Kívül tágasabb

Akik a kezükbe veszik a világot

2012.09.09. 06:55, Kívül tágasabb , 1 komment

Közös jellemzőjük, hogy fiatalok, sikeresek és övék a jövő. Sőt, tulajdonképpen már a jelen is. Van köztük világsztár, a filmezés helyett az üzletre koncentráló színésznő, Instagram-alapító és még sokan mások. Közülük válogattunk a Vanity Fair írása nyomán.

Jessica Alba.jpg

Jessica Alba (31 éves, Honest Company)

Kezdjük rögtön egy igazi világsztárral. Jessica Alba számtalan film (és magazin) főszereplője (Sin City, Valentin nap, Utódomra ütök – hogy csak egy párat említsünk), ám azt talán kevesebben tudják róla, hogy egy igen sikeres Los Angeles-i start-up, a Honest Company társalapítója is. A cég már 50 alkalmazottat foglalkoztat és fő profilja a gyerek- és természetbarát babatermékek forgalmazása. Idén márciusban a cég 27 millió dollárt szedett össze különböző, induló vállalkozásokra specializálódott befektetőktől.

Hayley Barna és Katia Beauchamp (29, Birchbox)

A két 29 éves vállalkozó a Harvard Business School-on találkozott. Ötletük amilyen egyszerű, olyan nagyszerű. Abból indultak ki, hogy ki ne szeretne rendszeresen ingyenes termékmintát kapni a legmenőbb kozmetikumokból... márpedig a Birchbox éppen ezt csinálja, igaz, havi 10 dolláros előfizetési díj ellenében. A két éve működő vállalkozásba 12 millió dollárral szálltak be befektetők, ami nem kevés, de ha figyelembe vesszük a 100 ezer előfizetőt, nem is olyan elrugaszkodott összeg.

Leah Busque (32, TaskRabbit)

Leah Busque.jpg

Ismét egy egyszerű, de nagyszerű ötlet, amely abból indul ki, hogy az emberek nagy része utálja a napi aprómunkát, legyen az takarítás, fűnyírás, bármi. Illetve kisebb vállalkozások esetében is akad olyan kisebb meló, amire nem akarnak külön embert alkalmazni, de valakinek csak meg kell csinálni... Hát ezt tudja a négy éve indult TaskRabbit, és ez már meg is ért 13 millió dollárnyi befektetést – csak júliusban!

Rio Caraeff (36, Vevo)

Rio Caraeff.jpg

Nagyon leegyszerűsítve: az ember, aki megmentette a videóklip műfaját. Még ha ez (mint minden egyszerűsítés) vitatható is, az biztos, hogy miután az MTV / VH1 párosból gyakorlatilag reality tévé lett, elég komoly hiány alakult ki a jogtiszta, megbízható zenei tartalmak terén. Ezt az űrt tölti ki a 2009-ben alapított Vevo, amely a YouTube után ma már a második legnagyobb online videó vállalkozás. Csak januárban több mint 50 millió egyedi látogató nézte a Vevo videóit, és a Facebook-kal és a hamarosan piacra kerülő androidos játékkonzollal, az OUYA-val kötött partneri megállapodásnak köszönhetően a piaci pozíciói tovább erősödnek.

Pete Cashmore (26, Mashable)

Pete Cashmore 19 évesen alapította a Mashable-t, amely már a közösségi média legfontosabb krónikása és hírközpontja lett a piaci elemzőknek és az egyszerű fogyasztóknak egyaránt. A titka talán az, hogy a tömegekhez szól és nem a geekeket célozza. Ennek következménye a havi 20 millió olvasó, no és a CNN állítólagos felvásárlási érdeklődése.

Jonah Peretti (38, BuzzFeed)

Jonah Peretti.jpg

Jonah Peretti volt az, aki az (elsősorban mindenféle vírusvideók és egyebek szakértőjeként) komoly segítséget nyújtott a ma már Amerika egyik legjelentősebb tartalomszolgáltatójának számító Arianna Huffington (lsd. HuffingtonPost) netes karrierjének beindításában. A 2006-ban alapított BuzzFeed érdekes elegye az igényes (politikai) elemző újságírásnak és a kattintás vonzó bulvárnak, ami havi 20 millió egyedi látogatót (és csak idén 15,5 millió dollárnyi befektetést) jelent az oldalnak.

Clara Shih (30, Hearsay Social)

A cégeknek (különösen a kisebbeknek) egyre nagyobb feladatot jelent a közösségi médián való jelenlét, ami viszont lassan kötelezővé válik. Nekik segít a Hearsay Social, egy dashboard, aminek segítségével egyszerre tudják kezelni a Twittert, a Tumblr-t, a Facebookot, a Pinterestet, stb. A 2009-ben alapított cég tehát segít a tartalom menedzselésében, miközben elemzést is nyújt. Az ügyfelek között akad pár nagyobbacska vállalat is, például a Starbucks, amely az igazgatótanácsába is beválasztotta a Facebook Era szerzőjeként is ismert Clara Shih-t.

Kevin Systrom (28, Instagram)

Kevin Systrom.jpg

A végére is egy igazi nagyágyút hagytunk, méghozzá a Stanford cyber-csodagyerek sorának egyik legnevesebbjét, akinek a tinta még meg sem száradt a diplomáján, amikor már megkezdte hódító útját. Az Instagram társalapítójaként (és elnök-vezérigazgatójaként) körülbelül 400 millió dollárt kasszírozott, amikor a Facebook felvásárolta a fényképezést a közösségi hálózatokkal kombináló vállalkozást.

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

Határátkelő

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es
süti beállítások módosítása