Kívül tágasabb

A világ leghaszontalanabb reptere

2017.07.27. 06:00, Kívül tágasabb , 11 komment

Eleve érdekes ötlet volt Szent Ilona szigetére repülőteret tervezni, de hát a politika nagy úr, úgyhogy az Egyesült Királyság vezetése úgy döntött, jár egy reptér az Atlanti-óceán déli részén fekvő miniszigetüknek is (ami egyébként fele akkora, mint a Csepel-sziget).

szent_ilona_repter.jpg

Alig 285 millió fontért (nagyjából 100 milliárd forintért) meg is építették a repülőteret, annak ellenére, hogy szakemberek előre figyelmeztettek a nem től kedvező (értsd: rendkívül szeles) időjárásra.

Szóval a repülőtér készen lett, méghozzá akkorára építették, hogy akár egy Boeing 737 vagy egy Airbus A320 is le tudjon szállni. Már eleve többször is csúszott az építkezés, majd tavaly májusban eljött a nagy királyi átadó ideje.

Nagy kár, hogy nem sokkal előtte egy tesztrepülés során kiderült, hogy a szél miatt szinte lehetetlen leszállni. Maradt a hajó, a tervezett járatokat törölték, és nagyjából senki sem tudta, merre tovább.

A repülőteret azóta csak egészségügyi szükséghelyzetben használták, mígnem idén májusban egy újabb tesztrepülés során sikerült rendben leszállni egy utasszállító géppel. 

A sziget vezetése rögtön bejelentette, hogy szombatonként a dél-afrikai Airlink Johhanesburg - Windhoek (Namíbia) járata érinti majd Szent Ilona szigetét. Más kérdés, hogy egyelőre sem az első járat időpontját, sem a jegyárakat nem közölték, de legalább a remény él. 

A brit adófizetők legnagyobb örömére London állami támogatást nyújt majd a járathoz az első évben, nagyjából 1,9 millió fontot, ami ülésenként 500 fontot (170 ezer forintot) jelent, ami nem tűnik nagyon kevésnek. 

Ami minket illeti, mi azért elgondolkodnánk azon, hogy felszálljunk-e a brazil gyártmányú Embraerre, na nem mintha a gyártó ellen lenne kifogásunk, sokkal inkább az tűnik aggasztónak, hogy a 99 helyből eleve csak 76-ot értékesítenek, hogy a kisebb súly miatt rövidebb szakaszon legyen képes le- és felszállni a gép, ezzel kiiktatva a kifutó nagyon szeles részét. 

Az út Johannesburgból még így is több, mint hat óra lesz, ami nem kevés, ha közben az ember amiatt retteg, hogy vajon rendben le tud-e majd szállni a gép…

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!

A bejegyzés trackback címe:

http://kivultagasabb.blog.hu/api/trackback/id/tr8812691519

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kétfarkú Kutya Párt teszt és bukta 2017.07.29. 10:56:02

"Leteszteltük a Kétfarkúakat és megbuktak. Nem értik a humort csak a sajátjukat és nem valódi demokráciát akarnak, hanem ugyan ezt mint a mostani, csak más szereplőkkel." - Több mint négy év után a Szórakoztató Erkölcstan blog törölte kedvencei közül...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.07.27. 08:39:07

Nagyjából 4500-an laknak ott, tényleg felesleges a reptér, ennyi embernek elég lett volna a kikötő, lehet hidroplánnal is repülni, ha valami sürgős...

Darth Revan 2017.07.27. 13:15:24

Kozpenzbol semmi se draga :(

Inceptio 2017.07.27. 13:37:41

Szent Ilona parányi kis félreeső szigetecske. Leghosszabb pontján is csak alig 15-16 km, szélessége pedig jellemzően 8-10 km (122 km2) 4 ezer lakossal. Legmagasabb pontja 818 méteres (Diana csúcs).

Péter Tóth 2017.07.27. 14:03:05

Ellenben és viszont az Egyesült Királyságnak van egy katonai gépek leszállására alkalmas vagy bizonyos helyzetekben alkalmassá tehető betoncsíkja az egyenlítő alatt.

Azért az katonai szempontból nem elhanyagolható.

Bafana 2017.07.27. 14:14:42

Orbánék ötletimportja elérte Britanniát.

Szaktanár 2017.07.27. 14:51:47

@Péter Tóth: merész elképzelés, különösen h a sziget dél-amerika és afrika között helyezkedik el, jóég tudja, miért kéne ezeket a helyeket bombázni; ráadásul az egyiktől 2000, a másiktól 5000 km-nyire, szóval nem tudom, milyen katonai szempontból lehet ez érdekes.

Péter Tóth 2017.07.27. 15:00:15

@Szaktanár:

Nem a bombázás miatt.

Bármilyen küldetésre menő vagy visszatérő gépnek tankolási lehetőség, pihenési lehetőség, vészleszálló reptér, előretolt bázis, bármi.

Szaktanár 2017.07.27. 15:05:31

@Péter Tóth: ilyen távolságokkal? mondom, h több ezer km a legközelebbi civilizáció, szóval aligha hiszem, h ideális lenne pl tankolni. mondjuk vészleszállásra jó lehet. sztem.

Imam Khomeini 2017.07.27. 15:40:50

@Szaktanár: hát pl. a falklandi háború idején arról a bizonyos szigetről - Ascensionról - szálltak fel a bombázók és a légi utántöltő gépek. A RAF akkori technológiájával nem kis logisztikai bravúr volt az egészet megszervezni, itt lehet olvasni róla bővebben pl.: en.wikipedia.org/wiki/Operation_Black_Buck

A katonai értelme pedig az, hogy az Atlanti-óceán közepén levő szigetről ellenőrzés alatt lehet tartani gyakorlatilag a teljes déli óceánt.

A Szent Ilona szigeti reptérnek pedig nagyjából ugyanaz az értelme, mint amikor egy háromlelkes zalai zsákfaluba közpénzen utat építenek és azon buszjáratot közlekedtetnek - ott is élnek állampolgárok és velük szemben az államnak ellátási kötelezettsége van.

odamondó 2017.07.27. 16:55:16

Szerintem sokkal logikusabb lett volna felrobbantani az egész szigetet az emberekkel együtt.

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es