Kívül tágasabb

Síró babájuk miatt lakoltatnának ki egy magyar családot Londonban

2017.11.20. 09:02, Kívül tágasabb , 65 komment

A Wurth-család Londonban bérel lakást és azzal fenyegették meg, hogy ki fogják lakoltatni őket, mert sír a gyermekük. A kiadó cég figyelmeztette őket, ha a zaj nem csökken, kéthetes felmondási idővel kiköltöztetik őket.

wurth_csalad_foto_bbc.jpg

A család, amelyikben egy 15 hónapos kislány és egy 3 éves kisfiú él, rettenetesen diszkriminatívnak tartja ezt azokra nézve, akik gyermekkel bérelnek lakást. 

A kiadó cég, a Sheraton Management Ltd. szerint a szomszédokat zavarják a lakásból hallható gyerekzajok. Napi rendszerességgel panaszkodnak és nekik is joguk van nyugalomban élni. Wurth Attila és Ildikó két kisgyerekükkel a nyugat-londoni Hammersmith negyedben laknak egy átalakított ház legfelső emeletén. 

Attila elmondta, hogy sokkolta őket a szívtelen és durva hozzáállás és nagyon szomorúak, hogy ki akarják tenni őket az otthonukból. Félnek attól, hogy egyszer csak hazatérve a ház előtt az utcán találják a holmijaikat, mert a cég a Lakhatási törvény 8. cikkelyére hivatkozik, ami ezt lehetővé teszi. 

Az albérlő generáció 

Az Egyesült Királyságban egyébként egyre több család él hosszútávon is albérletben. A párok 30-40 éves korukra állnak úgy, hogy lakást vegyenek. Attila állatorvosként nem tud annyit keresni, hogy megengedhessék ezt maguknak. 

„Extrém gazdagnak kell lenned ahhoz, hogy gyerekeid lehessenek Londonban” – mondta a BBC-nek. Hammersmithben és Fulhamban minden harmadik lakos albérlő. Egyre fontosabb, hogy az ő jogaikat és védelmüket is figyelembe vegyék. 

Jogalap a kilakoltatásra 

A 8. cikkely egy 1988-as törvényből való és megengedi a tulajdonosnak, hogy a szerződés lejárta előtt megszabaduljon a bérlőjétől, ha az nem fizet, antiszociálisan viselkedik vagy megszegi a bérleti szerződést. 

Ebbe beletartozhat a szomszédok zavarása, de erről a bíróságnak kell döntenie. Attiláéknak nincsen tévéje, vagy más zajkeltő elektromos eszköze és figyelnek arra, hogy ne zajongjanak, de az egy kisgyerekes családnál elkerülhetetlen, hogy a gyerekek ne sírjanak alkalomadtán. 

A cég szerint azonban ennél többről van szó, ütődések, csapkodások és hangos lépések is hallatszanak a lakásból. „Számtalan épületet kezelünk, ahol kisgyermekes családok is bérelnek lakásokat. Elveink között szerepel a kilakoltatások elkerülése” – nyilatkozta a Sheraton Management Ltd. 

A Wurth-család várja a fejleményeket.

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!

A bejegyzés trackback címe:

http://kivultagasabb.blog.hu/api/trackback/id/tr1513319327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

pudvas 2017.11.20. 14:24:45

allatorvoskent miert nem probalkozik videken? minden szempontbol sokkal jobb lenne...

pudvas 2017.11.20. 14:26:19

allatorvoskent miert nem mennek videkre? minden szempontbol sokkal jobb lenne...

karandash 2017.11.21. 02:31:01

A bulvarmédiához kell fordulni, annak hatalmas ereje van Angliában. Ha kilakoltatásra kerül a sor, akkor le kell járatni a céget, helyes kis szőke gyerekek, dolgozó, képzett bevándorló család... ilyen esetben én azt is lehetővé tenném, hogy a magyar titkosszolgálatok a külföldön élő magyar állampolgárok érdekében fellépjenek. Ha izraeli polgárokkal cseszekedne bárki a világon, akkor Izrael simán be beveti a Moszadot.
Az ingatlanos cég vezetője kaphatna egy kis polóniumot a teájába.

VaradiJanos 2017.11.21. 09:00:24

Másoknak nincs joguk a nyugalomhoz?

gabardin 2017.11.21. 09:27:05

Egy gyerek az élet velejárója. Nem kutya, nem HIFI. Hozzátartozik az élethez. Kisebb korában zajt okoz.
Ez nem jelenti azt, hogy gyereket csak tanyán lehet nevelni.
Valószínű a házban nem tökéletes a szigetelés.
Laktunk panelben és olyan volt, mintha a fejünk felett fapapucsban jártak volna táncot. Nem ez történt.
Szóval több megértést!

Indriq 2017.11.21. 09:29:33

Tegnap volt egy cikk, ahol egy telektulajdonos panaszkodott, hogy a szomszéd kutyája állandóan ugat, és gyakorlatilag lehetetlen nyugalomban lenni. Erre mindenki elintézte volna a kutyát (így vagy úgy). Tudom, a kutya nem ember, vannak hiperérzékeny szomszédok, de azért lehet tenni a sírás zaja ellen is, nem hiszem, hogy sokba kerülne egy szobát lehangszigetelni.
@karandash: attól hogy a moszad illegálisan cselekszik, nem feltétlenül kell követni a példáját. És a moszad se átlagcsalád kilakoltatási ügyei miatt ugrik, hanem effektív életveszély miatt (amit még mindig nem szabadna hagyni, az persze más kérdés, hogy csak mi nem tudunk róla, hogy az adott ország titkosszolgálata engedélyezte-e vagy nem)

Dr.Démonmac1 2017.11.21. 09:31:37

Végre egy hely, ahol odafigyelnek a lakók problémáira is.
(Nagyon helyes, hogy zajongás miatt, ki lehet tenni valaki szűrét)- ez kéne Magyarországra is.

FlybyWire 2017.11.21. 09:37:27

@gabardin:
Te: "a házban valószínűleg nem tökéletes a szigetelés"
Angol háziúr: "az meg micsoda"?

commentes nikk 2017.11.21. 09:39:50

Át kell rakni a sztorit a szaros határátkelőre, hogy egyszer az életben ne az legyen ott, hogy bárhol külföldön=mennyország, itthon=kénköves pokol.

Kicknick 2017.11.21. 09:40:29

@gabardin: Tökömet. Laktak ilyenek fölöttem, egy emeletet kellett volna lemenni a kölkökkel, volt a háznak saját nagy udvara hintával meg minden, akkora mint egy kézilabda pálya, de a szülők basztak rá, ott rohangáltak fölöttem állandóan. Egy évig füldugóval aludtam, amikor meg ébren voltam akkor üvöltött tv, hogy ne halljam őket. Ha szerinted "több megértés" a megoldás, akkor még nem voltál ilyen szituban.

murray 2017.11.21. 10:01:55

@Kicknick: így van. nekem is vannak gyerekeim de amig én este 9kor küldöm őket aludni addig a felettem lévő apátlan kölkök éjjel 1kor ugráltak le a bútorokról .

persze hogy kivoltam tőle. pezsgővel locsoltam a költöztető autót mikor elhúztak a vérbe..

amúgy a csodás Nyugaton nincsennek is ilyen szituk! ott minden tökéletes ez egy kamu hír.
csak itthon a kénköves pokol és az élőhulla zombik országában fordulhat elő ilyen..:D

Karipapa01 2017.11.21. 10:10:30

Megoldás: az említett család maradjon, a többiek meg keressenek maguknak máshol bérletet. Azok a házban lakó gyermekeket nevelő családok is, akik egyébként bírnak a gyerekekkel és nem zavarják a többi lakót.

fifibá55 2017.11.21. 10:14:50

Hatásvadász cikk hírérték nélkül.
Azt láttatja, vélt jogokra hivatkozni könnyebb, mint keresni egy másik bérleményt, ha a bérbeadó megszünteti a bérleti jogviszonyt.

DFK 2017.11.21. 10:19:57

Nocsak, én azt hittem, odakinn fenékig tejfel az élet. Mi az, hogy nem engedheti meg magának a saját lakást? Úgy látszik, ott is a Patásorbán irányít.

Indriq 2017.11.21. 10:22:07

@DFK: attól, hogy az élet külföldön se fenékig tejfel, ovi még egy debil. nincs ok-okozati összefüggés :)

ekat 2017.11.21. 10:40:08

@Kicknick: Mi is jártunk így, a két gyereknek az volt a játéka, hogy ide-oda futkároztak órákig a lakás teljes hosszában a két szobában és a köztüklevő előszobában. Sehol nem volt nyugtunk - még jó, hogy csak bérlakás volt. Emiatt hagytuk ott, és azóta legfelül lakunk. :)

gregaba 2017.11.21. 10:54:51

Hammersmith az egy pénzes district, azaz még az albérletesek is rongyot rázni költöznek oda. Állatorvosék nyilván úgy éreztek, hogy ez immár jár nekik.
A többi lakónak viszont meg a csend jár annyi pénzért, amennyit Hammersmith-ben le kell perkálni...

arctalansenki 2017.11.21. 11:02:14

@gregaba: bizony igazad van, pont erre gondoltam én is. Mehetnének Brixton felé, ott elvegyülnénk a sok hangos bevándorló mellett, a kutya nem törődne, ha bőg a kölykük...és még olcsóbb is

Skywatcher 2017.11.21. 11:02:55

Esetleg meg kéne nézni, mitől sír a baba állandóan - mer az szerintem nem normális. Valószínűleg valami igénye van - egy kisbaba általában azért sír mert éhes / szomjas / bexart / fáj valamije. Ha ezeket nem látják el, akkor sír, órákig, napokig. Ezesetben a szülők nem alkalmasak gyereknevelésre.

Misfit78 2017.11.21. 11:19:43

Én azt mondom kilakoltatni őket! Nem is értem miért vállalnak be gyereket ilyen körülmények között?! Én is tökre szeretnék itthon kangoozni, olcsóbb is lenne és kedvemre ugri-burizhatnék, de nyilván nem teszem! Akkor miért is legyünk elnézőek másokkal szemben? Csak azért mert "gyerek"?! Who cares?! A gyerekvállalást előbb jól át kellett volna gondolni. Van rá megfelelő anyagi fedezetünk? Nincs! Akkor no go! Rendelkezésünkre áll a gyerekek felnevelésére szolgáló lakókörnyezet? Nem! akkor no go! Ugyanúgy, ahogy nem veszünk egy 50 kilós Dán Dogot egy panellakás 9-ik emeletén lévő 30 négyzetméteres lyukba, úgy további kisembereket se vállaljunk be addig, amíg azok igényeit nem tudjuk kellőképpen kielégíteni. Vagy ha mégis, akkor fogod magad kedves anyuka és apuka és szépen a lakóközösséghez alkalmazkodva behúzzátok fületeket, farkatokat! Mert egy társasház, ahogy az a nevéből is adódik, TÁRSAS - HÁZ, tehát a többi lakóhoz (akik valószínűleg tulajdonosok, és nem bérlők!) ti is szépen alkalmazkodtok!

Nekem eddig kétszer volt részem ilyen szomszédokban, az egyik felettem lakónak csak egyetlen fiagyermeke volt, éjjel-nappal sikítozás, ugri-bugri, aztán egy szép napon, olyan szintű happárét csaptak, hogy a nappalimban konkrétan mozgott a csillár, majd ki is aludt benne az égő, felmentem és kérdőre vontam őket, hogy mégis mi a .. csinálnak? Kiderült, trambulin volt a lakásban, értitek? TRAMBULIN! Egy másik család pedig non-stop a lépcsőházban nevelte a két kölkét, szép hosszú folyósóra kibasszva őket, hadd rohangáljanak, műanyagmotorozzanak, sírjanak, ordítozzanak, focizzanak stb. mindeközben a lakás ajtaja tárva-nyitva volt persze, és anyuka a lakásból üvöltve nevelgette őket.

Muad\\\'Dib 2017.11.21. 11:28:14

@Misfit78:
Tehát társasházban nem lehet gyereket nevelni, mert néha sír? Van még pár hasonló bölcs tanácsod, hogy azokat is iktathassuk a megfelelő helyre?

czinimini 2017.11.21. 11:29:53

Gondolom, a szomszédok felnőttnek születtek és szívesebben hallgatnának kutyaugatást vagy "kulturált" angol részegek randalírozását.
Amúgy a kilátástalan albérletben lakás nem hangzik akkora előrelépésnek az itteni állapotokhoz képest.

gregaba 2017.11.21. 11:37:18

@czinimini: "Amúgy a kilátástalan albérletben lakás nem hangzik akkora előrelépésnek az itteni állapotokhoz képest."

Hammersmith-ben annak számít, pl. Hugh Grant-be meg Cara Delevingne-be lehet botlani gyereksétáltatás közben, meg leugrani a Saintbury's-be olyan cuccokért, amiket Bp-n keresve se találsz meg.
Más kérdés, h. ez a család tovább nyújtózott, mint a takarójuk ért.

connector 2017.11.21. 11:52:39

A gyereknevelés része, hogy neveljük a gyerekeket. A szomszédnevelés része, hogy neveljük a szomszédokat. Ők is minket.
A fiam hasfájós volt, de nem vártam el, hogy más is hallgassa a vonyítást, hanem elvittem sétálni. Kint kevesebbet is sírt, és a szomszédok idegei sem rongyolódtak. De olyat is láttam, aki babakocsiban kitette az erkélyre vonyítani a gyereket.

kalbász 2017.11.21. 11:52:49

Pedig külföldön minden szipiszupi, itthon meg a gonoszfidesz miatt csak a pusztulás van.

kalbász 2017.11.21. 11:54:26

Egyébként én is támogatom hogy mindenki próbáljon tekintettel lenni a másikra.
Az az egyik legdurvább dolog, mikor vki. hazamegy és az otthonában is más zajainak van kitéve.
Meg lehet érteni persze a gyereket is, de vmi megoldás kell.

szemétpasi 2017.11.21. 11:54:36

@fifibá55: Azért nem olyan könnyű és olcsó ám új albérletet keresni kint. 3-6 havi kaució (mivel külföldiek simán elkérnek többet). Az jó pár ezer font is lehet. Plusz ott is komoly lakáshiány van, főleg jó lakásokból. (tehát pl van hozzá parkoló) Te se biztos, hogy olyan egyszerűen feladnál egy jó árú, jó helyen lévő albérletet.

Én megértem a szomszédokat, marha idegesítő egy állandóan bömbölő gyerek. Nekem az a furcsa a sztoriban, hogy azért tapasztalatom szerint gyerekekkel és rokkantakkal az angolok NAGYON NAGYON türelmesek. Ergo azért nem hiszem, hogy igaz amit a "vétkesek" állítanak, hogy néha néha sír a gyerek.
Vagy ha igaz is akkor valami a szülőkkel lehet, pl hatalmas pofával ugatták le a szomszédokat. (ez olyan magyar szülő szokás, gyerekem van=mindenkinél okosabb, jobb, szebb, bölcsebb és fontosabb vagyok)

Mondjuk kint működik a jog, az fog dönteni, hogy mi van a szerződésben.

Em.MA 2017.11.21. 12:05:09

A 15 hónapos azért már nem 'baba'.
El tudom képzelni mi mehet, ha a szomszédok elkezdtek panaszkodni, mert azzal mindenki tisztában van, hogy két ilyen korú gyerek zajjal jár.
Tapasztalatom szerint arrafelé nem szokás a gyerekeket olyan fegyelemhez szoktatni, mint ami nálunk még megvan. Ennek, meg az otthon azt csinálok amit akarok felfogásnak vannak hátulütői.

Érdekes az a megállapítás, hogy szerintük " rettenetesen diszkriminatívnak azokra nézve, akik gyermekkel bérelnek lakást."
A cikk csak róluk szól, nem arról, hogy a cég megtiltotta volna kisgyerekesek lakásbérlését.

Mivel bérelt lakás, jobban járnának, ha más helyet keresnének, mert igencsak elmérgesedhetett ott a légkör, ha kilakoltatásról szól a hír. Azt már akkor is nehéz lenne elsimítani, ha ezentúl némán lebegnének a padló felett.

hordalek 2017.11.21. 12:42:46

Nincs az a pénz, amiért bármilyen társasházba költözzek! Épp ezért megvettem a két szomszédos telket is :) Fő a nyugalom. xD

Jogodban áll szívni 2017.11.21. 12:50:45

@gregaba: Hugh Grant-be botlás tényleg kárpótol mindenért.

Hajdú Peter 2017.11.21. 12:58:59

Igazuk van, aki nem tud viselkedni az menjen a kurvaanyaba.
Az ilyen az videken bereljen tanyat, es ott nem zavaar masokat.

Rébusz 2017.11.21. 13:17:18

Innen nehéz lenne bárkinek is igazat adni. Nem ismerjük egyik felet sem, a lakókörnyezetet sem, lehetetlen megmondani, hogy valóban túllépik-e azt a bizonyos ingerküszöböt. Ha idősebbek vagy gyermektelenek laknak az adott házban, akkor lehet kevésbé toleráns a közösség, egy szanatóriumjellegű épületben kényszerülten kukát kell nevelnie az embernek a gyerekéből, ha ez a helyzet, én már csak ezért is lépnék. És akkor csodálkoznak, hogy miért elhízottak a gyerekek, miért gubbaszt már egy 6 éves naphosszat a playstation előtt.. Angliában egyébként is rossz a statisztika, a gyerekek nagy része hetente tölt el 1-2 órát csak a szabadban. Gyerekkoromban minden családban legalább 2 gyerek volt, a házban mindenki ismerte, mit jelent az, ha gyerek van. Most olyanok oktatják ki az embert gyereknevelésből, akik még egy napot sem töltöttek el életükben egy gyerekkel egyedül. Másik tanulsága a történetnek: nyugaton sincs másként, tolerancia így vagy úgy... Én is tudok rémtörténeteket névtelen feljelentésekről, leskelődő, áskálódó házmesterről. Mindez Nyugat-Európában.

Rébusz 2017.11.21. 13:27:27

@Misfit78: akkor most nevetni fogsz: trambulin nálunk is volt a lakásban.. És tudod miért? Mert az egyik nem közvetlen szomszédunk szólt, hogy sokat ugrál a gyerek... Senki nem szólt, egy közvetlen szomszéd sem, de ő igen, mert nyugdíjasként délután 4-6 között aludt. Mivel szólt, ezért beszereztem egy trambulint, rá a szőnyegre és annyit ugrált a gyerek, amennyit akart. Nem lett harag. Semmit nem sejtett az uraság az egészből, biztos azt hitte, hogy a gyerek az ő hatására nem ugrál többet. :-DDD A gyerekek nem így működnek. És mielőtt azt mondod, le kell vinni a gyereket, közlöm, hogy mindenhová gyalog járunk vagy bicóval, heti két tornája van, imád sportolni, mert ő olyan, neki kell. Egy ilyen gyereket pedig senki kedvéért nem fogok a mozgásról leszoktatni.

Skywatcher 2017.11.21. 13:34:50

Még a fiam születése előtt egy 12 lakásos társasházban laktam Gazdagrét fölött egy erdei ösvény mellett. Elvileg csak nyaralók voltak arra (Csillebérci átjáró ösvény), de már néhányan téliesítették, illetve egy jómódú baráti társaság a '90es években összefogott, és megépítette ezt a házat. ennek a 3 szintes épületnek a középső szintjén laktam én egy bérelt lakásban, párommal. A lakók átlagéletkora kb 80 év volt, mi voltunk fiatalok, egy ugyancsak fiatal pár mellettünk és fölöttem egy egyedülálló középkorú csajszi.
A környezet tökéletes volt, mókusok ugráltak az ablak előtt a fákon, a teraszra is bejártak, hazafele rendszeresen találkoztam az úton átszaladó vaddisznókkal, stb. Garázsom is volt, nyugi is volt, a szomszédok barátságosak voltak, még a tőlünk jobbra lakó vénlány is (tényleg az volt, ő mesélte).
Egy gond volt, a falak papírból voltak. Szó szerint, ha valaki a szomszédos lakásokban leejtett egy tollat, én hallottam, hogy milyen márka volt. Sajnos a fejünk fölött lakó fiatal hölgy miatt szívtunk is, mert ő valami olyan helyen dolgozott, ahova este 23kor kellett elmenni, csinosan kiöltözve, magassarkú csizmában, és hajnal 3-4 fele jött haza. Ez nem is zavart, de a csizmát már elindulás előtt 1 órával felvette, és abban mászkált fel-alá mint a mérgezett egér. Mikor szóltam neki, akkor 2 hétig nyugi volt, aztán elfelejtette.
Node nem is ezért írok.
Hanem a tőlünk jobbra lakó fiatal párnak eccercsak gyereke született. Ilyen ez a gólya. A kisgyerek jópofa volt, sokat sétáltak, de bizony amig melegedett a tejecske, vagy anya nem ugrott rögtön, akkor 2-3 percig sírt. Nekem fel sem tűnt igazából. Hanem egyik nyári nap, mikor a teraszajtók nyitva voltak, és a gyerkőc sírdogált már 2 perce, akkor a tőlünk balra lakó vénlány átordított, hogy "KUSS!!!"
Na ekkor határoztam el, hogy amint a párom terhes lesz, költözünk, mert én egy ilyen után valszleg átmennék, és a gyerek úgy nőne föl, hogy apa börtönben ül.
El is költöztünk fél évre rá :D

bio 2017.11.21. 13:34:53

Azert tisztazni kellene hogy pontosan milyen zajok mikor zavarjak a szomszedokat. Nem mindegy hogy az ejszaka kozepen nem tudnak aludni a sirastol vagy nappal neha neha eltorik a mecses. HA nappal zajonganak akkor nem teheti ki oket a berlo mert nincs nappali csendrendelet. Meg akkor sem ha a szerzodesben benne van. Sok olyan szerzodest iratnak ala a berlokkel amik jogilag nem alljak meg a helyuket de mivel a berlo nem megy tovabb azt hiszi hogy a tulajnak/ugynoksegnek van igaza es behuzza fulet farkat. A masik dolog a hangszigeteles. Amikor egy ingatlanbol tobb lakast alakitanak ki, gondolom itt is errol van szo, akkor meg kell felelnie bizonyos hangszigetelesi eloirasoknak. Ezt a Building regulations part E tartalmazza. Ha a lakas ennek nem felel meg akkor megint csak nem lakoltathatjak ki oket hiszen mar az atalakitasnal figyelmen kivul hagytak a megfelelo hangszigetelest es ez nem a berlo hibaja. Ha nem ejszaka zavarjak a tobbieket en keresnek egy jo ugyvedet, vagy koltoznek mas megoldas nem nagyon van. Ennyi

soarvány 2017.11.21. 13:40:36

@pudvas: Nyilván háziállatorvos

pudvas 2017.11.21. 13:44:22

@soarvány: ja erre nem gondoltam. akkor videk kilove, marad london kozepe.

videki gyerek 2017.11.21. 13:49:32

@Indriq: "nem hiszem, hogy sokba kerülne egy szobát lehangszigetelni"

Nem lehetetlen, de sokba kerul. Nalunk a szoba meretetol fuggoen 1-2 millio forint. Angliaban gondolom 3-5 -szor ennyi lenne.

nautilus123 2017.11.21. 13:59:33

@kalbász: Egy szomszédviszályból leszűrni azt, hogy "kint" akkor biztosan minden szarabb, önmagadat nyugtatgatva...lol.

Ugyanazok a kommentelők, akik betonbunkerbe száműznék a gyerekeseket, hőbörögnek, gyűlölködnek, ha egy pár/nő kijelenti, hogy nem akar gyereket. :)

Egy Proli 2017.11.21. 14:00:01

Angliában, ha nem tudják leszoktatni a kutyát az ugatásról, kioperáltatják a hangszálait. Ehhez képest a kilakoltatás nem is olyan durva. Beteg egy ország ez.

Karipapa01 2017.11.21. 14:03:34

@Rébusz: Nehezen elképzelhető bár előfordulhat, hogy egy társasházban csak egyetlen gyermekes család lakik. Azt is kétlem, hogy csak az öregek és a gyermektelenek kevésbé toleránsak. Sőt lehetnek akár többgyermekes családok is akik szintén kevésbé toleránsak, akik a saját gyermekeiket arra nevelik, hogy lehetőleg ne zavarják a lakótársak nyugalmát, miközben a szomszédból hallják, tapasztalják a napi cirkuszt.
Az pedig, hogy egy gyereket nem engednek a szülei a lakásban tombolni nem jelenti azt, hogy kukát nevelnek belőle. A szülőnek meg kell találni azt a helyet, ahol a gyerek felszabadultan játszhat és meg kell vele tanítani, hogy "gyermekem itt lakunk, ott játszunk". Ennyire egyszerű.

"Most olyanok oktatják ki az embert gyereknevelésből, akik még egy napot sem töltöttek el életükben egy gyerekkel egyedül. "
Nem oktatják ki! Csak jelzik, hogy nekik is jogos igényük van a pihenésre a saját lakásukban. És akár kelet, akár nyugat, a világon sehol nincs "tolerancia", ha nem hagyják az embert a saját lakásában nyugodtan élni.

karandash 2017.11.21. 14:04:25

@Indriq: a gyerek felnő és esetleg, ha nem baszogatják a szomszédok, akkor hasznos tagja lesz a társadalomnak. A folyton ugató kutya meg nem. Úgyhogy a gyereket illik elviselni. Én se vagyok gyerekimádó, de a gyerek sírása az még belefér. A részegen ordítozó felnőttet ki kell lakoltatni, ha zavarja a szomszédokat, de a gyerek az más.

gregaba 2017.11.21. 14:08:29

@hordalek: "Nincs az a pénz, amiért bármilyen társasházba költözzek! Épp ezért megvettem a két szomszédos telket is"

Ezt Bácsán megtehetted, de cserébe az egy relatíve tré hely, például nincs normális erdő/hegyek, és ipari parkok váltakoznak. Itt Pest megyében kb nincs az a pénz, h. meg tudjam venni a szomszédos telkeket, pedig próbálkoztam.

karandash 2017.11.21. 14:08:32

@Indriq: a Moszad odaver annak, aki cseszekszik az izraeli állampolgárokkal külföldön. Ezért is tisztelik az izraelieket mindenütt a világon, mert akárhol megvédi őket az államuk. A magyar titkosszolgálatok is locsolhatnának savat, vagy "bolgár esernyővel" megcsiklandozhatnák a magyarokkal cseszekedő külföldieket, cégvezetőket.

fifibá55 2017.11.21. 14:14:14

@szemétpasi: Döntően úgy van, ahogy írtad. Engem az az egyre inkább elterjedőben lévő mód bosszant fel, amikor egy konkrét eset tényeit legtöbbször elnagyolva érzelmi szál beleszövésével (pl. szegény kisgyermekes család, galád módon bántják őket) akarják befolyásolni az olvasókat, és talán a döntéshozókat; utóbbitól ebben az esetben azért nem félek.

gregaba 2017.11.21. 14:17:26

@karandash: 9 millióan élnek Izraelben: szerinted ha ezek közül random külföldre költözik egy rakás család, akkor a Moszad nem fogja lesz*rni őket gubanc esetén?
Amit írsz, az csak a felső tízezerre vonatkozik az izraeliek közül (is).

Fellegjáró Marci 2017.11.21. 14:18:16

A felettünk lakó családban a fiúgyerek(kb 10-12 éves) autista! Múlt héten minden reggel fél7kor arra keltünk hogy torkaszakadtából üvölt, mint akit gyilkolnak, mert iskolába kellett mennie! Szó szerint mint akit ölnek, mint egy visító disznó a böllér kezében! Közben kurvaanyázik és megöllekezik az anyjának és dől minden ami állt! Vasárnap reggel is folytatódott a történet(lehet már megszokásból) és mivel sokáig fent voltunk szombaton, nem erre akartunk ébredni! Felmentünk és addig csöngettünk amíg ki nem jött az anyja...vagyis inkább kijött és kilökte a gyereket az ajtón hogy csináljunk vele valamit! Na? Ki mit csinált volna, vagy csinálna ilyen helyzetben? Ja és amúgy ez meg már 1,5 éve csak nekem is most gurult el a gyógyszer...

Indriq 2017.11.21. 14:33:33

@karandash: tudjuk, a híres story Beethovenről....

De megfordíthatjuk, ha az orvos/kutató/rendőr az állandó sírás miatt nem képes ellátni a feladatát jól, életek mehetnek feleslegesen kárba.
Valszeg ennek a storynak erőteljesen hiányos és egyoldalú a leírása, ezért csak a saját mércénkkel ítélkezünk. (pl nem hiszem el, hogy ha a szomszédokat már zavarja az állandó gyereksírás, akkor a szülőket nem).

Mindettől függetlenül, igen, tekintettel kell lenni másokra is, megpróbálni megtenni mindent, hogy a többieket ne zavarjuk. Valszeg nem egyetlen rigolyás öreg tata volt aki szólt nekik.

Rébusz 2017.11.21. 14:35:33

@Karipapa01: Nem tudom, milyen környéken laksz, de a szüleim házában is egyetlen család nevel két gyereket. A ház többi lakója nyugdíjas és albérlő valamint fiatal gyermektelen párok. Egy család van már nagykorú gyerekkel rajtuk kívül. Egy 10 emeletes panelben nyilvánvalóan mások az arányok, de nem kell hozzá statisztika, hogy feltűnjön, a gyerekek aránya kisebb a családokban és a lakóházakban. Szülőként az ember mindenfélét hall, hogy a gyerekének adja meg a szabadságot, a gyerek legyen nyílt, minden anyuka erre bólint, de a realitás egészen másként néz ki a gyakorlatban. A szóban forgó család esetén a gyerekek még nagyon kicsik, lehet nekik mondani, de még nem biztos, hogy követik vagy követni tudják, életkori sajátosság és az idegrendszer éretlensége miatt. A szomszéd veszekedése más, de ha egy gyerek napközben aktív, akkor az engedtessék meg neki, pontosan, hogy egy egészséges felnőtt legyen belőle. Vannak nyugodtabb vérmérsékletű gyerekek és aktívabbak is, mindegyiknek megvan a joga, hogy otthon ő is jól érezze magát. Szerintem le kellene tudni azzal, hogy ki fogja nőni.

Skywatcher 2017.11.21. 14:36:43

@Fellegjáró Marci: Hubaze, nem irigyellek. Ez aztán a 22es csapdája... De akkor sem élheted az életed "elnyomva", bármennyire is tiszteled a sérülteket.
Pont a múlthéten volt egy cikk, valahol USÁban el akarták költöztetni a nőt a környékről, mert az autista gyereke artikulátlanul visongat és ordítgat az udvaron, és a többi gyerek a szomszéd udvarokban félnek tőle. Kemény ügy, merthát a gyerek konkrétan nem tehet róla, sötétkamrába sem illene zárni... mit tudsz csinálni?...

Karipapa01 2017.11.21. 14:39:48

@Fellegjáró Marci: Na jó, egy autista gyerek azért más... Az ember tudja, hogy beteg és sokkal türelmesebb vele szemben. Talán ezért is tartott másfél évig, mire elgurult a gyógyszer. :) Mindenesetre sok jóra ne számíts.

Rébusz 2017.11.21. 14:42:44

@Karipapa01: Tolerancia: amilyen esetekről én beszélek, az túllépett azon, hogy valaki zavar engem, ezért szólok neki vagy jelentem a lakásszövetkezetnek. A módszer engem az átkos 60-as évek besúgórendszerére emlékeztet, ezért csodálkoztam, hogy nyugaton is előfordul. Névtelen feljelentést tenni, más után leskelődni, feljelenteni a szövetkezetnél és a rendőrségen szerintem elég alattomos dolog.

Rébusz 2017.11.21. 14:47:25

@Fellegjáró Marci: Egy autista gyerek anyagilag plusz költséget jelent, ezt nem minden szülő tudja megengedni magának. Vannak fokozatok, de ha az ellátórendszer Magyarországon jobb lenne, akkor a nehéz anyagi körülmények között lévő szülők is biztosítani tudnák a gyereküknek a vele való adekvát foglalkoztatást, ami egyértelműen kihat a magatartására egy autistának.

Scott Tenorman Must Die 2017.11.21. 14:52:28

akkora kamu ez a poszt. ilyen csak és kizárólag az orbáni diktatúrában történik.

Rébusz 2017.11.21. 14:54:12

Azért egy gyerekkel sok mindenen keresztül megy az ember. Hasfájós vagy beteg csecsemő, fogzás, dackorszak, éjszaka is orrszívás (gyermektelenek kedvéért: nátha esetén porszívóval és egy rá csatlakoztatható eszközzel az orrot kitisztítani, csodát tesz..). Ez csak 1 szem gyerek... Ha a szomszédomban gyerek lenne, tudnám mit jelent a hangoskodás és elfogadnám, mert ez ezzel jár. Alattam egy szinttel nem közvetlen szomszédnál két gyerek, néha este 10-kor kezdődik egy hiszti. Ez van, 2-3 éves lehet.

Karipapa01 2017.11.21. 14:57:55

@Rébusz: Oké! Nem zártam ki, hogy létezhet ilyen helyzet is, de azért nem általános. Azt is elismerem, hogy nem kellene a gyermek minden nyekkenésére cirkuszt csapnia a szomszédnak. De azt is tudni kell, hogy a gyermeknek megadott korlátlan szabadság nem biztos, hogy egészséges és hasznára lesz. Különben pedig nem csak a gyermeknek van meg a joga ahhoz hogy otthon érezze magát, hanem a szomszédnak is. A gyermeknek meg kell tanulnia, hogy nem ő a világ közepe, hanem a közösség egy tagja. És ezt a szülőnek kell vele megtanítania. Nem a szomszédnak. Arra pedig nem lehet kötelezni a szomszédot, hogy várja meg azt, amíg a gyerek kinövi a szuperaktivitását. Évek! Nem beszélve arról, hogy utánna pár év múlva lesz egy következő gyerek, aztán egy következő, aztán megint egy... és így a végtelenségig.

MEDVE1978 2017.11.21. 15:00:24

Meg kell nézni, milyen precedens ítéleteket hozott az angol bíróság. Magyarországon a helyzet egyértelműbb, bár csak tulajdonban lévő lakásra van ítélet, valahol Nyugat-Magyarországon. Ott nyugger szomszéd perelte be csendháborításért a két gyerekes családot. A bíróság ítéletében elutasította keresetét, mert a gyerek alapvető velejárója, hogy sír, hangosan játszik, ebben a szülő nem vagy csak korlátozottan tudja befolyásolja.

Nálunk egy éve hasonló probléma volt az alattunk lakó szomszéddal. Két 5 év alatti gyerekem van, szeretnek rohangálni. Nyilvánvaló, hogy nap közben oviban vannak, késő délután (télen mondjuk 17.30-18 óra) érnek haza és 21 órakor mennek aludni. A közbenső időben legalább 5-10-szer fel-alá rohangálnak, birkóznak, játszanak, fetrengenek a földön, kiabálnak. Amikor nyugodtak játszanak, rajzolnak vagy TV-t néznek.

Alsó szomszéd a folyamatos zaklatást választotta megoldásként, mert zavarta az "állandó dobogás, visítozás". Folyamatosan írogatott e-mailt, feljött csöngetett.
Kezdetben teljesen kooperatív voltam,türelmesen végighallgattam, elmondtam, hogy mindig szólok a gyereknek, hogy ne rohangáljon, külön szőnyegeket tettem a vonatkozó részekre, hogy a parkettán-kövön ne legyen annyira hangos a gyerekek mozgása.

Akkor sült el az agyam, amikor egy esős vasárnap - nem tudod sehova vinni a gyerekeket - négyszer jött fel, kb. két óránként. Az utolsó alkalommal csak kinyitottam az ajtót, rámosolyogtam, viszlátot mondtam és becsaptam. Egy későbbi alkalommal - mert nem hagyta abba - közöltem vele, hogy éljen a jogi lehetőségeivel, ha a folytatja én is élni fogok és felveszem videóra, ha még egyszer becsönget.

Azóta szerencsére kussol, a néhány alkalomtól eltekintve, amikor kinyitja az ablakot és artikulálatlanul ordítozik az udvarra, hogy mi a fasznak kell dobogni.

Karipapa01 2017.11.21. 15:03:52

@Rébusz: "amilyen esetekről én beszélek, az túllépett azon, hogy valaki zavar engem, ezért szólok neki vagy jelentem a lakásszövetkezetnek. A módszer engem az átkos 60-as évek besúgórendszerére emlékeztet..."
Mégis mit csináljon? Verekedjen össze az apukával? Verje meg a gyereket? Vagy mi lenne a helyes eljárás? Gondolom először mindenki a szülőknek szól: Pista csináljatok már valamit, mert ez így tarthatatlan...

Állítsuk meg a ......... 2017.11.21. 15:06:33

@Rébusz:
Na azért korántsem biztos, hogy minden hangforrást elfogadnál.

MEDVE1978 2017.11.21. 15:07:20

@Karipapa01: "Arra pedig nem lehet kötelezni a szomszédot, hogy várja meg azt, amíg a gyerek kinövi a szuperaktivitását. Évek!"

Nem is kell kényszeríteni, a szomszédnak nincs választása. A gyereknek a magyar törvények szerint joga van sírni és zajongani.

www.blikk.hu/aktualis/feljelentettek-a-siro-babat/1v3899z

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2017.11.21. 15:23:30

@Indriq: "nem hiszem, hogy sokba kerülne egy szobát lehangszigetelni"

Marha sokba kerül, mert a hangszigetelés nagyon nehéz feladat. Fényt, hőt, még szagot is viszonylag könnyű kizárni, a hangot majdnem lehetetlen. Arról nem is beszélve, hogy a szomszéd már esetleg belebetegedett a zajokba – ez nagyon is valóságos lehetőség –, és most már attól is rosszul lesz, ha a zajok valamivel halkabbak lesznek. Ilyen esetben hosszú pszichiátriai próbálkozás következik a betegre hangolt gyógyszerekkel, ami Magyarországon közel van az ingyeneshez, de nem hiszem, hogy Angliában is így lenne. Ez sokkal keményebb probléma, mint aminek azok hiszik, akiknek még nem volt részük benne. Egyébként az ilyenkor cinikusan emlegetett füldugó haszontalan, ámde kényelmetlen, az a nagy zaj (mint például gép zaja) csökkentésére való.

Karipapa01 2017.11.21. 15:52:54

Különben ez egy érdekes kérdés. És egyszerű fizika. Képzeljük el a két lakást elválasztó falat. Az egyik oldalon a gyemekágy, a másik oldalon a szomszéd. Így természetes, hogy intenzív a hanghatás. Most legyen úgy, hogy a gyermekágy is és a szomszéd ágya is az ellenkező fal mellett van. Mivel a hangnyomás a távolság négyzetével arányosan csökken, könnyen megeshet, hogy nem lesz zavaró a gyereksírás. És ha a fal mindkét oldalára feltesznek egy faliszőnyeget még az is lehet, hogy tényleg komolyan fülelni kell. De hát ha senki nem akar engedni a 21-bő.... Akkor szopjatok lúzerek! :D

Karipapa01 2017.11.21. 16:08:37

@MEDVE1978: Hát persze! A JOG! Meg az embereknek életük végén túl is joguk van egymást utálni! Főként ha társasházban laknak, mert úgy az igazi!

BéLóg 2017.11.21. 16:10:05

Hát, nekem meg az a véleményem, hogy ez egy fingom sincs miért van itt bejegyzés és miután kuglóf aztat nem tudunk semmiről, nem csinálok magamból nagyobb hülyét mint ami már úgyis vagyok.

Egyébként patásorbán és filantrópsoros, hogy putyin gyucsányi pincsijét már ide se keverjem.

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Utolsó kommentek

  • midnight coder: @élveteg: Mondjuk az indiánoknál sem lett annyira nagyon happy a helyzet amikor kimentek onnan a gyarmatosítók, de a világ többi sarkán, különösen Afrikában kimondottan pokollá vált a helyzet a gyar... (2017.12.13. 13:06) Aki az indiaiak miatt szavazott a Brexitre
  • EU zászlót mindenhova!: @gabiiii: Na ez az. A hazai liberáltak azt próbálták elhitetni, hogy a Brexit a kelet-európaiak elleni protestszavazás volt. Tényleg nagyon életszerű, hogy az átlag született britet a lefolyóját me... (2017.12.13. 11:25) Aki az indiaiak miatt szavazott a Brexitre
  • gabiiii: Tényleg ezért szavaztak a kilépésre, mert az átlag angolnak nem a magyarokkal, meg a lengyelekkel van tele a töke, hanem a mindenféle színes népséggel (meg esetleg a román indiánokal). Csakhogy errő... (2017.12.13. 11:16) Aki az indiaiak miatt szavazott a Brexitre
  • élveteg: Namost kedves ismeretlen angol barátom akinek ahogy látom nem tettszik a sok indiai Abba gondoljon bele hogy annak idején nagyon nagyon sok indiainak is ki....szottul nem tettszett ám hogy a hazáju... (2017.12.13. 11:08) Aki az indiaiak miatt szavazott a Brexitre
  • EU zászlót mindenhova!: Múltkor ment a profi a tévében. Van benne egy rész, amikor megérkezik Párizsba, és leszáll a vonatról. Ezután a tömeget mutatják messziről, nagy totálból amelyben jön ki a pályaudvarról. Csupa fehér... (2017.12.13. 10:13) Aki az indiaiak miatt szavazott a Brexitre
  • Utolsó 20

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es