Kívül tágasabb

Megöli az unalom a munkahelyén? Pereljen!

2016.07.28. 06:44, Kívül tágasabb , 1 komment

Majdnem biztosak vagyunk abban, hogy mindenki érezte már legalább egyszer a munkahelyén, hogy belepusztul az unalomba. Így volt ezzel Frederic Desnard is, aki viszont tovább lépett és beperelte munkaadóját.

unalmas_munka_foto_linkedin_com.jpg

„Szakmai zombivá” tette őt munkahelye, pontosabban az ottani unalom, ezért döntött a per mellett a francia férfi. Frederic Desnard nem aprózta el, hiszen nem kevesebb, mint 360 ezer eurót követel a cégtől, ahol egyébként évente 80 ezret keresett.

De vajon tényleg létezik az unlaom (bore-out) szindróma? A szakember szerint mindenképpen, sőt, egyre nagyobb gondot jelent munkaadónak és munkavállalónak egyaránt, utóbbinak ráadásul komoly stresszforrás is.

Dr. Sandi Mann a BBC-nek azt mondta, egy 7000 fős brit kutatásból arra lehet következtetni, hogy a munkahelyi unalom megrövidítheti az életünket, és persze aligha „öl meg”, de akik szenvednek tőle, hajlamosak az egészségtelen táplálkozásban, az alkoholban vagy a kábítószerekben keresni menedéket. A 24 éven keresztül végzett kutatásból egyébként az is kiderült, hogy az unalom önmagában stresszt okoz és depresszióhoz vezethet.

„Borzalmasan unalmas volt. Már az beteggé tett, hogy hétfő reggel be kellett mennem dolgozni. Mindig minden ugyanolyan. A közlekedés a munkahelyre, az emberek, az ebéd. Minden nap megjelensz a munkahelyeden és csak ülsz ott” - mesélte Steve Coster arról az időről, amikor befektetési bankárként dolgozott.

„Néha fogtam magam és beültem a WC-be. Mindig nagyon készségesen ugrottam, ha valaki megkívánt egy kis teát. Elbújtam a monitor mögött és mindenféle aktákkal vettem magam körül, hogy elfoglaltnak tűnjek, de közben nem csináltam semmit” - mesélt a trükkökről a 47 éves férfi, aki évi 40 ezer fontot keresett, és 17 év után egyszer csak elege lett.

„Tisztán emlékszem, hogy egy reggel felkeltem és képtelen voltam kimászni az ágyból. Nem ment. Felhívtam a főnököm és közöltem vele, hogy nem megyek dolgozni. Kérdezte, miért, mire mondtam neki, hogy képtelen vagyok rá. Még csak elnézést sem kértem” - tette hozzá Steve Coster, aki szerint ez az unalom a magánéletére is rossz hatással volt, az alkoholba menekült, míg végül felkeresett egy tanácsadót, aki segített neki.

A kérdés persze ebben az esetben is az, mint oly sokszor az ember életében, hogy képesek vagyunk-e változtatni a sorsunkon.

(Fotó: LinkedIn.com)

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

Határátkelő

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es
süti beállítások módosítása