Az esküvő maga a megtestesült hagyomány, melynek megvannak a maga szabályai, a menyasszony fehér ruhájától kezdve az esküvői tortáig bezárólag. No, hát ez a hagyomány az, amit az Y-generáció tagjai egyre lelkesebben rúgnak fel.
Már-már forradalmi változások zajlanak az esküvők terén, legalábbis Nyugat-Európában. Az Y-generáció ugyanis folyamatosan rúgja fel és gondolja újra a hagyományokat – nyilatkozta egy brit esküvőszervező cég, a Lily & Sage társtulajdonosa, Nancy Hallam.
De lássuk, melyek a legfontosabb változások!
A templom kihagyása
A templom hosszú évszázadokon át az esküvő megkérdőjelezhetetlen helyszíne volt, ám az utóbbi években folyamatosan visszaszorulóban van. Helyette egyre többen választják a sima regisztrációt, amit aztán követhet egy egyedi, különleges helyszín a ceremóniának.
Egyre többen döntenek ráadásul úgy, hogy egy helyen tartják az esküvőt és a lagzit, a legnépszerűbbek a vidéki kúriák.
Egyre többet költenek
Egy 4000 párt felölelő brit felmérés szerint egy esküvő átlagköltsége elérte a 26 989 fontot (9,6 millió forintot!), ami új rekord. Méghozzá a brutálisabb fajtából.
Személyesség
A „szelfigenerációtól” mi mást is várhatnánk, mint az egyre erősebb egyediséget, sokan próbálják meg ezen alkalommal is kifejezni magukat (vagy azt hinni, hogy kifejezik magukat).
„Emiatt az esküvőket egyre jobban eluralta a design, kezdve a hatalmas installációktól egészen a koktélokig” – mondta Nancy Hallam.
Idősebbek is elkezdhetik
A házasságok csökkenő számának egyik oka lehet az is, hogy az Y-generáció tagjai később mondják ki a boldogító igent. Az okok egyértelműek: sokan tartják nagyon fontosnak a karrierjüket, és az élet egyéb „nagy pillanatait”, az esküvőt ezért elcsúsztatják.
Angliában és Walesben például a férfiaknál 36,7, a nőknél pedig 34,3 év a házasságkötés átlagos életkora, ami sokkal magasabb, mint mondjuk negyven évvel ezelőtt, amikor a legtöbben a húszas éveik végén mentek férjhez, nősültek meg.
Csináld magad!
Az egyébként is divatos Csináld magad! Mozgalom erre a területre is betört, elsősorban persze az apró figyelmességek, mint az üdvözlőkártyák, meghívók esetében, amit sokan saját maguk készítenek el.
Ez egyrészt a költségek miatt sem mindegy, másrészt a már említett önkifejezés miatt is fontos sok párnak.
A közösségi oldalak befolyása
Hódít a hashtag, olyannyira, hogy már külön cégek szakosodtak rájuk, de rengetegen küldik a meghívót YouTube videó formájában, vagy készítenek külön honlapot a nagy eseményre, melyen az összes fontos információ elérhető a vendégek számára.
A király viszont az Instagram, ahol nem csak a saját képeiket tehetik közzé, de ihletet is meríthetnek róla az esküvő előtt. A közösségi oldal egyértelműen hatással van a házasságkötések stílusára, módjára – állította a szakértő.
„Bizonyos értelemben az Instagram indította el az egész forradalmat, mert az embereket inspirálja az, amit ott látnak, és vagy megpróbálják újraalkotni, vagy valami mást akarnak létrehozni” – tette hozzá Nancy Hallam.
(Fotó: instagram.com/greenweddingshoes)