A tengerentúli repülőjáratokon nem csak az utasok próbálnak meg aludni, a légiutaskísérőknek és a pilótáknak is szükségük van a pihenésre. Persze nem az utastérben lazítanak, hanem külön erre a célra kialakított (és a nagyközönség által elzárva tartott) helyiségekben. Ide pillantunk be ma.
Nem tudjuk, ki hogy van vele, mi nem nagyon tudunk aludni a repülőgépeken, főleg azért, mert ehhez meglehetősen kényelmetlenek még a tengerentúli járatok is.
Ám míg ez egyéni szociális probléma, addig a személyzet, és főleg a pilóták pihenése kulcsfontosságú kérdés, nem véletlen, hogy saját kis helyük van a repülőn, ahol alhatnak, vagy lazíthatnak egyet.
Míg a légiutaskísérők ugyanezt meglehetősen kényelmetlen körülmények között tehetik, addig a pilóták alvókabinjai sokkal kellemesebbek. A legtöbb nagy gépen (például a Boeing 777-esen) ezek a fülkék a pilótafülke mögött, az első osztály fölött találhatók. A pilóták ide vagy jól elrejtett lépcsőkön, vagy egy kisebb létrán jutnak be.
A kabinban két, az első osztályon rendszeresített ülés, és normál ágy található, utóbbi éppen elég szélesnek és kényelmesnek tűnik ahhoz, hogy rendesen le lehessen pihenni benne.
Az ágyak körül sokszor zajvédő függönyök is vannak, hogy a gép moraja ne zavarja meg a pihenést, és általában akad egy telefon is, ha valamiért hirtelen szükség lenne az éppen pihenő pilótára.
A fülkék kialakítása nem csak a repülőgép típusától, hanem a légitársaságtól is függ, a Lufthansa Airbus A380-ason például egy kisebb tisztálkodósarok is található, ami nagyjából olyan, mint amit a turistaosztályon megszokhattunk.
Az American Airlines 777-esén még tévét is szereltek be a pihenő pilótáknak, a Singapore Airlines pedig egész kis luxuskörnyezetet teremt nekik a szatén ágyneművel az Airbus A380-as gépein.