Kívül tágasabb

Jó üzlet a Trump-ellenesség

2017.02.16. 06:27, Kívül tágasabb , 1 komment

Amikor sok millió embert hajt valamilyen elemi erejű érzés, akkor abban bizony komoly pénzügyi lehetőség is van. Ezt látta meg egy amerikai házaspár, akiknek bejött a Donald Trump ellen érzett, sokakban jelen lévő elemi erejű felháborodás. Nagyon bejött.

left_action_2.jpg

„A ház, amit Trump épített” – így nevezi John Hlinko és felesége azt az épületet, amit nemrég vásároltak meg, és amelyet jórészt a Left Action (Baloldali Akció) nevű oldaluk és mozgalmuk sikerének köszönhetnek. 

A Washington Georgetown negyedében lévő Tudor-stílusú rezidencia közvetett módon Donald Trumpnak köszönhetően került a házaspárhoz. A Hlinko-házaspár ugyanis már a jelenlegi elnök választási indulásakor rájött, komoly üzlet van abban, ha ők tudják becsatornázni a baloldali aktivistákat. 

„Mint amikor felébred egy alvó óriás” – jellemezte John Hlinko a jelenséget. Ügyfelei között jellemzően progresszív szervezetek és nonprofit kezdeményezések vannak, és míg novemberben 750 ezer név volt a listájukon, ma már ez a szám eléri a kétmilliót. 

„Még soha nem láttam, hogy hirtelen ennyi ember vált volna politikailag aktívvá, okos, kreatív emberek, akiket korábban az életnek ez a része nem érdekelt. Olyan, mintha hirtelen bekapcsolták volna őket” – tette hozzá a férfi. 

Egy hirtelen ekkorára nőtt kezdeményezésnek kell egy központ is, ez lett a georgetown-i ház, ahol adománygyűjtő rendezvényeket lehet szervezni, és ahol akár pár száz ember is elfér egyszerre. 

„Tévedés azt hinni, hogy egy mozgalom spontán módon jön létre, valakinek muszáj az élre állni” – mondta John Hlinko, aki nem először próbálkozik ilyesmivel.

left_action.jpg

A ma már 50 éves férfi egyike volt azoknak, akik 2003-ban „kitalálták” Wesley Clark tábornok demokrata elnökjelöltségét (végül a volt NATO-parancsnok már az előválasztások során visszalépett), de erősen támogatta az akkor még szenátor Barack Obama első indulását (állítólag az általa gründolt szervezet 2006 karácsonyi reklámjának is rész volt abban, hogy végül az előző elnök úgy döntött, megméretteti magát) – de anyagi előnyökkel egyik kampány sem járt. 

A 2011-ben alapított Left Action már annál inkább. A Facebookon közel 1,4 milliós követőtáborral rendelkező mozgalom elsősorban a humor, a szatíra eszközeivel operál, és veszi fel a harcot politikai ellenfeleivel.

Tulajdonképpen egy hálózatról van szó, amiben több oldal, és Facebook-profil is szerepel, összességében elég komoly aktivista és követői bázist kezelve. 

Ha jobban belegondolunk, egy ilyen szerveződésnek valóságos áldás egy Donald Trumphoz hasonló elnök, aki aktivitásra ösztönzi és megmozgatja az embereket, akár mellette, akár ellene, hiszen nő a bázis, a forgalom, és ezzel együtt a bevétel – még ha nem is ez az elsődleges és legfontosabb cél.

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!

A bejegyzés trackback címe:

http://kivultagasabb.blog.hu/api/trackback/id/tr5012264324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

karandash 2017.02.17. 04:41:45

"hiszen nő a bázis, a forgalom, és ezzel együtt a bevétel – még ha nem is ez az elsődleges és legfontosabb cél"

Dehogynem ez a cél, a bevétel. A szervezet a tömeghisztériára épít, a tömegpszichózisra, a rettegésre. Trump démonizálására, amire Hillary egész elnökjelölti kampánya is épült. Álhírek, szájhabzás, hisztériakeltés, rettegés. Akkor se működött, de nem is ez a lényeg a kampányguruk számára. Nekik maga a kampány jelent extra jövedelmet. Ha a kampány végetér az új elnök megválasztásával, az a pénzcsapok elapadását is jelenti az ilyen politikai machinátorok számára. Ha viszont sok hisztérikus baloldalit sikerül továbbra is megmozgatni, akkor a következő 4 évben is működhet a pénzszivattyú. Permanens kampány, permanens forradalom? Mindig kell ellenséget kreálni, az jól fizet a baloldalon, kell a csordaszellem.

A Trump-elleni tombolás, utcai harcok, garázdaság, szólásszabadság elleni szélsőbalos támadások nem spontán jelenségek. Pont ilyen spin doctorok állnak mögöttük.
A horribilis pénzek honnan jönnek? Szaúdi, katari sejkektől vagy Sorostól?
Mert hogy egy átlag amerikai baloldali elnökjelölti kampány után miért adományozna egy bukott szélbalos kampánynak, az kérdéses.

Az is világos, hogy a mainstream media megbukott a nézők szemében. A CNN, MSNBC és társaik gyalázatosan leszerepeltek, álhírek, cenzúra, gusztustalan pocskondiázás miatt elfordulnak tőlük az emberek. És nem csak a jobboldali embereknek van elegük a fősodratú lakájmédiából:
A CNN élő adásban bontotta a vonalat Bernie Sabders-szel, amikor ő fake news szervezetnek nevezte a CNN-t.
Ezért most a politikai marketingguruk azon dolgoznak, hogy a szélsőbalnak is legyen egy alternatív médiája, amit még hitelesnek tekintenek a híveik.
Ugyanis az alternatív jobbos média hozta meg Trump sikerét, ezt akarják most lemásolni a szélbalosok. Meg mellette sok pénzt is keresni a tömeghisztérián :)

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es