Kívül tágasabb

Ne ajánld fel a helyed az időseknek

2017.10.27. 06:30, Kívül tágasabb , 137 komment

Azt hinnénk, előzékeny és udvarias dolog átadni az ülőhelyünket a tömegközlekedésben az idősebbeknek, de a szakértők szerint ez éppen rosszat tesz nekik, mert könnyebben romolhat az egészségi állapotuk.

busz_emberek_foto_pixabay_com_free-photos.jpg

Az idős embereket arra kellene biztatnunk, hogy többet álljanak és mozogjanak annak érdekében, hogy fittek maradjanak. Sir Muir Gray egészségügyi tanácsadó szerint legalább napi 10 percet kellene sétálniuk és a lépcsőket használni lift helyett. 

„Gondold meg kétszer, mielőtt átadod a helyed egy idős embernek a metrón vagy a buszon. A buszon állás ugyanis remek tornagyakorlat a számukra” – érvelt a szakember. 

A helyzet ugyanis úgy áll, hogy ha bátorítjuk az idősebbeket a testgyakorlásra, akkor sokkal önállóbb életet élhetnek és kevesebb segítségre lesz szükségük. Ezt többen, több kutatási területről is megerősítették. 

„A tornagyakorlatok visszafordíthatják az öregedési folyamatot és az idős ember olyan jól karban tarthatja az egészségét, hogy nem lesz még sokáig szüksége szociális gondoskodásra” – mondta Scarlett McNally ortopéd szakorvos

A közhiedelemmel ellentétben ugyanis nem az öregedés, hanem a fittség elvesztése az igazi rizikó. Akár a 10 évvel fiatalabbak szintjére is kerülhet egy idősebb ember, ha nem hagyja abba a testmozgást. 

Ha az ember ugyanis fitten tartja magát, az agya sem öregszik úgy és könnyebben kerülheti el a demenciát is. Nagyon oda kell figyelni erre a kórházi ellátásban is. A betegség gyógyítása mellett a rehabilitációnak is ugyanolyan hangsúlyosnak kellene lennie. 

„Meg kell értetnünk az emberekkel, hogy nekik mekkora szerepük van abban, hogy aktív életet élve ne szoruljanak szociális gondoskodásra” – szól a tanács, hozzátéve, hogy mindegy, milyen állapotban van valaki, a fittségén mindig lehet javítani és érezni fogja a különbséget. 

„Lehet, hogy nem csak 10 évvel fogja fiatalabbnak érezni magát, de ez jelentheti azt a fontos különbséget aközött, hogy a saját otthonában él önálló életet vagy szociális gondoskodásra szorulva, esetleg egy öregek otthonában tölti napjait” – hívta fel a figyelmet. 

Szóval akármilyen kegyetlennek is hangzik, nem biztos, hogy akkor teszünk jót az idősebbekkel, ha állandóan a komfortzónájukban tartjuk őket – legyen az a buszon, vagy az élet más területén. 

(Fotó: pixabay.com/Free-Photos)

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!
Címkék: egészség

A bejegyzés trackback címe:

http://kivultagasabb.blog.hu/api/trackback/id/tr2313087386

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

PiBá 2017.10.28. 10:42:06

Látom, hogy nehezen mozog, de inkább hagyjam küzdeni, hátha elesik a buszon/villamoson? Barom egy ötlet.
De ahogy itt valaki írta korábban, ha edzeni akar, akkor nem fogadja el a helyet. Probléma megoldva és mennyivel rövidebben, mint az okos tanulmány :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.28. 10:43:36

@DFK:

"a kor állapot és nem érdem."

Nem is az érdemei, hanem az állapota miatt illendő átadni neki a helyet.

Csak vigyázz, téged is érhet még olyan baleset vagy sújthat betegség, amitől mások jóindulatára szorulsz. Ugye rokkantan is leszel olyan büszke, hogy nem ülsz le, hiszen a betegség vagy rokkantság sem érdem, hanem állapot? Avagy 60-70 évesen te fogsz a leghangosabban rinyálni, amiért a fiatalok nem adják át a helyüket? Pedig csak a te elveid szerint cselekednek majd.

A hozzád hasonló szar emlősök miatt is olyan élhetetlen ez az ország. :(

PiBá 2017.10.28. 10:43:45

@Jakab.gipsz: Bocs, nem a nyugat elmebajos, hanem egyesek. Olvasgass itt echte keleti hozzászólásokat :) Versenyképesek!

Zeuska 2017.10.28. 10:46:33

Én csak azt nem értem, hogy itt 1-2 nagypofájú homokos akik gátat ugratnának öregekkel,vajon miben fáradhatnak el, hogy nem adják át a helyüket az öregeknek, terhes nőknek? Lehet az egész napos szopástól fáradnak el?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.28. 10:46:47

@Androsz:

" tessék kicsit lépcsőzni is a liftezés helyett. "

A lépcsőzés kimondottan terheli a szívet. A gyaloglás sokkal kíméletesebb. Az állás sem egészséges, mert mivel közben nem vagy alig mozognak az izmok, a lábakban viszér alakulhat ki.

Jerico 2017.10.28. 10:53:46

Végtelen szomorú, hogy ilyen posztok egyáltalán napvilágot látnak és hogy nagyon sokan tényleg így gondolkodnak. Ez ma Magyarország. Teljes szellemi devalváció, elbutulás, morális leépülés, visszafejlődés.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.28. 10:53:50

@fuszujka:

"@egy_siraso: te nagyon okos és együtt érző, te! Elsősorban nem azért kell a terhes nőnek átadni a helyet mert nem tud állni. Hanem azért, mert veszélyes mozgó járművön állnia."

Sírásó "barátunkat" mindez nem érdekli. Ő a fartúrók klubjának oszlopos tagja, már egy nő látványától is hányingere támad.

incognito ergo sum 2017.10.28. 11:38:07

öh, azért van másik oldala is.

az idős embereket fenyegető egyik legnagyobb kockázat az elesés. buszon villamoson állva utazni számukra ez valós kockázat és nem kicsi.

incognito ergo sum 2017.10.28. 11:38:36

nomeg, a harmadik oldala -- az ülőhely átadása proszociális viselkedést fejleszti a fiatalokban, aminek önmagában rengeteg társadalmi és egyéni haszna van.

okostojas007 2017.10.28. 11:41:24

hogy miket ki nem találnak... :)
nem azért kell átadni a helyet, mert az öreg nem tud állni(sőt, a székből felkelés sokaknál nagyon nehezen megy), hanem azért, mert ha fékez a busz, el ne repüljenek. Komolyan, milyen gyenge elméjű "szakértő" az ilyen?!?!

zord íjász · http://zordidok.blog.hu 2017.10.28. 11:48:32

@VaradiJanos:
ad 1. Nekem nincsenek elvtársaim, de bármikor szívesen kritizálom a tieidet, ha megmondod kik azok, és éppen kritikára alkalmas hozzászólást látok tőlük.
ad 2. Engem nem érdekel, hogy @hullajelölt88: kinek az elvtársa, mert én veled szemben, az adott témában az adott hozzászólásra reagálok. A kommentelőtárs az egyik nap talán még az anyámat szidja, holnap talán egyet ért velem valamiben, talán vérfideszes, talán gyurcsányista, talán homoszexuális momentumos munkásőr, de én mindig csak azt nézem, hogy az adott pillanatban egyetértek-e vele. A gyilkos troll-lövészárokháborút meghagyom neked.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.28. 12:00:47

@okostojas007:

"milyen gyenge elméjű "szakértő" az ilyen?!?!"

Brit tudósok. :D

"Sir Muir Gray egészségügyi tanácsadó"

www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/elderly-people-stop-seat-offers-public-transport-health-expert-a8006641.html

Persze az is kell nézni, hol jelent meg a "jótanács", az Independent egy szar bulvárlap. Viszont nem menti fel a "szakembereket" a hülyeségük alól:

“And think twice before giving up your seat on the bus or train to an older person. Standing up is great exercise for them.”

And being ass-fucked by a horse is great exercise for you, you moron.

egy_siraso 2017.10.28. 12:28:57

@fuszujka: Ez faszság, Naponta többször utazom BKV-val és még nem hogy terhes nőt, de még terhetlen férfit sem láttam elesni semmiylen járművül. Ja bocs de, egyszer egy részeg csöves elvágódott a kanyarban

Karipapa01 2017.10.28. 12:38:13

@DFK: "Nem elég, hogy egy roncs országot hagytak ránk?"

Tisztelt DFK ! Azért idéztem, hogy olvassa el mégegyszer mit írt!
Ön nem szégyelli azt a mocskos pofáját? Követeli magának a Kánaánt, holott a világon semmit nem tesz azért, hogy jobb legyen? Mert ha tenne, akkor talán jobb is lenne. Eléggé sajnálatos, hogy az idősek anno mindent megtettek azért, hogy ön felnőjön. Ha nem tették volna, lehet hogy most tényleg jobb lenne a világ! Kívánom, hogy ne öregedjen meg! Mocsodék!

egy_siraso 2017.10.28. 12:47:38

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Amúgy az boldogit, hogy statisztikai alapon te sokkal de sokkal hamarabb fogsz fűbe harapni mint én. Biztos te is "Ratkó baba" vagy mi?

egy_siraso 2017.10.28. 12:49:40

@Karipapa01:

Pedig igaza van @DFK barátunknak. Teljesen más lenne a helyzet, ha anno nem építettétek volna akkora széles mosollyal a szocializmust.
"Bezzeg Kádár alatt milyen jó volt!"

hullajelölt88 2017.10.28. 12:51:39

@VaradiJanos: vajon egy szaros pofájú, élősködő, gerinctelen "nemnáci" köcsögnek mi köze az egészhez? Feltéve persze, hogy korábban, más nikken nem ugatott bele, amit kétlek :D
Igaz, kicsi szarcsimbókom? :D

hullajelölt88 2017.10.28. 12:53:01

@egy_siraso: nem biztos, bár a kutya se siratná a vén hímringyót. De ahogy téged elnézlek, rövid úton bele fogsz dögleni egy "agy"vérzésbe. (nálad agyról beszélni azért necces, de mindegy) :D

hullajelölt88 2017.10.28. 12:54:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne: nyugi vén hímribanc, te is hullajelölt vagy, sőt... amit pofázol, annak alapján, te már fél lábbal a sír... bocsánat, pöcegödröd szélén táncolsz. :D

egy_siraso 2017.10.28. 12:54:58

@hullajelölt88: köszönöm az érdeklődésedet, egészségügyi állapotom kitűnő.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.28. 13:09:00

@egy_siraso:

Én már 92 éves vagyok, és ezt a 92 évet akkor sem veheti el tőlem senki, ha ma este elpatkolok. Neked viszont jó esélyed van egy szívinfarktusra, annyi benned a gyűlölet és az indulat. Vagy rákra. Mindenesetre valszeg a nyugdíjkorhatárt sem éred meg.

@hullajelölt88:

Mindannyian hullajelöltek vagyunk, de nem mindegy, hány évesen halunk meg. Az én 92 évemet már senki nem veheti el tőlem.

Karipapa01 2017.10.28. 13:29:39

@egy_siraso: Ja! meg ha nem lett volna II. világháború. Ja! meg ha abban is nem a németek mellett álltunk volna.
"Bezzeg Kádár alatt milyen jó volt!"
Mondjuk annyira, hogy az ország lakosságának közel fele még mindig azokban a lakásokban él, amik a Kádár rendszerben épültek. És érdekes módon abból akkor nem árvereztek el napi többszázat. Lehet, hogy Trabanttal jártam, de az az enyém volt, nem a banké. Akkor még nem kellett zárni a lépcsőház ajtót, sőt még becsukni sem. És sorolhatnám még egy darabig...
Igaz, hogy a munkavégzés nem volt fakultatív, de az akkori fiatalok nem is arra vártak, hogy majd a nagypapa biztosítja nekik a gondtalanságot, bár bizonyos mértékben ez is megtörtént.

Vaki Vaki 2017.10.28. 13:34:16

Buta a megközelítés.
Ha egy idős ember elindul és ment egy félórát (pl. lakástól buszmegállóig), akkor a buszon ülve 10 percet a leszállásig, na pont az kell neki az egészségéhez, hiszen utána megint megy félórát pl. a boltban vagy a hivatalba.

Pont az a baj, hogy pl. hajléktalan-kiűzési okokból az utcákon vagy az áruházakban nincs sokkal több pad.

Mert egy öreg (pl. nyugdíjas) ráér, vagy beteg és kénytelen pihenni időnként. És egy hosszú megterhelésnél (igazán nagy terhelésnél, ami az egészségéhez viszonyítva komoly terhelés) sokkal egészségesebb több kisebb terhelés közbeiktatott rövid pihenőkkel.

Pont akkor merne elindulni az öreg hazulról, ha nem egyszerre kétórás intenzív terheléssel kínozzák szegényt, hanem tízpercenként szünet és aztán újra kis mozgás.

sakkosfx 2017.10.28. 13:42:38

A jó édes anyjával végezzen tornagyakorlatot aki ezt a hülyeséget írta! Ez már nem is hülyeség, hanem a bosszú népének gonoszsága! Nem is szólva arról, hogy ha eléri a 70-80 évet, hogy fog állni a szája ha elküldik a fiatalok az anyjába mikor a hely átadását kéri! Gonosz is meg hülye is az ilyen embernek semmiképpen nem nevezhető lény!

sakkosfx 2017.10.28. 13:46:10

A buzerátor kapushoz is hasonlit a cikk írója, aki azért engedi be a labdát, hogy azt kiabálják neki kabd be a faszom!

Vaki Vaki 2017.10.28. 13:46:16

@Kovacs Nocraft Jozsefne: <<"a kor állapot és nem érdem."

Nem is az érdemei, hanem az állapota miatt illendő átadni neki a helyet.
>>

Azért érdemnek is felfogható, persze csak ha rendes, dolgos, tisztességes emberként élte meg a kort.

Érdem mert etette, utat épített, meleget vagy oktatást biztosított a fiataloknak, eltartotta idősebb embertársait és építette-gazdagította az országot.

De ezt átlátni, na ahhoz intelligencia kell.

Pl. amikor menekült/bevándorló ügyben okosok kérdik miért ne jöhessen, hiszen mi is jöttünk valamikor, akkor is ez az érvem. Akármilyen is ez az ország, attól ilyen hogy én meg az őseim ilyenné tették, a munkájukkal. Ez az én örökségen, jussom van hozzá (vagyis az orbáni tolvaj ámokfutás is a jussomat lopja!)

Nick a banya 2017.10.28. 13:57:13

@egy_siraso: pedig lehet a nagy hasu nem akar leulni, ugyanis mindenkeas hassal mar ulni (is) qrva szar...

Nick a banya 2017.10.28. 13:57:56

@Nick a banya: mindenórásnak is jó lesz az... ezt hogy hoztam össze...?!?

erkölcsi hulla 2017.10.28. 14:00:03

régebben mikor felkerültem pestre sosem ültem le nehogy elvegyem egy öreg helyét
mára elértem odáig, hogy ha látok egy helyet azonnal ülök le leszarok mindenkit, mivel hiába hagyom meg a helyet, ha a 18-25 éves picsák azonnal rárabolnak, nekik egy megállóra is le kell pihentetni a seggüket.
egyébként még így sem állunk olyan rosszul, bármikor szétnézek buszon, a legtöbb aki ül, az nőnemű, a férfiak kevesebbet ülnek le, kivétel én
feminizmus van, egyenrangúság, akkor álljon a ribanc is nyugodtan

Én tudom jól 2017.10.28. 14:02:02

Én át szoktam adni elég gyakran, de logikus, amit a cikk ír, mostantól lehet, hogy meggondolom.

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2017.10.28. 14:04:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A lépcsőzés kimondottan terheli a szívet."

Így igaz. A cikk eredeti gondolata az volt, hogy terhelni kell egy kicsit azt a fránya szívet. Meg a többi, mozgással kicsit élénkíthető állapotú alkatrészt. Persze ésszel, nem kell belerohanni a szívrohamba. Csak annyit tartson észben az öreg ember is, hogy ha egy kicsit fáj, ha egy kicsit fárasztó, akkor is kell valamennyi rendszeres mozgás. Legalább egy egészségügyi séta, ahogy azt az öregek korábban még ismerték és gyakorolták.

Az, hogy ennek érdekében álljon a buszon, zseniális ökörség.

A mozgás elhagyása persze globális népbetegség, ezt tudjuk. Márpedig a test megmozgatását nem öregkorban kel kezdeni. Aki mindenhová autóval megy, véletlenül sem próbál ki mást, az is hibás. De pár napja láttam egy meghökkentő példát erre. Egy nagyobb kereszteződésnél álltam, várva valakit, van ott egy metrómegálló, és a rozogák érdekében van ott hozzá egy lift is. Jött egy fiatal nő – persze közben a telefonjával beszélgetett –, már ment is a lifthez, nyomta a gombot. Két emeletnyit kellett volna lépcsőn megtennie, lefelé. Eszébe sem jutott, hogy ezért kár a liftet megvárni. Nem egy toronyházban voltunk, ahol esetleg a lépcső valami eldugott helyen árválkodik, veszély esetére, ott volt a lépcső is. De nem, inkább megy a lifttel. Lehet, hogy ez a nő eljár valami konditerembe lépcsőzni sok pénzért, de egy rendes lépcsőt ki sem próbál. Ez sem normális.

KUHULIN 2017.10.28. 14:05:41

Ne felejtsétek!
A mai öregek g*ci fiatalok voltak!

Lángharcos 2017.10.28. 14:19:07

Ez a tanács abban sántít, hogy sok házban nem megy a lift. A házimunkát maguk végzik, vásárolni maguk mennek. Szóval mozognak ők eleget. Ellenben mivel az egészségügy a söröshordó fenekén van, ezért sokkal hamarabb "elhasználódik" a testük, és akkor az a testmozgás bizony irtó fájdalmas.

A másik oldal meg hogy az én tiszteletlen generációm méltóztatik fáradtnak lenni, és legalább a hazautat eltöltenénk azzal, hogy nem azt kell stírölnünk, hogy ki rászorultabb a rászorultabbaknál. Szóval ha a fájós hátú idős ember esetleg udvariasan megkérne, hogy adjam már át a helyemet, mert a többi szabad hely nem felel meg neki (megértem némelyik villamoson elhelyezett fura ülések esetében) vagy éppen mind foglalt, és ő alig bír állni, átadom szívesen. Amennyiben udvariasan megkér, és nem úgy kezd hogy bezzeg igazán átadhatnám. Vagy csúnyán néz és hápog (amit amúgy se fogok észrevenni, fejhallgatóval és könyvvel a kezemben).

hullajelölt88 2017.10.28. 14:46:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ja, 92... én meg a pápa vagyok. :D
Kisfiam, ezt még gyakorolnod kellene. Te egy negyvenes, hímringyó vagy, aki ki tudja, miért, nőnek adja ki magát. :D

ekat 2017.10.28. 15:22:46

A cím kiragadott kattintásgyűjtő mondat.
www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/elderly-people-stop-seat-offers-public-transport-health-expert-a8006641.html

Amúgy természetesen akin látja az ember, hogy valami baja van, annak természetesen át kell adni a helyet, akárhány éves is. A kora miatt viszont nem.
Itthon természetesnek tartjuk, hogy az öregeknek minden bajuk lesz, meg elhülyülnek, meg ilyesmik. Hát ez nem így van, azaz nem kell így lennie. De ahhoz az embernek oda kell figyelnie a fizikai erőnlétére, a szellemi egészségére, a szociális kapcsolataira, és a táplálkozására is. Ez aztán kinek természetes, kinek tennie / lépnie kell érte. Az én hetvenen felüli rokonaim pl. mind agilisabbak mint én. :)
Persze aki ezzel nem foglalkozik, azt nem kellene rákényszeríteni akarni ilyen hülye mondatokkal, hogy álljanak a buszon.. ennél biztos találni jobb ösztönzőt.

mutoradep 2017.10.28. 15:37:50

De azért remélem a szakértelemmel világrahozott anyád jól van!

fda 2017.10.28. 16:28:53

Annyit tennék hozzá, hogy az igazán figyelmes buszsofőr igyekszik az idősek orra előtt becsukni az ajtókat, hogy azok legközelebb futva közelítsék meg a buszmegállót. Kizárólag az egészségük megőrzése érdekében.

Alick 2017.10.28. 16:37:51

"Kelj fel és fuss!" - mondta Jézus a nyomoréknak, miután elégurított egy gránátot.

Harvey Weinstein 2017.10.28. 16:39:33

@fda: Egy figyelmes sofor inkabb nyitva hagyja az ajtokat, es lassan elindul, csalogatva az idoseket a felszallas lehetosegevel. Szoval futatja oket egy megallonyit.

Mancilla Pectoralis 2017.10.28. 16:42:36

@egy_siraso: Két gyerkőcöm van,a két terhesség során 5x adták át a helyet(nem volt nehéz megjegyezni,olyan ritka volt de azért kellemes meglepetés).Egyszer férfi,háromszor fiatal tinilány(el is csodálkoztam),egyszer 30-as nő.Hiába kicsi a pocakja az első trimeszterben a vérnyomás gyakran megtréfálja a kismamát(én speciel a vonaton elájultam,ülőhely nem volt),a második trimeszter már elég biztonságos,de nem mindenkinek nagy a hasa,hogy észrevegyék és egy vészfékezés -hasraeséssel nem jó kombó.Ha ilyenkor kéri egy kismama a helyet lécci ne szóljatok be.A harmadik trimeszternél meg a nagy has miatt rossz a tartás,gyakori hátfájás+szintén vészfékezés,kanyarok.Az idősebbeket meg nem kell félteni,néha a botot is eldobják úgy spuriznak az ülőhelyre.:-D

BéLóg 2017.10.28. 16:43:20

Ez mekkora baromság már! lehet valaki ezt komolyan gondolja?
Agyfax!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.28. 16:46:43

@Mancilla Pectoralis:

"Az idősebbeket meg nem kell félteni,néha a botot is eldobják úgy spuriznak az ülőhelyre.:-D"

Azok után, hogy elpanaszoltad, hogy csak párszor adtak neked ülőhelyet, nem kicsit mulatságos olvasni, ahogy fikázol egy másik rászoruló csoportot, az időseket. Hiába, homo homini lupus est.

kvadrillio 2017.10.28. 17:52:06

ROHAD A VILÁG.....RENDESEN !!!!!Magas élet a víz alatt: kokainoztak a matrózok az atomtengeralattjárón

kvadrillio 2017.10.28. 17:53:08

Magas élet a víz alatt: kokainoztak a matrózok az atomtengeralattjárón
GettyImages-506044666
-ef-
-ef- követés
2017.10.28. 10:37 Módosítva: 2017-10-28 15:28:33

Elbocsátottak a brit Királyi Tengerészettől kilenc matrózt, akik egy atomtengeralattjárón teljesítettek szolgálatot, mert megbuktak a drogteszen – írja az angol Védelmi Minisztériumra tájékoztatására hivatkozva a BBC.

A HMS Vigilant nevű tengeralattjáró legénységének kirúgott tagjai a Daily Mail szerint kokaint fogyasztottak szolgálat közben, ami érthető módon nem összeegyeztethető a tengerészet szabályzatával. Pár héttel ezelőtt ugyanennek a járműnek a kapitányát is felmentették a szolgálatból, az indoklás szerint azért, mert összejött a legénység egyik tagjával, ami szintén tilos.
9
Galéria: Ilyen az élet a HMS Vigilant fedélzeténFotó: Jeff J Mitchell / Getty Images Hungary

A HMS Vigilant egyébként komoly fegyverzettel rendelkezik, a beszámoló szerint egyike a Királyi Tengerészet négy darab Vanguard-osztályú tengeralattjáróinak, amelyek akár nyolc, nukleáris robbanófejjel szerelt Trident rakétát szállítanak.

Nyitókép: Jeff J Mitchell/Getty Images Hungary

ILYENEK KEZÉBEN AZ EMBEREK ÉLETE ????? B BESZARÁÁÁÁÁÁS.....

Mate12345 2017.10.28. 18:07:38

Nem tudom, hogy ez most egy humorblog akar-e lenni, vagy egy teszt, hogy hányan olvassák végig a bejegyzést kommentelés előtt, mert csak a

„Gondold meg kétszer, mielőtt átadod a helyed egy idős embernek a metrón vagy a buszon. A buszon állás ugyanis remek tornagyakorlat a számukra” – érvelt a szakember.

részig jutottam.
Amennyiben ez komoly, egy kérdésem van: Szerinted tényleg az a legjobb tornagyakorlat egy 70-80 éves embernek, akinek a csontjai egy sima térdeléstől is repedhetnek, hogy a rodeózó pesti buszokon egyensúlyozzon? Vagy a villamoson, ahol valamelyik retardált autós/gyalogos/biciklis bármikor kikacsázhat a jármű elé, aztán lehet tesztelni, mit tud a fék?

Ha erre igen a válaszod, akkor... őőő... Nem tudom, hogy akkor mi értelme lenne bármivel érvelni.

élhetetlen 2017.10.28. 18:29:28

@egy_siraso: Azta, még egy orvosnak is kell időnként szakvizsgálat, hogy megállapítsa, mekkora a baj, te meg ránézésre megállapítod, hogy milyen szar kondiban van! Tudod, (bocs, nem tudod), sima talajon menni, és húzni egy kerekeken gördülő banyatankot, az egészen más, mint talpon maradni indulásnál, fékezésnél, kanyarodásnál.

élhetetlen 2017.10.28. 18:40:07

@közép dunántúli régió: Tudod, az hogy felszáll, és amig áll a busz, addig akár két méter is tud futni egy ülőhelyig, az nem jelenti azt, hogy pl. a térde bírja az indulásnál, fékezésnél, kanyarodásnál keletkező torziót. Ezért alkarja letenni a seggét, mert, ha elindul a jármű, azt már nem tudja kezelni. „Ha meg baja van, akkor kinyitja a száját, és szól.”. „nekem a kérés nagy szégyen, adjon úgyis, ha nem kérem.”. Ehhez még képzeld hozzá a magadfajta reagálását egy esetleges kérésre, ami mondjuk visszautasítás.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.10.28. 18:46:06

@Alick: Hát ezen széjjel röhögtem magam... :-))

Duplaxiii 2017.10.28. 18:47:20

Na ez az az írás, amiért bíróságra kellene küldeni a kitalálóját!
LÓDARÁZS!
Szerintem egyszerűen eldönthető a kérdés!
Jelentkezzenek azok, akik szerint az a jó egy idős néninek, bácsinak, ha álva" tornázik a BKV-n!
Én vascsővel sztverem a térdeit az édesanyjának, apukájának és videózzuk, mennyire gyógyul...
.
Szerintem a szokásos Y generációs genderszemlélet.
Én is tapasztaltam, hogy felszáll a villamosra (Tátra, tehát kínlódva felmászik rá) csomagokkal egy 40-es aszony, a másik ajtón két gendergyerek, olyan 25 körüli juppi, és rohanva, ellőkve a hölgyet, leterpeszkednek a két szabad ülésre és azonnal mobiltelefon.
Ez nem egészség, hanem ocsmány modortalan generációs alap!
Hogy a saját anyjukra sem figyelnek, mert csk ők vannak (és az internet)...
.
Időseknek és NŐKNEK azért adjuk át a helyet, mert UDVARIASAK, jólneveltek vagyunk! Én idősebb férfiként fiatal nőknek is átadom a helyem! És lám, mosoly és jókedv.
A cikkhez meg:
Én azért megnézem a 80 éve idős nénit már akkor, amikor a szatyraival megpróbál felmászni a bkv járataira. És senki nem nyúl le, nem segít a csomagokkal, nem fogja néni kezét és segíti egy üléshez.
Mert ma minden sofőr kapcsolóüzemben vezeti a vollamost és a buszt! Nekünk nem egyszerű állva utazni.
Szóval aki ezt kitalálta, annak legyen rákos az anyja!

élhetetlen 2017.10.28. 18:52:43

@DFK: Hát hogyne, a telefonját nyomkodó huszonéves biztosan fáradtabb, és betegebb… de általában nem az. „Nem elég, hogy egy roncs országot hagytak ránk?”. Építed már az új országot, és csak a nyugdíjasokat kéne eltüntetni, hogy az új országod tökéletes legyen? Apáddal, anyáddal, és azokkal együtt, akiknek az adójából már általánosba is járhattál? Jó vagy!

ekat 2017.10.28. 18:57:12

@Duplaxiii: Speciell nekem annak a térdével vannak szándékaim, aki idős embereket néniz és bácsiz.

élhetetlen 2017.10.28. 19:03:18

@DFK: „a kor állapot és nem érdem.”. Ebből nyilván következik, hogy nem annak kell segíteni, aki rászorul, hanem annak, aki megérdemli, kortól függetlenül. És ránézésre megmondhatjuk, hogy a huszonéves kell, hogy üljön a villamoson, mert úgy kényelmesebben tud kommunikálni a mobilján, mert az biztosan fontos, és ő megérdemli, mert éppen értéket teremt. Ja.

Holding 2017.10.28. 19:08:03

Teljesen jogos a cikk.
Nem véletlen hogy az idősek nálunk nem mozognak semmit, a fő program a dokinál beszélgetés és panaszkodás hogy mennyire fáj minden ízület(mert nem mozog semmit).
Ha meg mondanám hogy mozogjon akkor én vagyok a szemét mert hogy merem mondani, ő nem akar...

Holding 2017.10.28. 19:11:16

@élhetetlen: Igazad van, aki egész életében nem mozgott, egészségtelenül élt és lerobban 50 éves korra az végül is jobb ha leül.... Űljön továbbra is a TV előtt aztán vigye el valami tipikus betegség.
Ha fele ennyi energia menne abba hogy az idősek is mozogjanak akkor tuti jobb közérzettel élnének és egészségesebbek lennének. De ugye jobb hőbörögni azon hogy leülhessenek mint hogy sportoljanak.
Gratula...

Hortenz 2017.10.28. 19:11:42

Ekkora f@sságot rég hallottam. Ez olyan érvelés, mint amikor a sokat dolgozó ember arra a felvetésre, hogy tornáznia kéne, azt válaszolja, hogy tornázok én eleget a munkahelyemen.

élhetetlen 2017.10.28. 19:17:05

@egy_siraso: Az a helyzet, hogy a világ nem csak abból áll, hogy te mit láttál belőle. 6-os villamos, az ismerősöm lőtt egy helyet nekem, mert én sem jól viselem az indulást, fékezést és kanyarodást (csak egy gázolásos baleset, és nem minden lett vadiúj), ő előttem állt, aztán egy fékezés, ő csak rám esett, öt fiatal meg kupacba a földre. Ők felálltak, egy idős ember lehet, hogy töréssel jön ki belőle. De ilyen nincs, mert te még nem láttál ilyet. Ja, ilyen egyszerű.

élhetetlen 2017.10.28. 19:33:36

@Holding: Ötven éves voltam, mikor egy zebrán elgázoltak, úgy hogy három métert repültem, és az útpadkán eltört a sípcsontom, és felszúrta a térdizületet, meg oldalról kivitt pár alkatrészt. Protkót sem lehet betenni, mert nincs, ami megtartsa. Egyforma hosszú a két lábam, (ezért senki nem adja át a helyét), de az egyik térdem semmit nem tart, a másikat meg tizennégy éve használom helyette (féllábazás a lépcsőn), duplán kopik. Már azzal is gond van. Igazad van, ne ülhessek, le, sportoljak, vagy megérdemlem, hogy dögöljek meg. Neked is gratula…

élhetetlen 2017.10.28. 19:49:48

@Mancilla Pectoralis: Na, te is kitettél magadért. „,néha a botot is eldobják úgy spuriznak az ülőhelyre.:-D”. Nem vagy képes megérteni, hogy aki még az álló járművön akár két métert is tud futni az ülőhelyért, az nem biztos, hogy az indulásnál, fékezésnél, kanyarodásnál a térdében keletkező torziót is le tudja kezelni? Jó szándékú vagyok, azt mondom, gondold át, nem azt, hogy éld meg.

élhetetlen 2017.10.28. 19:57:45

@Nick a banya: És, ha a mindenórás azt mondja, hogy kösz, nem, akkor szerinted mit veszített a helyet felajánló? Miért te akarod eldönteni, hogy jó-e neki, vagy nem?

csentecsa 2017.10.28. 20:05:25

Persze, és a túlélő képességeit is fejlesztheti a néni, ha mondjuk esetleg sofőr Józsi kissé zabosabb hangulatban van, és nyom néhány padlóféket..

Komolyan mondom ekkore ökörséget rég olvastam már..

kiscsilla 2017.10.28. 20:08:17

Miért kell ilyen SZAR cikkeket kitenni az INDEXRE?
Nincs már egy normális ember ebben az országban?

Holnap meg az jön, hogy gyilkold le a szomszédod, ha nem szimpatikus.

Mehet a cikk írója oda, ahová gondolom!

csentecsa 2017.10.28. 20:10:52

@orient: Nincs igazad. Nem csak azért kell átadni, mert egy idős ember izületei már-finoman fogalmazbava nem a régiek, hanem mert számukra egy kisebb koccanás is , vagy egy erőteljesebb fékezés is sokkal komolyabb következméyekkel jár, ha elesnek.

orient 2017.10.28. 20:12:17

@csentecsa: mea culpa. Ebben igazad van...

Egyallampolgar 2017.10.28. 20:23:10

@pkovaks:
Hú öreg, van baj nálad rendesen. Irónia mint olyan? Ismerős?

Amúgy ez nálad vita?
"Nagy az Isten allatkertje es az alacsony kerites miatt kiszabadultal es baromsagokat beszelsz nyugdijas szuleid nagy banatara akik nem ertik hogy lettel ilyen hulye annak ellenere hogy jarattak iskolaba..."

Ez így csak fröcsögés. Semmi konkrétum.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.28. 20:26:42

@élhetetlen:

Agyban már korábban is nyomorék voltál, nagy kár így nem esett benned. Így legalább a külsőd híven tükrözi a nyomorék belsődet.

Egyallampolgar 2017.10.28. 20:33:07

@pkovaks:
Hú öreg, van baj nálad rendesen. Irónia mint olyan? Ismerős?

Amúgy ez nálad vita?
"Nagy az Isten allatkertje es az alacsony kerites miatt kiszabadultal es baromsagokat beszelsz nyugdijas szuleid nagy banatara akik nem ertik hogy lettel ilyen hulye annak ellenere hogy jarattak iskolaba..."

Ez így csak fröcsögés. Semmi konkrétum.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.28. 20:36:06

@élhetetlen:

Mindenesetre ha legközelebb olvasom a gyűlölködő, fröcsögő kommentjeidet, tudni fogom, hogy egy szánalomra méltó nyomorék éli így ki a nyomorúságát.

élhetetlen 2017.10.28. 20:39:32

@Nick a banya: Csak ezt írtad: „pedig lehet a nagy hasu nem akar leulni, ugyanis mindenkeas hassal mar ulni (is) qrva szar”. Ebből azt láttam, hogy szerinted felesleges megkérdezni, hogy leülne-e . mert szerinted … Nem azt mondtad, hogy el akarod dönteni, hanem már eldöntötted, hogy felesleges a kérdés, mert hátha nem is akar leülni, mert az neki szar. Erre válaszoltam: „És, ha a mindenórás azt mondja, hogy kösz, nem, akkor szerinted mit veszített a helyet felajánló? Miért te akarod eldönteni, hogy jó-e neki, vagy nem?”. Na, hagyjuk.

Nick a banya 2017.10.28. 20:44:43

@élhetetlen: pontisan. Ha le akarok ülni, szólok valakinek, hogy bocs, rajtam van a szapora, vagy mingyá‘ elájulok, vagy mittudomén, nyócvan meg a halál közt vagyok, leülhetnék? Problem solved...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.28. 20:51:46

@élhetetlen:

Nocsak, a nyomorékságodat már megint mások kioktatásával akarod kompenzálni?

csentecsa 2017.10.28. 20:54:22

@Nick a banya: És ha nemet mond? Próbálkozol a következővel? Gondolj már bele abba, hogy ha egy idősebb ember elesik, mondjuk valami kisebb baleset , vagy egy erőtljesebb fékezés miatt, abból combnyaktörés, vagy medencetörés is lehet, ami akár a halálos ítéletét is jelentheti, mert a lábadozás alatt tüdőembólia vagy súlyos tüdőgyulladás alakulhat ki.

élhetetlen 2017.10.28. 20:58:06

@Nick a banya: ”„nekem a kérés nagy szégyen, adjon úgyis, ha nem kérem.”. Ehhez még képzeld hozzá a magadfajta reagálását egy esetleges kérésre, ami mondjuk visszautasítás.

Nick a banya 2017.10.28. 21:00:23

@csentecsa: upsz, bocsi. Lehet ott a gond, hogy Svajcban elek. Itt a nyuggerek hatizsakkal meg nordic-walking bottal allnak a buszon, ahonnan utana mennek hegyet maszni, kb. aktivabbak, mint en...

Nick a banya 2017.10.28. 21:01:49

@élhetetlen: nema gyereknek meg az anyja sem erti a szavat. Ha valamit akarok, tudjak erte kiallni. Ha meg tul mamlasz/buszke (mire is?), kerni, hat alljon csak.

Nick a banya 2017.10.28. 21:02:35

@élhetetlen: milyen magam fajta? Nem en vagyok az elhetetlen, mar megbocsass...

élhetetlen 2017.10.28. 21:41:40

@Nick a banya: Néma gyereknek, anyja sem érti a szavát, de érti a gesztusait. Ha sikerül két felső kapaszkodót fognom a villamoson, hogy tehermentesítsem a térdemet, úgy, hogy a két karomon lóg két szatyor, aki ezt nem veszi észre, mert nem akarja, azt nem hiszem, hogy érdemes megkérni, hogy adja át a helyét. Milyen magadfajta? Akinek eszébe sem jut belegondolni mások létező problémájába, mert te nem vagy élhetelen. Arról meg fogalmad sincs, hogy miért választottam, ezt a nevet. Elmondom. Mikor a végtörlesztés volt, már nem volt devizahitelem, ahhoz mindig jól kerestem, hogy soha nem kaptam tanácsi lakást, amit az ár tízed részéért meg lehetett venni, én egy ilyentől vettem meg a lakásomat tízszeres áron, azaz kimaradtam minden „jóból”. Ennyit a nick névről, de ez nem jelenti azt, hogy te sikeresebb vagy, mint én, bár lehet. De az sem jogosít fel arra, hogy lekezelj.

Zeuska 2017.10.28. 21:44:51

@KUHULIN: kisgenyó ezt hogy értetted? -:)

Nick a banya 2017.10.28. 21:45:20

@élhetetlen: b@zmeg, hogy jön a devizehitel a buszon a helyatadashoz? Ja, en a tomott szatyraimat ma is allva cipeltem haza, es legtobbszor gyalog teszem, 10 kilo szokott lenni. Igaz, meg nem vagyok nyugger :P

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.28. 21:47:06

@élhetetlen:

Te nyomorék, miből gondolod, hogy minden megállóban minden utas egyszerre az összes ajtót figyeli, hogy kiszúrhasson téged, amint épp felszállsz?

Te vagy az élő példája az "ép testben ép lélek" mondásnak. Mert ez fordítva is igaz: nyomorék testben nyomorék lélek: ez vagy te.

Holding 2017.10.28. 21:54:25

@élhetetlen: Én 16 éves voltam mikor egy balesetben meghalt az apám és én elvesztettem a bal lábamat és a jobb lábfejemet, a combcsont pedig szilánkosra törött. Valamint csípőprotézist is kaptam. Az állás iszonyatosan fáj most is. Erre jön maga hogy rohadjak meg és le van szarva mert a kis izületes öregnek nagyobb szüksége van a helyre mint nekem és én vagyok a szemét ha nem fájdalmak mellett inkább állok.
Kije halt meg a balesetben? Senki! Életben van? Igen!! A fiatalságát egészségesen élte le? Igen!!!
Értem hogy magát érzi a legszerencsétlenebb embernek és mindenki más szemét de talán ne legyen önző és ne csak magára gondoljon.

élhetetlen 2017.10.28. 22:15:04

@Nick a banya: A devizahitelnek csak a választott nick nevemhez van köze, nem a buszon helyátadáshoz, de, ha nem érted, hát nem érted.

élhetetlen 2017.10.28. 22:29:56

@Holding: Mi van, itt összejöttek a hülyék? Ezt írtam: „Igazad van, ne ülhessek, le, sportoljak, vagy megérdemlem, hogy dögöljek meg.”. Hol jelenti ez azt, hogy ön ne üljön le, vagy azt mondtam volna önnek, hogy maga hogy rohadjon meg és le van szarva mert a kis izületes öregnek nagyobb szüksége van a helyre mint magának? Egy percig sem érzem szerencsétlennek magamat, csak pechesnek, mert előtte jól futottam, de jobb deréktól lefele sérülni, mint nyaktól felfele, ami itt úgy tűnik, sokkal több emberrel előfordult már.

Jankove 2017.10.28. 22:53:10

két dolog jut a cikkel kapcsolatban eszembe.

1. Nem kell a mai fiatalságot bíztatni a bunkóságra, őket ugyanis már amúgy sem neveli senki a tévén kívül, meg a közösségi oldalakon kívül. Ott pedig igazából másról nem hallanak, mint az éncentrikusságról.

2. A kedves szakértő ne keverje össze a nyugati nyugdíjast a magyarral. Nyugati nyugdíjas, miután letette a lantot, egyetlen kérdésre kell már csak igazából fókuszálnia: kiválasztani az év melyik szakában melyik távoli országba megy nyaralni. Addig a hazai nyugdíjas tovább gürizik részmunkaidőben, amíg bír.

zoldx 2017.10.28. 23:12:27

@Stohl András: Nagyon helyes! A nyugdíjas egyébként is járjon gyalog,ideje van bőven!Már Mikszáth Kálmán is megmondta,"gyalogolni jó!!!

csentecsa 2017.10.28. 23:27:44

@Nick a banya: Biztos ilyen is van, de azért az öregek többsége nem igazán fitt, ( és valszeg akkor sem lesz az, ha természetesen csak " az ő érdekében" nem adom át neki a helyet).
Egyébként aki nordic walkingozik annak még simán lehet egy előrehaladott csontritkulása, különösen ha nő, vagyis hajlamosabb a csonttörésre..

Jankove 2017.10.28. 23:33:00

@DFK: "Nem elég, hogy egy roncs országot hagytak ránk?"

Hű baszki ez bicskanyitó volt. Tudod egyszerre vicces, és szomorú, hogy körülnézek az országban, és mindenhol visszaköszön a múlt század. Azon a vonaton ülök ami 50 éve gurult ki a gyárkapun, azt a toldozott foltozott infrastruktúrát használjuk, ami 40-50 éve épült. És akkor tessék felsorolni, hogy a telefonnyomkodó generáció, mit épített eddig a saját egóján kívül? Milyen maradandót hagy az utókorra, a fürdőszobában készült csücsörítős szelfiken kívül?

csentecsa 2017.10.28. 23:35:21

@Nick a banya: Nyilván az illem, és tapintat fogalmai a te számodra semmit sem jelentenek. Rossz nevelés..

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.29. 01:02:14

@élhetetlen:

"jobb deréktól lefele sérülni, mint nyaktól felfele"

Persze az igazi peches te vagy, aki deréktól lefelé és nyaktól felfelé is sérült vagy.

kacsa. 2017.10.29. 01:04:45

Ha a "brit tudósok" így okítják az ottani népet, akkor nem meglepő, hogy a londoni metrón egy nagy hasú, terhes nőnek a köszönet után miért volt az a második mondata a tesómhoz, miután átadta a helyét, hogy "Külföldi?".

A felajánlást nem kötelező elfogadni, bár volt egy néni, aki nem akart leülni és egy megálló múlva úgy dőlt el a villamoson egy hirtelen fékezéskor, mint egy zsák.
Aki viszont kérés helyett elkezd rugdosni meg hangosan "Ezek a mai fiatalok!"-ozni, azoknak elvből nem adom át. Bár ritkább, de egy fiatal is lehet olyan állapotban, hogy egy 90+-os öreg hozzá képest a jó közérzet csúcsa. Ezt viszont az idősebbek hajlamosak elfelejteni.

Holding 2017.10.29. 08:20:12

@élhetetlen: A "nyaktól felfelé sérülni" téma felhozása undorító, gyomorforgató és mutatja az intelligenciát... Ha valaha is volt a rehabilitációs intézetben(az írása alapján kezdek kételkedni!!!) akkor ott szörnyű sérülteket is láthatott és nem tartom valószínűnek hogy a sérült emberekkel gúnyolódjon még akkor sem ha a butaság szinonimájaként használná...
Másfelől ön is tudja hogy az ön és az én esetem szélsőség ebben a vitában hisz a cikk sem azt írta hogy komolyan sérült, iszonyatosan beteg embereknek ne adják át a helyet. Ezt ön magyarázza bele.
Csak arról van szó hogy az átlag fiatal átadja-e a helyét egy átlag idős embernek. És az időseknek jó vagy rossz ha állniuk kell.
Ja és Japánban kb úgy gondolkoznak mint a cikk(csak más miatt). Azért elég durva lenne egy teljes nemzetet "nyaktól felfelé sérültnek" nyilvánítani csak azért mert nem ért egyet önnel...

élhetetlen 2017.10.29. 15:44:53

@Holding: „A "nyaktól felfelé sérülni" téma felhozása undorító, gyomorforgató és mutatja az intelligenciát...”. Képzelje, komolyan gondolom. Volt olyan munkahelyem, ahol több kerekesszékes programozó dolgozott. Ragyogó koponyák voltak, és teljes munkabérért dolgoztak, nem rokkant nyugdíjon kellett tengődniük. Családot alapítottak, és volt olyan kolléganőm, aki két gyermeket is kihordott kerekesszékben. Nem könnyű, de mégis emberhez méltó életet éltek. Ha egy ember tud járni, de csak néz ki a fejéből, mert agyilag sérült, akkor erre nem sok esélye van. Erre írtam a deréktól lefelé vs. nyaktól felfelé dolgot. Mi ebben az undorító? Vagy mi ebben a gúnyolódás? És a saját esetem. A cégem már akkor is kísérletezett a távmunkával, tehát itthon is volt egy irodai környezetem, csak heti két napon kellett bemenni. A baleset után az volt az elbocsátó szép üzenet az orvosoktól, hogy csak el ne csússzak, mert, ha kifordul a sípcsontom, mégegyszer nem tudnak összerakni, tehát ha lefagyott, telefonáltam, hogy itthonról dolgozok. Még nyolc évet húztam le, onnét mentem nyugdíjba. Volt egy kolléganőm, valamelyik
…isztánban, társasúton lecsúszott egy lépcsőn, betörte a fejét. Kinn meg is műtötték, elvileg meg is gyógyult, de nem tudta ellátni az addigi teendőit, aztán… Nincs szerencsés baleset, de én azért örülök, hogy a lábam, és nem a fejem ment tönkre.
Más. Már az első önnek írt kommentemben is olyan dolgokat talált, amik nem voltak benne, ezt már leírtam. Ebből is olyat olvasott ki, ami nem volt benne. Erről nem tehetek.

DFK 2017.10.30. 06:48:09

@Jankove: talán nem kellett volna aszisztálniuk az ország szénné adósításához...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.10.30. 07:11:40

@DFK:

Kiskócsag, neked nagyon elmentek otthonról.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2017.10.30. 14:15:27

Talán azt kellett volna írni, hogy ezután ne vigyétek fel öletekben az időseket. :))))

A buszon állás szerintem más, az esetek többségében: ott el is eshet.

Pont most írtam egy olasz orvosról,aki idős páciensének írta fel a viszonylag távolni kávézóban a napi kávézást. Nem mellesleg ki is fizette azt!

olaszforum.blog.hu/2017/10/29/a_szegenyek_orvosa_szent_giuseppe_moscati

Mancilla Pectoralis 2017.10.31. 09:29:45

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Tévedésben van,nem panasz volt,inkább ténymegállapítás.Mind a kettő.Nem kell megsértődni ezen,én sem tettem pedig tekintélyes pocakom volt.

Mancilla Pectoralis 2017.10.31. 09:36:04

@élhetetlen: Ha hiszi,ha nem átadom a helyem(már amikor buszozom,egyre ritkább).És azt is látom hogy mások meg sem mozdulnak.És azt is tapasztalom,ha egyes idősebb visszaél a korával,mert neki ez jár. Nem csak a fitalakot kell szapulni,ha a nevelésükben elromlott valami az a korábbi korosztályok sara. Nyugi én a gyerekeimet állni tanítom a buszon.Még háromévesen sem akartak leülni,mert akkora buli volt. Ennyi és nem több.Többféle ember van,és azért mert valaki idős az nem jelenti azt,hogy kedves-jóságos és feltétlen rászoruló.Ahogy a fiatalok sem mind bunkók(azért írtam,hogy ki adta át a helyem mert azt akartam hangsúlyozni,hogy bármennyire meglepő a fiatalok voltak többségben akiknek még gyerekük sem lehetett).Remélem ez azért átjött?

élhetetlen 2017.10.31. 09:52:37

@Mancilla Pectoralis: „néha a botot is eldobják úgy spuriznak az ülőhelyre.:-D”. Nem vagy képes megérteni, hogy aki még az álló járművön akár két métert is tud futni az ülőhelyért, az nem biztos, hogy az indulásnál, fékezésnél, kanyarodásnál a térdében keletkező torziót is le tudja kezelni?”. Ennyit írtam mindössze.

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es