Az Everything is Love album már hullámokat vetett a médiában a megjelenése óta, pedig a 9 dalból csak egyhez készült eddig videoklip. Az Apesh erős szimbolizmusával és kemény nyelvezetével keltett feltűnést.
Beyoncé és Jay-Z közös minifilmjét a párizsi Louvre-ban forgatták, és akaposan megpakolták művészeti és divattörténeti utalásokkal, ezek közül szedtünk össze párat.
A szatén öltöny
A nyitó képen Jay-Z és Beyoncé Leonardo Mona Lisája előtt állnak meglehetősen extravagáns öltönyökben és ékszerekben. Korábban már többször hangsúlyozták, hogy házasságuk igaz partnerség, amit a világ leghíresebb festménye előtt egyforma öltönyökben pózolva még jobban hangsúlyoznak.
Beyoncé halvány rózsaszín darabja a nőiességre utal, azt sugallva, hogy a nőiesség és a hatalom nem zárják ki egymást. Jay Z öltönye maszkulin színű, a nemi sztereotípiákra utal, miközben egyenlőségüket hangsúlyozza.
A kockás melltartó és a cicanadrág
Erős tétel a női befolyás és a nőiesség mellett az, hogy Jacques-Louis David: Napóleon koronázása című festménye előtt, ami egyébként Jozefina császárné koronázását ábrázolja, Beyoncé melltartóban és leggingsben vezeti a tánckart a női kötődést és a természetes vezető szerepet hangsúlyozva.
A tánckar többi tagja bőrszínű, tapadós ruhát visel, Beyoncé feltűnő ékszereket és Burberry kockás melltartót és cicanadrágot.
A szoborszerű fehér ruha és öltöny
A klip ezen jelenetében a Szárnyas Niké szobra előtt állnak. A győzelem görög istennőjét a diadal harci szekerén ábrázoló szobor mindkettőjük tiszteletét kiérdemli, legalábbis ruhájuk szimbolikus értelme szerint. Ezt ellentételezik a testszínű, tapadós ruhába öltöztetett, földön fekvő táncosok a lábaiknál.
Egyiptomi inspiráció
Az 1825-ben felfedezett, Tanis nagy szfinxje egyike a legnagyobb, Egyiptomon kívül látható szfinxeknek. Tanis a legenda szerint szoros kapcsolatban állt az egyiptomi napistennel, Rával, erre utal Beyoncé aranyszínű együttese. Mögötte Jay-Z az éjszaka istenének megtestesítője sötét színű köpenyében.
A tetőtől-talpig Versace
Marie-Guillemine Benoist 1800-ban festett, Néger nő arcképe című festménye szintén nagyon fontos állásfoglalás, hiszen egy olyan nőt ábrázol, aki nem volt rabszolga a 19. századi Franciaországban.
A nyitóképen látható beállításban Beyoncé hasonló pózban ül, mint a festményen a nő és egy méregdrága, feltűnő, Versace-ruhát visel, míg Jay-Z fekete öltönye és aranylánca kiemeli Beyoncé ruhájának vallási ikonográfiáját.
Ilyen egy igazán kínos szexbotrány