Kívül tágasabb

Haldoklott, most szexi képeket posztol

2016.03.08. 06:43, Kívül tágasabb , 2 komment

Közhely, hogy az elhízás ma már népbetegség, de legalább ilyen veszélyes a másik véglet, azaz a túlzott fogyás, és annak végletes változata, az anorexia is. Szerencsére utóbbiból is van visszaút, miként azt egy ír tinédzser is bebizonyította.

cim_111.jpg

Jasmin Heaney nem is olyan régen még ideje nagy részét a kóros soványságot népszerűsítő oldalak bújásával töltötte, miközben maga is borzalmasan lefogyott, váltogatva az éhezést és a folyamatos zabálást.

Mire családjának feltűnt a dolog, addigra a dublini lány már betegesen alultáplált volt, olyannyira, hogy az orvosok azt mondták, élete akár veszélybe is kerülhet, ha nem kér segítséget.

regi_1.jpg

Szerencsére megfogadta a tanácsot, és ma már 19 évesen lelkesen posztolgatja magáról a fotókat az Instagramon, és jól látszik, hogy a soványságnak nyoma sincs, teljesen normálisnak tűnik. Ezt a jelek szerint sokan értékelik, hiszen a közösségi oldalon több mint 4000 követője van.

regi_2_1.jpg„Mindig is kicsit más voltam, mint a többiek, az iskolában nem teljesítettem jól, mert depressziós voltam és főleg arra koncentráltam, hogy minél soványabb legyek. Rátaláltam a különböző közösségi és egyéb oldalakra, melyek különböző tippeket adtak, végül ez vezetett az anorexiához. Szinte vallásos áhítattal bújtam őket, félnapokat eltöltve rajtuk. Az emberek olyan közössége ez, amely egymást hergeli – egészen félelmetes, milyen könnyen elérhetők ezek az oldalak” - mondja visszatekintve.

Jasmin végül már annyira sovány volt, hogy a séta is nehezére esett: „Azt hittem, kézben tartom a dolgokat, de inkább az tartott fogva engem. Fájt a mellkasom és alig tudtam menni. Gyakorlatilag haldokoltam, miközben meg voltam győződve arról, hogy kövér vagyok”.

„Bő melegítőkbe rejtőztem és mindenkitől elzártam magam. Egyedül akartam lenni, hogy csak az étkezési zavarom legyen a társam” - meséli most a 19 éves lány, akit végül a nővére győzött meg arról, hogy beszéljen a szüleikkel, akik végül orvoshoz vitték.

Az igazi fordulatot mégsem ez, hanem egy máltai nyaralás hozta meg, melyen a barátnői társaságában megint úgy érezte, hogy meg akarja változtatni az életét: „Máltán összeállt a kép, ismét összejöttem a régi barátaimmal, akiket korábban ellöktem magamtól. Megbeszéltük a dolgokat és úgy döntöttem, összekapom magam. Hazajöttem és úgy éreztem, képes leszek lezárni életem egy fejezetét”.

1_350.jpgJasmin szerint a döntés ellenére ez nem volt egyszerű folyamat, mert az étkezési zavar nem tűnik csak úgy el, de minden nappal könnyebb lett és ma már nem az uralja az életét.

2_326.jpg

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Gazdagisztán

Nincs megjeleníthető elem

Határátkelő

Nincs megjeleníthető elem

Utolsó kommentek

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es
süti beállítások módosítása