Kívül tágasabb

Egy sokkoló coming out története

2012.10.16. 06:55, Kívül tágasabb , 167 komment

Sajátos módját választotta az együttérzésnek Timothy Kurek. A keresztény férfi, hogy átérezze a melegek problémáit, egy évig mindenkinek azt vallotta, hogy ő is homoszexuális.

Timothy Kurek.jpg

A mélyen vallásos tennessee-i Timothy Kurek (a képen középen) úgy nőtt fel, hogy gyűlölte a homoszexuálisokat, és saját bevallása szerint úgy gondolta, a helyes út az, ha „a meleg ismerőseit változásra ösztönzi, mert csak úgy kerülhetnek a mennybe, ha nem a torzszülöttek életet élik."

Négy éve azonban egy leszbikus ismerőse elmesélte neki a történetét, hogy miként közösítette ki a családja, Kurek pedig eldöntötte, hogy cselekedni fog. „A lány zokogva mesélte nekem a borzasztó élményét, én pedig ahelyett, hogy vigasztalni próbáltam volna, érveket kerestem magamban, melyekkel a helyes útra terelhetem volna."

Beilleszkedett

Ezek után határozta el Timothy Kurek, hogy ő is megpróbálja megtapasztalni ugyanezt az élményt és elhiteti mindenkivel, hogy meleg. „Mindenkinek kijelentettem, hogy homoszexuális vagyok, beleértve a családomat és a barátaimat is." – mesélte élményeit Kurek – „Annyira valósághűen akartam megtapasztalni, mit jelent ez a bélyeg, amennyire csak lehetett."

A férfinak sikerült munkát találnia egy meleg kávézóban, több éjszakát is melegbárokban töltött, hogy beszélgessen az emberekkel és még egy meleg softball csapat tagja is lett, miközben ugyanaz a heteroszexuális, keresztény férfi maradt.

Kurek szerint „coming outja" után a barátai 95 százaléka nem beszélt vele többet, de a legnehezebben az édesanyja dolgozta fel a történteket. Állítólag a nő azt írta a naplójába, hogy szívesebben lenne halálos beteg, mintsem egy homoszexuális fia legyen. Később, azonban megbarátkozott a dologgal és továbbra is Timothy Kurek mellett maradt.

Akik tudták az igazat

Összesen három ember tudta róla az igazat: egy közeli barátja, a nagynénje és egy meleg férfi, akit beavatott a tervébe, hogy eljátssza a barátját. "Szükségem volt védelemre ahhoz, hogy megismerjem az olyan apróságokat, például, hogy hogyan ismerkednek egymással, és persze azért, hogy legyen mentségem, amikor nálam próbálkoznak" – meséli Kurek.

„Amin én mentem keresztül, az semmi ahhoz képest, amin egy átlagos meleg vagy leszbikus keresztülmegy. Ők ugyanis nem mondhatják azt, hogy csak fél vagy egy lv és ismét önmagam lehetek. Azt hiszem, az elmúlt évem legnagyobb tanulsága az, hogy milyen rossz is titkolózva élni" - mondta a férfi, aki könyvben számol be a tapasztalatairól.

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

Határátkelő

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es
süti beállítások módosítása