Kívül tágasabb

Tragédia Londonnak az olimpia?

2012.08.01. 06:51, Kívül tágasabb , 65 komment

A brit főváros kis túlzással kong az ürességtől, ha azt mondjuk, az olimpia nem teljesíti az előzetes kereskedelmi várakozásokat, akkor nagyon finoman fogalmazunk. Van, ahol 50 éve nem volt ilyen rossz turistaszezon.

Regent street.jpg

Kétharmadával kevesebb turista érkezett Londonba az idei turistaszezonban, mint egy átlagos nyáron, ami hatalmas anyagi veszteségeket okoz a brit fővárosban működő üzleteknek (vessünk csak egy pillantást a fenti képen a Regent Streetre, ami aztán tényleg London egyik legfontosabb utcája). Mindez az olimpia előtti, elsősorban a várható közlekedési káoszt és a túlárazott hotelszobákat illető félelmek miatt.

Azt, hogy az ötkarikás játékok állhat a borzalmas számok hátterében, az is mutatja, hogy a vitorlásversenyek helyszínéül szolgáló Weymouth és Portland fél évszázada nem látott ilyen gyenge szezont.

London nyugati és középső része az ott érdekeltséggel bíró vállalkozók szerint jelenleg inkább szellemvároshoz hasonlít – legalábbis ha az átlagos nyári forgalmat vesszük alapul.

Inkább nem mentek

Az évente félmillió szállodai szobafoglalást kezelő JacTravel szerint idén „jelentősen alacsonyabbak" a számok, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában. Az üzletek, múzeumok és színházak hasonló helyzetről számolnak be, egyesek szerint akár 35 százalék is lehet az eltérés.

London Bridge.jpg

„Miközben az olimpia sok sportszeretőt vonz, egyúttal olyan környezetet teremtett, melyben a rendszeres, inkább pihenésre vágyó turisták elmaradtak. Az emberek azt gondolták, hogy az olimpia miatt minden aránytalanul drága, túlzsúfolt és nehezebben elérhető lesz, ezért inkább nem jöttek" - vélte a JacTravel munkatársa, David Tarsh

A 42 legfontosabb londoni nevezetességet tömörítő Association of Leading Visitor Attractions (ALVA) adatai szerint is a szokásosnál 30-35 százalékkal kevesebb látogatójuk volt az elmúlt két hétben.

A világ egyik legfontosabb színházi központja, a West End múlt szombati előadásain 12 százalékkal kevesebb néző volt, mint tavaly ugyanezen a hétvégi napon.

„A valóság sokkal rosszabb"

Az Oxford Street (London egyik legfontosabb bevásárlóutcája) kisebb üzleteinek tulajdonosai 30 százalékos zuhanásról számoltak be. A Covent Gardenben működő Porters étterem tulajdonosa azt mondta, múlt pénteki bevételük 1600 font volt, míg egy évvel korábban ugyanezen a napon több mint 4000 fontot kerestek.

„Egy ideje már aggódtunk az olimpia miatt, de a valóság sokkal rosszabb – a Covent Garden egész környéke csendes, miközben normál esetben dübörög az élet" - nyilatkozta az étterem tulajdonosa, Bradford grófja.

Carnaby Street, Soho.jpg

Zuhanó szállodai árak

A színházak esetében sem jobb a helyzet, a West Enden hat helyszínt is működtető Nimax Theatres jelentése szerint a múlt hét hozta az egész év legrosszabb jegyeladási adatait és az előrejelzések szerint az egész nyarat tekintve 30 százalékos csökkenés várható.

Az egész világot lázba hozó sportesemények egyik nagy nyertese általában a szállodaipar, hiszen ilyenkor a szokásosnál több turista miatt akár többszörösére is emelhetik az áraikat. Nos, Londonban ez olyannyira nincs így, hogy már júniusban elkezdték az árcsökkentést.

A hotels.com oldal adatai szerint egy londoni átlag szállodai szoba árát negyedével csökkentették, miután az előrejelzések arra figyelmeztettek, hogy akár 30 százalékos csökkenés is lehet a foglalások terén az olimpia idején.

Olympic lane.jpg

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!

A bejegyzés trackback címe:

https://kivultagasabb.blog.hu/api/trackback/id/tr224689770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.08.01. 09:10:27

Ezek alapján érdekes lesz majd olvasni az olimpia elszámolását, főleg nemzetgazdasági szinten. Boris eddig csak pozitívan nyilatkozott.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.08.01. 09:41:46

Azert valljuk be, az aremelkedestol valo felelem nem volt alaptalan. A taxisok 50%-kal akartak emelni, es meg a szoba kiadasokkal is trukkoztek a landlordok. A mi volt szobankat is 700 fontrol 1100-ra nyomta fel az ugynokseg ( hala egnek nem ott vagyunk) , es ez teljesen altalanosnak ondhato. Me az is, hogy persze mindenki ilyenkor akarna megszedni magat.

Amugy tenyleg nincs nagy tomeg, egesz jol lehet a varosban kozlekedni.

Sierrababa 2012.08.01. 10:10:26

Sajnos ezen egyáltalán nem csodálkozom. Az átlagembernek halálosan elege van abból, hogy bármilyen rendkívüli esemény miatt lehúzzák. London amúgy sem arról híres, hogy olcsón el lehet tölteni ott egy hetet. Aki London miatt megy, az nyilván nem az olimpia idején fog menni. Puszta kíváncsiságból megnéztem a szobaárakat úgy 2 hónappal az olimpia előtt. Horribilis volt. Ezek után nem csodálom, hogy sokaknak elment a kedve attól, hogy összekösse az útját az olimpiával. Ha ehhez még megvesz egy-két jegyet a versenyekre is, megpróbál kijutni a rendezvények helyszínére, kb. ott tart, mintha elment volna mondjuk Thaiföldre egy-két hónapra full ellátással.
Csak egy érdekesség a lenyúlásra...Portugáliában, a turistahelyek közelében élő magyarok is panaszkodtak, hogy a lakbérüket pontosan DUPLÁJÁRA akarták emelni július-augusztusra, de olyat is mondott valaki, hogy egyszerűen kitették őket erre a két hónapra. Nyilván vissza nem mentek...

KevinMulder 2012.08.01. 10:13:05

Belegondolok, ha Budapest rendezné az olimpiát, akkor az hogy hatna a GDP-re ...

Morca 2012.08.01. 10:19:53

Tényleg így lehet, Londonban élő, az olimpiai csarnokot szerelő magyar ismerős ugyanezeket írta ki a fészre. Kongás, nihil, hullaszag. Pedig milyen jó kis város, a kedvencem...

kzoltana 2012.08.01. 10:32:34

Szex és London. Ha be lenne kamerázva az olimpiai falu, többen néznék, mint a versenyeket.
www.vagy.hu/tartalom/cikk/2692_szex_es_london

Globetrotter2014 2012.08.01. 10:51:23

Na igen 20 éve szinte vallási kérdést csináltak nálunk abból hogy a világkiállítás mennyire fogja megdobni a magyar gazdaságot.

Amennyibven a fent vázolt helyzet igaz és végig fennmarad az Olimpián, remélem átgodnolják, mielőtt elkezdünk nagyot álmodni...

zsitva 2012.08.01. 11:07:12

Olimpia, vilkágbajnokság vagy világkiállítás alatt értelmesebb ember NEM megy abba a városba ahol ilyet rendeznek.

zsitva 2012.08.01. 11:11:55

@chipanddale74:
Az Olimpiák elszámolása NEM érdekes.
Mind veszteséges. Nem kicsit.
Nagyon.
Naaagyon-naaagyon.
Több milliárd dollár minden Olimpia vesztesége.
Antlantáról mondták egyedül, hogy nyereséges volt, de ott meg nem számolták bele a kiadásokba amit szövetségi meg helyi állami forrásból valósítottak meg és így tudtak csinálni pozitív szaldót az elszámoláskor.
A többi Olimpiánál ilyennel nem is próbálkoznak, hanem megy az álságos PR duma mint nálunk az Forma-1-nél:
Igaz, hogy vastagon veszteségesek vagyunk de az ország imázsnak jót tesz................:-)))

Globetrotter2014 2012.08.01. 11:22:54

@zsitva: minden tömegrendezvény ami állami támoghatásra számíthat veszteséges lesz. Ez evidens.

A gond ott van ha már a tágan vett környezetnek is az.

Amit a poszt ír arra nem szmítottam volna...

Igaz még emlékszem a német TV-k azon szlogenjéra, hogy "Ha egy kis magányra vágysz látogass el a hannoveri expóra"... :)

Az ilyen szituk viszont gázok.

Ne felejtsük el, az Olimpia zzal az előnnyel is bír hogy nem jönnek debil futbalhuligánok szétverni a várost. Relatíve civilizált emberek jönnek és általában akadnak köztük rendesen költő vendégeg is...

múvemáccsó 2012.08.01. 11:24:14

azért azt hozzá kell tenni, h itt Londonban már több mint fél éve megy a pánikkeltés, h húzzál el Londonból az Olimpia idejére, meg hogy dolgozz inkább otthon vagy menjél biciklivel munkába.
Nagyon sok ismerősöm most ment el nyaralni Londonból, sok bolt bezárt erre az időre, mások inkább 1 hónapig nem dolgoznak, hanem a mellettük lévő kisboltban (felsővezetőről beszélek!!) dolgozna be.
Nagyon túl lett ez az egész lihegve.
Én a megnyitón (is) dolgoztam, és már akkor meglepődtem, h mintha Szigetre jönnének (tehát tömeg, de nem orbitális).
Az azóta eltelt idő óta, nekem sok olimpiás munkámat mondták vissza, mert tiszta deficites nyitva lenni (ezért is érek rá irogatni, mert pl a mai melómat is visszamondták).
Hyde park kong az ürességtől, ha valami nagy koncert is van, alig egy maroknyi ember jön megnézni és fogyasztani. DE csak azért, mert koncert van.Amúgy nem is jön....
hát itt senki nem fog meggazdagodni az Olimpia alatt....

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.08.01. 11:35:23

Valóban, eddig tömegnyomor volt reggelente az utakon, Az olimpia előtt már egy héttel enyhülés, az elmúlt 3 napban meg a szokásos fél óra helyett 17 perc alatt jutok be a mlóba motorral. Pedig konkrétan az olimpiai park mellett lakok és a belvárosba igyekszek. Nem is értem, mi a csöcs, mi ez a nagy üresség?

múvemáccsó 2012.08.01. 11:51:20

@Eltévelyedés: ugyanez. Én a Jubilee vonalán lakom (többieknek: a legforgalmasabb metróvonal, az Olimpia idéjére pedig kitették az "inkább felejtsd el" táblát).
És hogy ezt még fokozzam, a Wembleynél lakom és Stratfordba megyek (Campona-Zugló).
Az első napomon 1 órával (!!) előbb értem be. A nyitó napon 3an ültünk a metrón a Stadiumba menet. vicc!
DE örülük egy kicsit, mert nincs fennakadás, nincs tülekedés, nem áll le vagy késik a metró (legnagyobb londoni halál), bárhol nyugodtan ihatok egy ale-t.
sosem volt ilyen nyugodt és csendes London, mint az Olimpia idején.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.08.01. 12:12:11

@múvemáccsó: Azért csak ne sörözgess:) MÚltkor pont láttam, hogy este az utcán a rendőr önti a csatornába a sörcit, a szomorú szemű huligán meg csak nézi és azt gondolja "inkább a szemem follyon ki"

múvemáccsó 2012.08.01. 12:23:24

az utcán nem lehet alkohol inni.
én is a pubban fogyasztom harmadmagammal.

Circus 2012.08.01. 12:30:00

"inkább pihenésre vágyó turisták"
Londonban? Hát ott én mindent csinálnék, csak nem pihennék... :)

Amúgy meg nyilván mindenki (bennszülöttek) elmenekült, illetve oda se ment (turista) leszámítva a céltömeget. Azért én annyira nem sajnálnám a londoniakat most...

manmachine · http://nagykrisztian.com 2012.08.01. 12:30:16

Mi 10-én vágtattunk át a belvároson gyalog (Waterloo Station->Baker Street), többek között a fent említett Regent Streeten és Oxford Streeten. Voltam már Londonban, akkor is dugó volt, de ekkorát még nem láttam. A teljes belváros egy nagy masszaként állt, és meg sem mozdultak a buszok/autók. Most furcsa volt ezeket a képeket nézni.

SzuperKiraly 2012.08.01. 12:49:35

Tenyleg kong az uressegtol a varos. Eleve pofatlanul draga (nem csak nekunk, a videki angoloknak is), de a sok moho, amugy sem nyomorgo ingatlan tulajdonos / ugynok / taxis / stb. olyan verszemet kapott, hogy elijesztette a turistakat.

Konyorgom, a vilag egyik legdragabb varosa, meg a sajat orszaguk lakosai sem engedhetik meg a felarat (ami szimpla rablas).

Orulok hogy igy visszautott, nem szegeny vendeglatosok utolso eselyerol van szo, megy itt a szeker egesz evben. Egyszeruen mohok voltak.

Aki pedig a varosban dolgozik, elmenekult meg idoben. Ment a riogatas rendesen, Boris a buszokon mond beszedet, a TFL horror elorejelzeseket tett kozze a varhato menetidokrol, aki tudott elmenekult.

Csalad / baratok latogatasa ebben az idoszakban tabu: jegyuk ugy sincs az olimpiara, mindenki tomeget es lehuzast josolt, a repjegyeken is premium, ki jonne ilyenkor nyaralni ide?

xylon 2012.08.01. 13:00:04

Mar olimpia elott is ures volt a varos koszonhetoen az iskolai szunetnek meg az ekkorra tervezett nyaralasoknak.

A lehuzast en nem erzem, viszont tenyleg fel eve megy a hiszti a tomegrol. Konyorgom ez egy tizmillios varos ahol minden hetvegen van tobbszazezer emberre juto rendezveny, a Wembley es Emirates stadionok onmagukban is osszemerhetoek az olimpiai helyszinekkel.

Ami valoban kritikus az az olimpiai parkba meno tomegkozlekedes. Ha az bedoglik akkor szivas van ahogy ez a megnyito tesztjen tortent.

Na mindegy, sokba kerult, de csak kibirjuk.

kyanzes (törölt) 2012.08.01. 13:02:39

Mogyoródon is milyen árak volt már? Nevetséges. 2000 forint egy szendvicsért LOL.

Rabló állat hiénák mindenhol.

Tóninéni 2012.08.01. 13:12:33

@kyanzes: Azért a mogyoródi helypénzekre is kíváncsi lennék, de arról mindenki mélyen kussol. Amikor a WTCC futam volt, kérdeztem a lángosost, a 3 napra valami 400e. ft-ot mondott. Ez pedig F1. Fizesd ezt ki 300 forintos szendvicsből!

ratman_ (törölt) 2012.08.01. 13:17:15

@Eltévelyedés: folyjon (tudom, ott már nem fontos magyarul tudni)

2012.08.01. 13:37:11

nem tudom sajnálni őket. Nem fognak éhen halni.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.08.01. 13:44:50

@JulWCZar: Igy van, mindenhol tomeggel riogattak. Tudni kell, hogy az angoloknak kb az extreme mar idojara eseten is azt jelenti ( hiaba csak 3 centi ho) , hogy kb. hanyatt-homlok menekulnek, hagynak ott csapot papot. Ha meg kozlekedesre mondjak, akkor meg vegkepp.
Sokkal rosszabbra szamitottam, foleg , hogy Stratford - Docklands- O2 Arena haromszogben lakom.

Viszont nem szabad elfelejteni, hogy lehet most nem profital belole annyit London, mint amennyit szeretett volna, ellenben Kelet-London egy resze, igy a mi kornyekunk is ujjaepult, es hatalmas fejlesztesek voltak, vannak, es lesznek. Uthalozat, kozlekedes, es uj lakasok.

@xylon: Teljesen jo Stratfordban a kozlekedes, megkockaztatom, jobb, mint altalaban szokott lenni. Naponta ketszer atutazom , csucsidoben, szoval en spec orulok neki. Hasonlitaskepp, csucsidoben otthon forgalmasabb az Ors Vezer tere, mint Canning Town, vagy Stratford.

Mi is keszultunk WFH-ra, de mondom, jobb a kozlekedes, mint altalaban szokott lenni, igy bejarunk dolgozni:)

Makkasz 2012.08.01. 13:51:29

A repulotarsasagok nem ereztek ezt a helyzetet, hiszen a rengeteg sportolo, kiserok, ujsagirok a legdragabb jegyeket is megfizettek.
Innettol kezdve, a koltsegek esetenkent felet kitevo repules (amit azert legalabb egy honappal elore jo legfoglalni) miatt elallnak sokan a londoni uttol.
A szalloda foglalast mindig a repulojegy utan intezem, ugyhogy addig mar el sem jutok.

A legi utasszallitok orrat kene beverjek a londoni boltosok.

Sendmailto 2012.08.01. 13:59:36

igy van ..a blog joresze azert a tegnapi metro es the timesbol van de alapjaban igaz.en naponta beszelgetek a harrods alkalmazottakkal( egy helyre jarunk cigizni ) es ott is mindenki panaszkodik.a cegnel ahol dolgozom rengetegen vettek ki szabit az olimia idejere es aki tud messze elkeruli centralt es kornyeket.nem beszelve a kaoszrol ami ajegyek korul van.emlekszem az elejen meg online lehetett feliratkozni jegyekert az elso 15 percben szinte az osszes elfogyott most emg ures lelatok vanank sokana vip- elmaradasat okoljak szerintem meg csak sokan nem jottek el azaz otthonrol bbc kozvetiteseket nezik.a belvarosi (harrodsd+knightsbrg) forgalom amit en latok az uzletekenk katasztrofa.sokaka szerint 10 %-al kevesebb vasarlo jon a luxuscikkekert.

Shopping 2012.08.01. 14:00:01

@chipanddale74: az olimpia SOSEM térül meg azonnal.
hosszútávú, 5-10 éves időtartamban kell min. számolni.

Shopping 2012.08.01. 14:00:37

@kyanzes: és még romlott is volt! :))

Vogel Zs 2012.08.01. 14:11:49

@tildy:): "Puszta kíváncsiságból megnéztem a szobaárakat úgy 2 hónappal az olimpia előtt. Horribilis volt. "

Es ahogy a cikk iroja is irta te mar valoszinuleg az "olcsobb" arakat lattad a neten 2 honapja... :)

Ehhez nincs mit hozzafuznom...

Kurvara megerdemlik!

múvemáccsó 2012.08.01. 14:19:10

én lehet veszek £20 egy jegyet valamire.
lehet a záró ünnepségre.
ha már ilyen kurva olcsó lett hirtelen..
még a végén lesz valami jó nekem is...:)

Makkasz 2012.08.01. 14:19:45

@JulWCZar: Ez az, repulojegyeken a premium. Mindig eloszor repjegyet foglalok, azt is legalabb egy honappal elobb.
Miutan latom a horror arat, a szallast meg sem nezem.

Ezert aztan hiaba vannak a last minute engedmenyek, nem megy oda senki.

0 uzleti erzek, szervezetlenseg, ez az eredmeny.

múvemáccsó 2012.08.01. 14:22:32

@tildy:): ...és a jó kis Westfield :))

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.08.01. 14:22:59

@Vogel Zs: Szerintem rosszra valaszoltal, en ilyet nem irtam :) Miert neznek szobaarakat, ha eleve itt elek ? :D

múvemáccsó 2012.08.01. 14:23:36

@Makkasz: a liverpooli polgármester ki is twittelte:
"London, remélem most nem basszátok el" :D. :D :D :D

Makkasz 2012.08.01. 14:38:25

@Sierrababa: Egyszerubb, mindenki repulojegy foglalassal kezdi, es ott elbukik a mutatvany, elmegy a kedve, szallast meg sem nezi.

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2012.08.01. 14:44:38

Már-már kezdem sajnálni szegény londoni éttermeket, napi 4000 font helyett, most 2 hétig csak napi 1600 font csúszik le... sírok zokogok :/
FUCK!!!

xylon 2012.08.01. 14:52:06

@mrbloodbunny: nekem a 4000 is kevesnek tunik, nem lehet egy tul nagy hely.

Anti Anyag (törölt) 2012.08.01. 14:55:32

Azért látszik mekkora profik, kiteszik az ideiglenes táblákat, hogy lehet használni mindenkinek az olimpiai sávot.

El tudom képzelni, ha nálunk lenne, még szeptemberben is büntetnének érte, mert a közútkezelő nem "meszelte" le az útburkolati jeleket.

Aadaam 2012.08.01. 15:04:45

Azokkal az albi-arakkal, amik julius-augusztusra voltak (nagyon sok landlord csak juliusig volt hajlando kiadni a szobat), az a csoda hogy nem verbefagyott foberlokkel van tele a varos. Valami 700 fontot akartak elkerni egyetlen ejszakert albiban es hasonlok.

Lehet, hogy a kinalat-kereslet Marshall gorbeje helyett ezuttal a kinalok penzehsege lott tul a celon?

SzuperKiraly 2012.08.01. 15:24:30

Jegyet senki nem tudott venni. Az angol kollegaim kozul 1 embert erdekelt az olimpia annyira hogy megszenvedjen vele.

Ellenben a council tax-et megemeltek mindenkinek, ott ahol en elek. Gratulalok.

Itt csak nyugnek elik meg ezt az egeszet, mert a reszese ugyse leszel.

Viszont az, hogy egy pezsgo es fizetokepes varos szolgaltatoi az ukran eb modjara (minden 100 euro) probaljak pofatlanul lehuzni a vendegeket, az most kegyetlenul visszautott.

Mindenki kapzsi volt, meg a metrosok is, emlkeszem tavaly mennyit sztrajkoltak hogy az olimpia idejen legyen premium meg mittudomen. Hat a kurva anyjukat. En nem kapok olcsobb berletet amiert tomott metron szophatok? Tobb metro ugysem fog jarni, igy is csucsra jarnak csucsidoben, ezert csucsido a neve.

Annyi pofatlansag volt ezzel az olimpiaval kapcsolatban, hogy a terrorveszely mar szoba sem kerul. Senkit nem erdekel. A legtobben most orulnek hogy meg sincs annyi kellemetlenseguk ebbol mint amit vartal.

A Hyde parkba senki nem akart menni megnyitot nezni. Ez nem az angolok olimpiaja. Es ezt egy eve elbasztak a kapzsi kicsinyes szervezok a szponzor jegyes fiaskoval. Ha nincs jegyem, nem erdekel.

Etniez 2012.08.01. 15:28:49

@Eltévelyedés: Én is ezt tapasztaltam. Km-es dugók helyett nulla forgalmat tapasztalok már egy hete.
Nekem tetszik, bár nálunk is visszaesett a forgalom, ezért vágják az órákat, de pénzem van, így legalább pihenek, Olimpia után meg nyaralok otthon :)

Pont rosszkor van ez az olimpia, tart még a világválság, mindenki tartalékol és szerintem a jegyek is drágák.

Akartam menni USA kosármeccsre, már csak a 235 Fontos kategóriából volt jegy... Hát kapják be....

Etniez 2012.08.01. 15:34:11

Most néztem a Wizzair olimpiás árait, azok is feleannyiba kerülnek, mint három hete...

Frizuravarjú 2012.08.01. 15:35:55

Mindig a jól bevált Oyster Card-al utazunk. Az nagyon gazdaságos. A szállás pedig kinti magyaroknál a legjobb. Szintén bevált. :))

Dr_utcai_arcos 2012.08.01. 15:45:00

Annak örülök, hogy nem lesz tömeg, de annak nem örülök, hogy nem lesz tömeg. Szállást -olyan amilyen- sikerült még nagyon korán szerezni, repjegy is elfogadható volt. Ha meg csak egy kajak aranyat látnánk élőben, az már elég lenne :)!Aki meg inkább elmenne Thaiföldre ebből a pénzből, hogy igen, voltál Thaiföldön, én meg voltam egy Olimpián...Én jövőre elmehetek Thaiföldre, te meg gyűjthetsz Rióra ;).

Frizuravarjú 2012.08.01. 15:46:29

29,20 font a metró 1-2 zónára a 7 napos, de felszínen egész Londonban zónától függetlenül érvényes.

ST83 2012.08.01. 16:04:55

Nem vagyok meglepve. Honapok ota masrol sem hallani, minthogy mindenki meg fog itt dogleni a tomegben + keressenek az itt lakok alternativ utvonalakat, mert a szokasosak lehet, hogy be lesznek dugulva.
Hat ez olyannyira nem jott be, hogy eletemben nem ertem meg be olyan siman a munkahelyemre, mint amiota fut az olimpia, pedig a London eye es a parlament 2 percre van innen!

A riogatassal azt ertek el, hogy az angolok es akik tehettek, elmenekultek a varosbol es a megemelt arak illetve a tomegtol valo felelem miatt a turistak sem jonnek.

Ugyanaz a helyzet mint a jegyekkel. Annyit adtak el mindefele VIP embereknek, hogy mivel azok nem jonnek, sok esmeny kong az uressegtol.

xylon 2012.08.01. 16:18:10

@ST83: "Ugyanaz a helyzet mint a jegyekkel. Annyit adtak el mindefele VIP embereknek, hogy mivel azok nem jonnek, sok esmeny kong az uressegtol."

Azokat nem eladtak hanem odaadtak, te meg en fizetjuk a jegyuket meg az otcsillagos szallodajukat hogy kegyeskedtek nekunk adni a rendezes jogat.

Mondjuk eleg vicces a jegyek arazasa, barmilyen eremosztas ~400 mikozben a Wembleybe a BL dontore a jobb jegy volt 250. Ja es igy is elment minden, szoval ha a k. VIPek nem kapnak annyit azt is el lehetett volna adni.

En mondjuk tudtam hogy ez lesz, pl a Coca cola kap 200000 jegyet csinal belole egy sorsolast es megnyeri valaki Kansasban, na most o hagyni fogja a francba mert nem vesz hozza repjegyet meg szallodat meg stb.

Mikozben nekem mondjuk semmi se draga, mivel csak a jegyet kell kifizetnem es kisetalni az olimpiai parkba ennel jobb esely ugyse lesz mert Rioba tuti nem megyek, de meg ha kozeli Eu varosban lenne se valoszinu. Nem csoda hogy a jegysorsolasba 90% britek vettek reszt es az eladott jegyek 2/3 a delkeleti regioba jutott.

Öltönyösrabszolga · http://oltonyosrabszolga.blog.hu 2012.08.01. 16:25:13

@ratman_: @mrbloodbunny: Jólvan, azért nem is havi százezer forintért bérlik a helységet... Simán lehet 4-6 ezer font per hó.
@JulWCZar: COuncil tax emlekedetT? Hmm.. Nálam, Tower hamletsben csökkent, kb negyed százalékkal:) És Kingstonban is csökkent, hasonlóan lófinggal, de csökkent.
@Dr_utcai_arcos: Mondjuk akkor már inkább megyek most Thaiföldre, 4 év múlva meg Rioba:) Mégiscsak menőbb hely, mint London! És amennyivel drágább lelsz oda a rpejegy, annyival kevesebb a szállás/élet, szóval nem akkora para.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.08.01. 16:46:52

@JulWCZar: En tudtam venni, 20 fontert darabjat, kajak-kenu elodontore:)

ST83 2012.08.01. 16:53:12

@xylon: En sem vagyok meglepve. Mindehol csak azt lehetett latni, hogy ki hogyan nyerhet es melyik cegen keresztul jegyet. Fel is tettem magamnak a kerdest, hogy hogyan veszek majd magamnak? :)

Az, hogy a VIPek kapjak a kegyet, mindig is igy volt. Azok akik igazan megengedhetik maguknak, kb mindehova ingyen mennek.
Lehet en vagyok hulye, vagy csak sok futball meccsre mentem ki, de £30 - £50 a negyedik sorba egy kezi meccsre egy olimpian nekem nem tunt horribilis arnak. Foleg, hogy benne van a travelcard is.

fda 2012.08.01. 17:12:47

Nem is ártana, ha szép lassan az a rend alakulna ki, hogy a nagy tömegeket vonzó események célja ne az legyen, hogy a helyi vállalkozók zsírosra keressék magukat az arcátlanul megemelt áraikon. Ha kedvezményeket adnak, a nagyobb forgalom miatt még az is megéri.

Lásd 2500 Ft-os szendvics a Hungaroringen. Megérdemelné az egész bagázs, ha legközelebb 0 ember menne ki egy futamra, utána lehet hogy korrekt árak lennének.

Dr_utcai_arcos 2012.08.01. 18:12:08

@tildy:): mondanám, hogy fussunk össze, de nekem sajnos csak döntőre futotta :)).

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.08.01. 19:42:16

Mennyit kerestek ti ott, aranyoskák? Oké, túl általános, meg bizalmas, de kíváncsi vagyok, hogy aki a londoni szemtől 2 percre dolgozik, mennyi fizut kap. Akkor is, ha takarítónő.

LenaLondon 2012.08.01. 19:58:44

A vonatjegyek árai is emelkedtek.

Világpolgár2012 2012.08.01. 20:05:45

@Öltönyösrabszolga:

A council tax-ben benne van az olimpaiai rész amióta London megnyerte a szervezési jogot 2005-ben, szóval 7 éve fizeti minden londoni!!! Akkoriban megugrott kb. 100-150 fonttal az éves díj, azzal magyarázták, hogy majd mennyire jó lesz ez mindenkinek. Ezért is örültem annyira, amikor elköltöztünk, hogy legalább ezért nem kell tovább fizetnem.

Rántott máj (törölt) 2012.08.01. 21:58:54

@Kara kán: Ha a London Eye-tol es a Parlamenttol egyarant ket percre dolgozik, akkor valoszinuleg a Temze (jobb esetben a Westminster-hid) kozepen van a munkahelye :) Nem hiszem, hogy sokat keresne :)))

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.08.01. 22:11:29

@Öltönyösrabszolga: Newhamben sem valtozott. MEg Hackneyben sem , tudomasom szerint.

Vile Boy 2012.08.01. 22:19:06

Üres pubok mindenfelé, maga a mennyország :) kellemes meglepetés volt hogy ennyire eltünt mindenki a városból. Szinte.

Seang Lee 2012.08.01. 22:36:47

A panikkeltes miatt en kolcsonkert bicajjal kozlekedem 2 honapig (es milyen jo dontes volt, havi £80 sporolas a metron)Kicsit aggodtam milyen lesz mert Olimpia nelkul a reggeli munkaba menet es a delutani hazajovetelkor az utak ugy neztek ki mint a Tour De France. (plusz autok es busozk az uton) Imadom az Olimpiat! Most van ugy hogy 5 percig egy auto/busz sem huz el mellettem egy nagyobb uton Wandsworth-ben! :)

fourgee 2012.08.02. 00:30:12

@múvemáccsó: Ne örülj, majd lesz megint késés a Jubilee-n "Signal problem" miatt :D

Nekem az a furcsa, hogy Londonnak van egy része, ami olyan mint valami kisváros, tele van angolokkal, ott van egy étterem amiben a lábamat lógatom, ott is brutálisan megcsappant a forgalom. Azért furcsa, mert bár 2-es zóna, de olyan helyen és környezetben van, ahova a turisták még csak véletlenül sem tudnak betévedni, tehát csak a helyiek járnak oda, mégis alig van vendég. Nekem ebből az jön le, hogy valószínűleg az itt élő angolok mostanra tervezték be a nyaralást.

xylon 2012.08.02. 00:34:54

@fourgee: csaloka mert a forgalom az iskolaszunettel csappant meg, de ugye akkor mar turistaszezon szokott lenni, na ez az ami most elmaradt. ezert durvan ures a varos, oxford streeten siman lehetett mozogni ma este.

fourgee 2012.08.02. 00:41:46

Az viszont qrvára idegesítő, hogy miközben azt mutatják a BBC híradójában hogy nagyon sok nézőhely üres a különböző eseményeken, képtelenség jegyet venni bármire is. A vizilabdára vagy úszásra bármit megért volna nekem, mégsincs... Bosszantó látni a közvetítésen az üres helyeket... :S

2012.08.03. 01:14:41

@Kara kán: Onmagaban attol egyaltalan nem keres valaki jol hogy London belvarosaban dolgozik, csak a koltsegei nonek meg a munkaba jarassal toltott ido. En kozvetlenul a Hyde Park mellett dolgoztam (mint aktatologato) a kozelmultig, es az angol atlag fizetesnel kevesebbet kerestem, en is meg a legtobb velem egy irodaban dolgozo kollega is. A szerencsetlen aldozatok akik az irodat takaritottak egy ugynoksegen keresztul kaptak az allast es minimalberert dolgoztak. (Ezt az erdelyi roman takaritonotol tudom akivel osszebaratkoztam; szegeny evente altalaban egyszer latta a gyerekeit, akiket az anyosa nevelt Romaniaban a hazakuldott penzbol.)

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2012.08.23. 18:58:09

Nos, itt a példa arra, hogy néha a kormánynak is jó lenne beleavatkozni a turistaüzletbe. Mert ha egypár szálloda és kifőzde hírasztelni próbálja külföldön, hogy náluk az áruk nem változnak, az kevés fülbe jut el. Ha viszont az újságok által sokszor faggatott nagy emberek jelentették volna ki, hogy a turisták bizalmára számítva úgy határoztak, hogy az árakat a tavalyi normánál maximálják, ezért tessék csak jönni bátran, akkor többen mertek volna elmenni. És akkor a szálloda és a kifőzde sem állt volna be félüzemre, nem mennek csúcsszezonban szabadságra, és pezseg az élet.

Nem tudom, hogy az olimpiára is kíváncsi, de egyáltalán bármelyik turistának miért baj az, ha a zsúfolt belváros éppen nem lesz zsúfolt, amikor ő odamegy. Már ha valóban igaz az a töredék, hogy ez is elijesztette a turistát.

Az pedig tökmindegy, hogy a hivatalnok, iparos, melós elmegy-e az olimpia idejére szabadságra, mert nem az ő jelenléte hozta volna fel a szállodai forgalmat.

"a szállodaipar, hiszen ilyenkor a szokásosnál több turista miatt akár többszörösére is emelhetik az áraikat. Nos, Londonban ez olyannyira nincs így, hogy már júniusban elkezdték az árcsökkentést."

De előtte megemelték a többszörösére? Mert ha igen, akkor a szállodaipart sajnálja a hóhér, a turistának pedig sajnos igaza lett.

"a rendszeres, inkább pihenésre vágyó turisták elmaradtak"

Aki pihenésre vágyik, az lakatlan szigetre megy, bár lehet, hogy ott is buliznak éjszaka a kalózok vagy a hajótöröttek. Nekem életszerűtlen, hogy pihenni valaki Londonba induljon.

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es