élni de sajnos ez nálunk nehezen kivitelezhető,igaz nem lehetetlen...
Mennyivel jobb mondjuk 30évesen bejárni a világot mint 50 felett(?)
Mondjuk a cikk nem egészen erről szól,azt inkább magamból kiindulva kommenteltem most...
Most 40 vagyok de a 20-as,30-as éveimben bejártam a világot és nagyon élveztem...

smartdrive 2013.04.26. 11:30:51

nem kötelező stresszes munkát választani, hahó

Jhonnyq 2013.04.26. 11:37:04

@sztd: "a cégépítős karriert nem tekintem komoly életcélnak"
Ezt nem értem...
Pedig csak ennek van értelme igazán!!!
Ha a közszférában dolgozol bármikor kicsaphatnak egy kormányváltás után,ha pedig multinál vagy akkor is céget építesz csak nem a sajátodat!!!

záporeső 2013.04.26. 11:37:49

Nekem tetszene, ha meg tudnám csinálni.
Mi értelme annak, hogy az ember egész életében hajt, gürcöl azért hogy kicsit feljebb kerüljön a ranglétrán? Ha gyereke van arra sincs ideje...
Egyébként meg mi a komoly cél az életben? Az emberek nagyon kis százaléka tesz olyan dolgot az életében ami a társadalmat előrébb viszi. A legtöbb ember felett csak úgy eltelik az élet. Akkor meg miért ne legyen olyan amilyet szeretne?

Egyébként meg az hogy ő kiszállt a mókuskerékből, nem azt jelenti, hogy egyáltalán semmit nem csinál. Simán lehet kertészkedni, kreatívkodni, hosszú távon akár valami egyéb dolog is bejöhet, amit ott helyben csinálhat és élvezi. Vagy esetleg írhat cikkeket/könyvet arról amiről ő akar és ha megveszik újságok akkor megvan a mellékes is.
És azt csinál amit szeretne mindenféle kötelezettség nélkül.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.04.26. 11:38:35

de jó is lenne!

Egy mai, újabb fideszes újabb szarháziság:

A Fidesz győzelmi jelentése bármelyik Maksa-híradóban vezető hír lehetne.

Mindig is tudtuk, hogy a Fidesznek remek a humorérzéke, és három éve már mást sem csinálnak, csak röhögnek. De a legutóbbi viccük annyira zseniális, hogy vezető hír lehetne bármelyik Maksa-híradóban.

Közleményük szerint a zalai Iborfalva valamennyi lakosa aláírta a rezsicsökkentést támogató íveket. A faluban 13 ember él, de azért ne becsüljük le a dolog jelentőségét. Nem is ez az érdekes, hanem a győzelmi jelentés zárómondata:

Az iborfalvaiak ugyan fával fűtenek, de tudják, hogy a gáz árának csökkentése, ha az ő kis zsákfalujukban nem is, de az ország jó részében nagyon számít a családoknak.

További érdekessége a Fidesz közleményének, hogy Iborfalva nevű magyar település nem létezik. Az ország jelenlegi legkisebb községe tényleg Zala megyében található, ám a neve nem Iborfalva, hanem Iborfia. Már legalább 800 éve. De ez valószínűleg pont annyira számít a Fidesznek, mint az iborfiai lakosoknak a gázárcsökkentés.

Hazug , aljas , sunyi banda takarodj!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.04.26. 11:40:21

Nagyon jó. Nem kell dolgoznia a megélhetésért. Ez ok, csak nem nyugdíj. És sajnos az emberek 80%-nak nem opció.

Üregi nyúl (törölt) 2013.04.26. 11:43:20

Ha van stabil bevétele, nem muszáj dolgozni. Ez nem nyugdíj, hanem alternatív életstílus.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.26. 11:45:24

@Kiszámoló: Én nem mondtam, hogy nyugdíj :) A karrierben szünetet tartani nagyon trendi dolog nyugaton, a tanároknak és kutatóknak adott "sabbatical year" mintájára terjedt el. És persze ott van a középiskola és egyetem között tartott szünet is, amit önkénteskedésnek álcázott utazgatással és bulizással töltenek.

SemBoga 2013.04.26. 11:46:03

nem teljesen értem ezt a nyugdíj dolgot - ki lehet kérni az eddigi nyugdíjbefizetéseket, és most élni belőle, vagy hogy?

zdyzs 2013.04.26. 11:52:53

A kulcs, hogy nincs gyerekük. Ha lenne, nem tudnák ezt megtenni akkor sem ha kétszer ekkora lakásuk lenne Londonban. Mert két-három gyerek felnevelése bizony pénzbe (is) kerül.

Viszont életcélnak sokkal jobb mint dolgozni, kertészkedni, könyvet írni. Nehezebb, de sokkal több örömöt is kapsz.

vitamax 2013.04.26. 12:01:09

Teljesen ertheto ha valaki nem akar egy eleten at a mokuskerekben rohangalni. En 45 evesen vonultam vissza az aktiv munkabol, es Magyarorszagra koltoztem vissza 28 evi Ausztraliaban valo tartozkodas utan, Most 53 eves vagyok, es nekem is csak az ottani lakasom van kiadva heti 600 dollar a berlese. Ott ilyen magasak a berleti dijak, es ebbol a penzbol kenyelmesen meg tudunk itt elni.

alien 2013.04.26. 12:07:52

@Atrox: miért nem élhetné ki, azért mert nem egy a számára létezhetetlen helyen él (vegyük egyébként angliát és az ottani munkát paradicsomnak)attól még lehet kreatív
te pl mit csinálsz? szerintem egy átlag magyar munkahelyen minden lehetsz csak kreatív nem szóval én pártolom a semmittevést emellett lehet edzeni, képezni magad stb. és mi a több annál amit kaphatsz, hogy van hol laknod, van mit enned, van kivel lenned? egy nagyobb házban ugyanez?

vladimir964 2013.04.26. 12:08:49

Én már félig-meddig megcsináltam. Ugyan egyéni vállalkozó vagyok, de hála istennek nem panaszkodom olyannyira, hogy már meg tudom válogatni, mit vállalok el. Szép kényelmesen újítgatom közben fel a házamat, járok ki a gyümölcsösömbe. Végre az asszonyt is sikerült rábeszélnem, hogy foglalkozzon inkább azzal, amit szeret kötetlenben. és most épp azon gondolkozunk, hogy vagy ki kéne menni valami (minden szempontból csendes és "világos") faluba, vagy valahová külföldre ugyanezt. Tudom, hogy ezt nem mindenki tudja megcsinálni, de szerintem érdemes lenne mnidenkinek elgondolkodni, mi éri meg jobban: végiggürizni 40 évet, aztán roncsként alamizsnán élni, vagy nyugisan, szeretetben, és kevesebb kapzsisággal leélni ugyanennyi évet, vagy még többet. Vagy hogy Brunei szultánját idézzem: "a bodogsági index mindig előrébb való, mint a GDP".

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.26. 12:18:01

@sztd: No igen, sok fiatal összekeveri a célt az eszközzel. A jól fizető állás azért kell, mert akkor meg lehet teremteni a hátteret a családalapításhoz és jut pénz kikapcsolódásra is, nem önmagában az állás az életcél.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.26. 12:19:57

@zdyzs: Egyébként nem feltétlenül igaz minden országra az a magyar tény, hogy a gyerekvállalás egyenes út az elszegényedés felé.

gh14 2013.04.26. 12:22:02

Én is gondolkodtam ezen, de ahhoz, hogy ezt valaki megvalósítsa olyan fix bevétel kell, amiből az alapszükségleteket ki lehet egészíteni.
És nyilván nem a négy fal között ülnék, hanem olyan dolgokat csinálnék, amelyek érdekelnek. Nincs határidő, nincs főnök. És ha esetleg ebből egy kis pénz is összejönne, akkor meg később sem kell már dolgozni.
Például egy írónál ezt abszolút el tudom képzelni.

Semmivel sem rosszabb életstílus, mint a fiatalon tanulunk, aztán dolgozunk, karriert építünk ezerrel, semmire sincs időnk, még a gyerekre sem, aztán x évesen lerobbanunk a nagy hajtástól, és utána csak tengődünk, vagy orvostól orvosig járunk nyugdíjasként.

Lajos ghr 2013.04.26. 12:27:03

durva hogy sokan semmittevésnek titulálják azt aki nem dolgozik. ennyire szűkagyúnak nem lehet lenni hogy csak a robotolás ez egyetlen időtöltési lehetőség. aki így gondolja az tényleg csak arra hivatott h másoknak lapátolja a pénzt egy cégben

piszmogi 2013.04.26. 12:31:00

@Távmunka blog: köszi az infókat. Azért ezek eléggé egyedi esetek, a nagy átlag 30-40-es korosztálynak nincs saját tulajdonú lakása London belvárosában és nincs több ezer eurós napidíja. A cikk azt sugallja, hogy ezt bárki megteheti, aki veszi rá a bátorságot.

room_101 2013.04.26. 12:37:17

Akik a társadalom előrevitelétől aggódnak azoktól kérdeném: az, hogy elkölti a pénzét, és abból mások megélnek, az nem visz előre?
Persze, a kínai minimálbérért (kb 30e HUF) 12 órát a gyártósoron gürcölő kínai melós nyilván több hasznot hoz a "társadalomnak",ám ehhez kívánok nektek hosszú életet és kitartást, meg kedvet is a társadalomhoz való ilyetén hozzájárulásra.

alfax 2013.04.26. 12:46:52

Kínában meg indonéziában, na meg görög- és magyarországon dolgoznak helyettük az emberek.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2013.04.26. 13:00:54

@Távmunka blog: nem te mondtad, az már nem neked szólt.

dirtyfreebird (törölt) 2013.04.26. 13:05:10

@Atrox:
Tokeletes.
En nem azert dologzom hogy elfoglajam magam.
Csak a penzert.
Te csak dolgoz, kreativkodjal.
En nem akarok.

csepke 2013.04.26. 13:12:31

@piszmogi: pedig tényleg szinte bárki. Magyarországon is. Csak mindenkinek jól át kell gondolnia, hogy neki valójában mi a fontos. Mondok néhány példát a sor tetszőlegesen folytatható Mo. Bp. Ha valaki napi 10 órában dolgozik annak egész biztosan szüksége van npi 1x meleg ételre napközben, kb. 1000 Ft/nap=20 eFt/hó, valamint bkv bérletre 10 eFt/hó, a gyereknek ebédbefizetésre 6 eFt/hó. Ez a három egészen biztosan nem kell ha csak 5 órában dolgozik. A felszabaduló 36 eFtból egy hónapig lehet meleg ebédet főzni és nem egy főre. Nyereség: idő: -5 óra napi kötelező munka, házi kaja a gyereknek ("tudom mit eszem és nincs benne E", nincs örökös rohanás=harmonikus kapcsolat a családdal van érdemi idő a gyerekre, napközbeni ügyintés leehetősége szabi kivétele vagy lógási stressz nélkül, a mérleg másik oldala piacra kell járni, napi szintű háztartásvezetés. Persze nincs benne külföldi nyaralás lehetősége..stb. Az emberi élet célja pedig nem a robotolás, de még csak nem is a gyerek, ahogy fentebb írta valaki, hanem a harmonikus élet, ha ezt a robotolás jelenti akkor robotolással, ha olvasgatás a kandalló előtt akkor az, ha gyerekkel tölthető minőségi idő akkor pedig az. Csak bátran!;)

room_101 2013.04.26. 13:24:52

A kapitalizmus úgy működik, hogy a piacon mindenki elad valamit, amiből azután megél. Ha valaki mást nem tud eladni, mert nincs tőkéje, akkor a munkáját adja el. Annyiért, amennyit kap érte a piacon. Ezt lehet érzelmektől felhevülve kizsákmányolásnak, lúzerségnek, meg bárminek hívni, attól még így működik. El is lehet menni oda, ahol többet adnak érte. Lehet lázongani, szájat tépni, segílyért asztalt verni, ezek is lehetnek hatékonyak, ha tehetséggel csinálják, (ezt hívják polkorrekt szóval érdekérvényesítésnek) Meg lehet örökségből, korábbi munka megtakarításaiból, kapcsolati tőkéből megélni.
Unatkozni meg csak a buta emberek szoktak.

Globetrotter2014 2013.04.26. 13:27:50

Érdekes dilemma. Az életet fiatalon lehet igazán élvezni, de akkor rendszerint a pénz hiányzik.Mire megjön a pénz ott vannak a gyerekek, mire pedig ott a nyugalom ÉS a pénz, már jön az öregség.

Nyilván az bemutatott fiatalok ezalatt az idő alatt nem csak semmit tezsnek, hanem felújítanak, és átgondolják hogy mihez kezdjenek. És feltőltődnek a következő hajtáshoz.

Az idősebb generáció pedig nem egyszerűen "nem érti meg", hanem számukra ez nem adatott meg.

A fenti esetekhez kell az hogy a lehetőslget már megretemtette az előző "nagy" generáció akik felhalmozták a tartalékokat.

Amúgy megértem őket, Franciaország gyönyörű, és sok elhagyatott település van amelyek pont az ilyen befektetőkre várnak.

Nem egy meseszép várost láttam auvargne és Drodogne régiókban, az egyiket pl bemutatta egy idős (lengyel!) bácsi aki az utolsó állandó lakosa volt a városnak (plusz a brit nyugdíjasok, de ők nem állandó jelleggel laknak ott).

ottomoll 2013.04.26. 13:42:34

Alapvetően arról van szó, hogyha az ember alacsonyabra helyezi az anyagi igényeit, akkor több ideje marad, és kevésbé stresszes életet élhet.
Csakhogy mindig ott van az elszalasztott lehetőség árnyéka: most ugorhatok feljebb, most kell kihasználnom a lehetőséget.
Sztem mindenkinek a saját arany középútját kell magtalálni. Valaki leköltözik dél-Franciaországba, valaki csak egy szerénybb javadalmazású de stresszmentesebb állást vállal.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.26. 13:44:04

"miközben Angliában egy férfi várható átlagéletkora 78 év, de egészségesen ennél több mint tíz évvel kevesebb"

HOGY MI????

Egészségesen kevesebb?!?!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.26. 13:48:06

@piszmogi: Nem, nem teheti meg bárki. Ez olyan, mint a 4 órás munkahétről szóló könyvek, azt se tudja mindenki megcsinálni.
Viszont aki gazdag országba születik, az általában meg tudja tenni, hogy a felhalmozott vagyonából és/vagy kisebb jövedelméből egy szegényebb országban éldegél.

csepke 2013.04.26. 13:48:47

@doggfather: vagyis az utolsó tíz évét betegségekkel nyűglődve tölti. Esetleg ágyban fekvőként. Nemrég volt valahol egy kimutatás hogy években mérhető a magyar lakosságnál is ez, lehet nem jól emlékszem de az átlag magyar legalább öt évet fekvőbetegként tölt.

indapass90210 2013.04.26. 13:50:56

@wmiki: Szia Miki! Milyen az idő Tapolcán?

Bambano 2013.04.26. 13:52:57

Pesten vannak olyan lakások, amiket multik vezetői számára adnak ki, sokszázezer, néha millió forintért/hó. Ennyiből vidéken lazán meg lehet élni, sőt, még kevesebből is.

Ha valakinek olyan jól ment a sora, hogy felkapott londoni negyedben tudott venni egy rendesebb lakást, az annyiból már megél.

Minek is gályázna főnökkel, munkahellyel, szabályokkal, mikor a maga ura lehet?

s 2013.04.26. 13:53:01

Én ezt csinálom, amit ez a szerencsétlen, de úgy, hogy közben alkalmazásban állok, nem is a legrosszabb pénzért. Fasznak mennék nyugdíjba, mikor még fizetnek is?

s 2013.04.26. 13:57:42

@Quentin vagyok Montargis-ból !: Ő mondja meg, hogy nem annyira rossz a számítógéped, csak nincs csatlakoztatva a 220V-os hálózatra. Geci sokat lehet keresni vele.

Bambano 2013.04.26. 13:57:50

@Quentin vagyok Montargis-ból !: akinek speciális, ritkábban használható, de fontos tudása van. ezért nem megy el állandó állásba nagy cégekhez, hanem tanácsadó cégben vagy saját vállalkozásban dolgozik, és egy-egy feladatra szerződik nagyobb cégekhez, amikor prompt szükség van a tudására. nyilván ilyenkor elég vaskosan fog a ceruza. Ez a nemzetközi megoldás.

A magyar megoldás az, amikor a létszámstop meg a bértömeg gazdálkodás kikerülésére külsős cégektől bérelt munkaerővel csináltatják meg azt a melót, amit a belsős már nem bír, de nem vehetnek fel mellé senkit. Politikában ezt szemérmesen "háttérintézmény"-nek hívják.

s 2013.04.26. 13:58:48

@doggfather: Persze. Mert egészségesen nem iszol annyit, tehát előbb végez veled a stressz, meg minden más szar betegség.

indapass90210 2013.04.26. 14:01:27

@s: vonatkerékpumpáló vagy a mávnál?

s 2013.04.26. 14:04:38

@Atrox: "szerintem rohadt unalmas lehet, hogy felkelsz reggel és semmit nem csinálsz, majd este lefekszel"

Nem egészen. Reggel fekszel le, este kelsz fel és úgy nem csinálsz semmit. Egyszer ki kellene próbálnod.

s 2013.04.26. 14:07:05

@Dövan: Mondom, nem a legrosszabb pénzért. Tehát nem MÁV. Viszont nem akarom, hogy kitaláld, mert munkaidőben osztom az észt. Ez épp elég, nem kell, hogy a főnökeim szemében vörös posztóvá váljak.

indapass90210 2013.04.26. 14:20:38

@s: máv nem fizet nemzetgazdasági szinten olyan rosszul, ha meg még mindezt vonatkerékpumpálásért teszi, akkor meg pláne nem.

De gondolom te is valamilyen informatikus lehetsz, mint itt a legtöbben.

s 2013.04.26. 14:34:48

@Dövan: Nem adhatom ki kenyéradó gazdáimat. Ne találgass, nem mondok semmit.

Warlimont 2013.04.26. 14:58:08

Hatalmas uzleti terv ez... Kiadja a lakasat, jo terv, es feleli az összes penzt. A dolog buktatoi:
- a lakast lelakjak, karbantartani, felujitani is kene.
- mi van, ha a lakoja marol holnapra meghal/kiköltözik/elviszi a rendörseg/stb?
- gondolom, a tenyleges nyugdijas/idös evekre egy fillert sem tesz felre, es ha nincs bejelentett munkahelye, akkor mas sem fizet utanna nyugdijat.
- lehuzol par evet ugy, hogy kelsz 10-kor, borozgatsz a kandallo mellett, oke, ne legyen belöled alkoholista a jo francia boroktol, de par ilyen ev utan visszaallni a fel hetkor kelesre es kötött munkaviszonyokra...

De szerintem a ficko okosabb ennel, es ket pohar bor között ir is valamit, mondjuk egy könyvet eppen a bekes francia eletmodrol, ha erre most igeny van az angolok között.

Warlimont 2013.04.26. 15:02:54

Egyebkent annyibol meg igaza van a lejebb helyezett igenyekkel, es a videkre kiköltözessel, hogyha a környeken mindenki Suzukival jar, akkor engem sem zavar a sajat Suzukim vagy akarmi vacak autom. De ha sorban huznak el mellettem az Audik, BMW-k, akkor rosszul esik meg egy közepes autom is.

Uzi 2013.04.26. 15:03:42

@doggfather: A fitt unatkozó nyugdíjasok rákapnak az extrém sportokra és tömegesen szenvednek halálos balesetet, mert nem nyílik ki az ejtőernyőjük vagy elszámítanak egy kanyart a downhill pályán :)

HUNlac · http://www.boorze.com/hu/felhasznalo_hirdetesei/2fcab/ 2013.04.26. 15:26:48

@smartdrive: Nem hát, hisz ez a lehetőségek országa...itt olyan munkád elhet, amilyet megálmodtál!:D kakukkkkkkk

borisz 2013.04.26. 15:57:43

10 folyamatos számítógép előtt ülés (tényleg nonstop: webdesign, reklámok, stb) után nekem volt szerencsém egy mininyugdíjhoz. épp kirúgtak a melóhelyemről, meg az addigi párkapcsolatomból is nagyjából egyszerre, visszaköltöztem vidékre, a szülőfalumba (kisváros a dél-alföldön) persze csak pár hétre terveztem, de végül 11 hónap lett, mire munkát találtam.
iszonyatosan jó volt. reggelente sport, esténként fröccsözés, nagyon ritkán helyben kis alkalmi munkák (a majd' egy év alatt összesen kb 3 hét). fogytam (izmosodtam) 25 kilót, és 32 éves koromra végre normális, nyugodt, derűs ember lettem.
a 10. hónap tájékán már hiányzott a munka, így amint lehetőségem lett rá rögtön visszaköltöztem pestre. teljesen más területen helyezkedtem el, azóta többször is váltottam, a régi szakmámat már csak hobbi szinten űzöm.

sztem az lenne az ideális, ha 8-10 évente (vagy amikorra már tényleg megcsömörlik, elfárad, kiég) mindenki ki tudná vonni magát legalább egy évre. (vagy amennyire igénye van)

hot-spot (törölt) 2013.04.26. 16:23:47

Senkinek nem szabadna engedni a teljes munkaidőt 50 éves kor felett.
De vagy landol minden hónapban a bankszámlámon egy rendes összeg és semmire nincs időm,vagy időmilliomos vagyok de semmire nincs pénzem.
Képtelen vagyok már évtizedek óta összhangba hozni ezt a két dolgot.

spenci 2013.04.26. 16:32:50

A pihenésnek is csak akkor van értelme, ha volt előtte kifáradás, és van kilátás újabb kifáradásra utána.
Sok embert megkérdeztem a témáról, mióta fenn van a poszt, a legtöbb azt mondta, hogy Lottó 5-ös /1-2 milliárd / nyeremény esetén sem hagyná abba a munkát, mert szüksége van a szellemi igénybevételre. Egyszerűen sikereket - aprókat, nagyokat - akar elérni "élesben". Valami ilyet mond a flow elmélet is. A tevékenységnek, munkának nem csak a megélhetés a célja, hanem az önbecsülés sikerélmény formájában.
Lehet sétálgatni, borozgatni, olvasni, utazni, de nem az igazi, ha nem lehet közben sikert elérni. A lelassult, stresszmentes élet önmagában nem siker.
Az emberek többsége alig várja, hogy nyugdíjas legyen, az első pár hónap OK is, aztán elkezd depresszióba esni, unatkozni, nyüzsögni, stb. Az apám 10 évet öregedett 3 hónap alatt, amikor nyugdíjasként / 68 évesen /őt küldték el, és nem mehetett be dolgozni. Belefogott 68 évesen számítástechnika tanulásba, kertészkedésbe, /fizikailag rendben volt, nyugdíja nem volt alacsony, stb. / de csak a régi munkája után sóvárgott. Pár év alatt elsorvadt, 72 évesen meghalt.

spenci 2013.04.26. 16:40:41

@hot-spot: Mindjárt 50 éves leszek, fel lennék háborodva, ha csak részmunkaidőben engednének dolgozni pár év múlva. Most vagyok a szakmai tudásom, energiáim csúcsán. Pénzem már van annyi, hogy nem kellene hajtanom, gyereknek sem lesznek életkezdési gondjai, megélnék részmunkaidős jövedelmemmel is. DE! 51 éves ember nem csökkent értékű, ha maga lassít a tempón, hajrá, de ezt megszabni sértő.

zdyzs 2013.04.26. 18:46:47

@Távmunka blog: Jelenleg nem Magyarországon élek, elég sok és viszonylag, vagy nagyon jómódú külföldit ismerek. Egész kevés kivételtől eltekintve (családi vagyon, kiemelkedően jó munka fiatal korban, jól fizető találmány stb.) egyik ismerősöm sem tudná etetni, ruházni és főleg taníttatni a gyermekeit ha nem dolgozna. Pedig Alaszkától Argentínán és Svédországon keresztül Japánig minden kontinensről, sok országból vannak.

Sőt sokaknál az asszony is visszament dolgozni, hogy a gyerekek egyetemi/főiskolai tanulmányainak költségét fedezni tudják.

Szerintem csak akkor engedheti meg magának valaki, hogy kiszálljon a munkából, ha nincsenek gyermekei, vagy van, de nem érdekli a gyermekei jövője. Esetleg egy csemetével még lehet, de mint így nőtt fel, tapasztalatból mondhatom, nem jó egykének lenni. Ezért én úgy gondolom egy gyerek nem gyerek.

zdyzs 2013.04.26. 18:49:17

@spenci: Édesapád példáját én is sok esetben láttam. De másképp is lehet értelmezni. Csak azt fenyegeti ugyanis ez, akinek ugyanis a munkája ennyire kitölti az életét. Akik megtanultak lelassulni, vagy mással is foglalkozni, azoknak nem ekkora törés, ha nyugdíjba kell vonulni. Megtalálják az élet szépségét másban.

piszmogi 2013.04.26. 23:36:47

@csepke: nem teljesen követem a gondolatmenetet. Ha a példánkban napi 10 óra munkából tudjuk fenntartani magunkat (vagy 2 x 10 órából), akkor egyrészt napi 5 órában is kell BKV bérlet, mert attól még ugyanúgy kell ügyet intézni, másrészt a gyerek attól még ugyanúgy jár intézménybe, ahol étkezni fog, harmadrészt a munkavállalók kb. 99.9%-a nincs abban a helyzetben, hogy közölje a munkaadójával: holnaptól csak napi 5 órára jövök be, OK? Ha nyer is 36e Ft-ot egyik oldalon, sokszorosát fogja elveszíteni anyagilag a másik oldalon, ha meg is marad a munkája.
Mondom mindezt úgy, hogy van egy gasztroblogger feleségem, nem eszünk mű kaját, piacon és egyéb válogatott helyeken vásárolunk (ami néha fél nap utánajárás, mert 10 boltban kapja meg az ember a különféle jó árukat) és persze mindez iszonyatosan több pénzbe kerül, mintha vennénk a sz@rt mint az átlag. Ha megfelezem a munkaidőm, ezt nem tudom megtenni, mert az élelmiszer nem lesz tőle olcsóbb. Sőt, vidéken sokszor még drágább és gyérebb is a választék. Ezen kívül itthonról dolgozom és nincs főnököm. De fele ennyi munkától a hitelem nem lesz fele ekkora.
Persze mondhatjuk, hogy adjuk fel a házat, a kertet, a kirándulásokat, az utazásokat, az élményeket (amit mind a tartalmas időtöltés miatt finanszírozunk), béreljünk egy lukat és találjuk meg a boldogságot a kutyasz@ros utcán meg a Dunát bámulva. Hát nem tudom. Pl. hogy most nemrég megnézhettem Vietnámot engem épít belül.

sztd 2013.04.27. 00:02:20

@Jhonnyq: Ezt hívjuk munkának. Jön, megy, része az életnek, de nem a célja. Utánunk szerintem a családunk (szerencséseknek a tudományos eredményük) marad. A buli elmúlik velünk együtt, a cég úgyis tönkremegy előbb-utóbb.
Szóval ezzel a korai nyugdíjjal sikeresen lemondtak az életről.

csepke 2013.04.27. 09:17:27

@piszmogi: Nekem nem kell bérlet, gyaloglok, az időmbe belefér, plusz fittness bérletre sem kell így költeni;). Elmondom egy napom: Reggel felkeltem a gyereket, rendes reggelit kap, sokszor meleget(tojásrántotta stb.) kakaó. Útnak indítom, majd leülök a tejhabos kapuccinómat kavargatva olvasgatni. Megfőzöm az ebédet, és/vagy kimosok, kivasalok, takarítok, majd korai ebédelek, gyereknek kiírom mi a mai ebéd, mit hol talál, majd ezután elgyaloglok a munkahelyemre (ha délutános vagyok) (kb. 6km igen, esőben is, rossz időben is). Kicsit korábban indulok ha valamit el szeretnék intézni útközben (posta, bámészkodás..stb.) és viszem a futócuccomat. Munka előtt egy órát futok a parkban, tornázom,a munkaheyemre visszaérve lezuhanyzom átöltözöm és kezdődik a munkaidő. Este érek haza, gyerek a suliból addigra hazaért, megmelegítette a mikróban az ebédjét (nem fizetek be neki a suliban, mert nem jó, és úgysem eszi meg). A munkám szeretem emberekkel foglalkozom. Ezt most vesd össze azzal hogy reggel beülhetnék ehelyett egy nem sok kihívásokkal terhelt irodai rabszolga munkára, ezzel együtt nem tudom elindítani a gyereket a suliba reggel, sőt mivel nekem előbb kéne indulnom abban sem lehetnék biztos hogy időben elkészül. Nem lenne otthon meleg kaja naponta, a mosás vasalás takarítás mind hétvégére maradna,a jelenlegi közösen eltölthető valóban szabadidő helyett, majd vasárnap este lerogyhatnék ha ügyes voltam és megnézhetnék egy filmet. Nekem így nem éri meg. Tudom, csináltam végeláthatatlan mókuskerék volt. Nem vagyunk jómódúak, beosztással élünk. De mondom nem mindenki viseli el az anyagi korlátozottságot. Nekem fontosabb a harmonikus élet.

M. Péter 2013.04.27. 18:44:26

“Angliában egy férfi várható átlagéletkora 78 év, de egészségesen ennél több mint tíz évvel kevesebb, és nem lehetetlen, hogy mire elérné a nyugdíjkorhatárt, az már 70 vagy 75 évre emelkedik, ha a dolgok így haladnak.” Ezt érti valaki? Egy egészséges ember várható életkora alacsonyabb, mint az átlag? Az angol eredetiben meg az van, hogy a várható átlagéletkor 74 év, 3 évvel kevesebb mint a nyugdíjkorhatár.

A nyugdíjkorhatár jelenleg 65 év, majd fokozatosan emelkedni fog 68 évre, szóval itt a számtannal nagy gondok vannak.

M. Péter 2013.04.27. 19:00:43

@Távmunka blog: Ahhoz, hogy a londoni lakása kiadásából megéljen, az kell, hogy ne legyen rajta hitel, vagy legalábbis ne sok. Hacsak nem örökölte, akkor ez nem nagyon valószínű. Ha a lakbér annyi, hogy abból meg lehetne élni, akkor a közös költség legalább £200 havonta, ha nem ott él az ember, akkor kell ügynök is, aki beszed 10-15%-ot, ami megmarad, arra adót kell fizetni. Ezt mind figyelembe kell venni, meg azt is, hogyha valamikor nyereséggel adja el azt a lakást, akkor arra az időre, amíg bérbe volt adva, tőkenyereségadót kell fizetnie.

dr. KING SCHULTZ (törölt) 2013.04.30. 17:22:03

@doggyfreestart: Neked az az értelmes hogy reggeltől estig kapálsz, neki meg nem. Ennyi.

hajráargentína 2013.05.08. 20:14:12

Nagyon jó cikk. Csak azért szólok hozzá, mert nagyon nyomják néhányan, hogy gyerekkel nem lehet megcsinálni. Meg lehet. Nekem 3-mal sikerült. Magyarországon. Nem kell hozzá örökség, csak jól fizető szakma és meg kell nyomni a munkát egy időre. Utána meg el kell gondolkodni mi a fontos a BMW, vagy a szabadság.
És nem kötelező senkinek ezt választani, de azt vitatni, hogy ez egy értelmes út elég szűklátókörű hozzáállás. A tunyaság meg végképp hülyeség, olyan az életed, amilyenné teszed. Nekem azok a tunyák, akik este holtfáradtan ledőlnek a tv elé.

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Utolsó kommentek

  • kolompar lole 1116: @ételizésítő: Én azért örülök ha az ilyen ingyenélő ringyók is megszívják. Meg a többi ingyenélőnek is, de most csak ennek lehet itt örülni. (2019.08.18. 02:19) Kitálal a volt pornósztár
  • kolompar lole 1116: @ételizésítő: A palesztinok NEM filiszteusok! Azok sémi arabok, a filiszteusok Dél Európából mentek oda. A tengeri népek egyike (vagy azokból ott helyben alakult nép). Szicíliaiak, görögök, etruszko... (2019.08.18. 02:18) Kitálal a volt pornósztár
  • ételizésítő: @kolompar lole 1116: Ja, káröröm. Hát bennem nincs. Mondjuk akkor lenne, ha az O1Gecigányt és teljes bandáját látnám a választási plakátok helyén a villanyoszlopokon lógva. Akkor tényleg lenne, mer... (2019.08.17. 23:22) Kitálal a volt pornósztár
  • ételizésítő: @kolompar lole 1116: Náciügyben én azokról beszéltem, akiket mostanában fognak perbe, hogy az írnok cipőpucolója volt valami huszadrangú munkatáborban, hogy az is bűnös. Megnézném, hogy a helyében ... (2019.08.17. 23:21) Kitálal a volt pornósztár
  • Igaz János: Ezt a módszert még a nagyapám találta fel. Csupasz vezetéket fektetett a kertjébe le és csúszkán hozzá kötött elektromos kapálógéppel dolgozott , szántott vetett, mert a lovak abrakoltatása többe ke... (2019.08.17. 23:06) A svédek már megint nagyot dobnak
  • Utolsó 20

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es