Hiába volt idén már 51 éve, hogy elhunyt, Marilyn Monroe (vagy még inkább a legendája) ma is elképesztő vonzerővel és marketingértékkel bír világszerte. Így aztán tulajdonképpen meg sem lepődtünk, amikor azt olvastuk, hogy a néhai amerikai színésznő és szexszimbólum lesz a Chanel No.5 idei karácsonyi reklámkampányának egyik zászlóvivője. Pláne, hogy van közös történelmük is.
Gabrielle „Coco" Chanel 72 évvel ezelőtt, 1921-ben alkotta meg a No.5-ot, amellyel egy olyan parfümöt akart megteremteni, melynek „olyan az illata, mint egy nőnek".
A márka az elmúlt hét évtizedben számtalan világsztárral dolgozott együtt (a legmeglepőbb közülük a közelmúltban talán Brad Pitt volt), ám az aligha lehet vitás, hogy a legjobb nagykövetük Marilyn Monroe volt.
Már csak azért is, mert 1960-ban, amikor megkérdezték, mit visel éjszaka az ágyban, csak annyit felelt: „Csak Chanel No.5-ot".
Így aztán a cég az idei karácsonyi kampányra nekiállt végignyálazni az archívumát és meg is találta azt az (adásba egyébként sosem került) rádióinterjút, amit a Marie Claire magazin akkori főszerkesztője, George Belmont készítette Marilyn Monroe-val a Szeressünk! forgatásán.
„Tudja, mindenféléket kérdeznek tőle. Csak egy példa: 'Mit visel az ágyban? Pizsamafelsőt? Pizsamanadrágot? Hálóinget?' Amire én csak annyit mondtam: Chanel No.5.ot, mert ez az igazság... Meg persze mert nem akartam azt mondani, hogy meztelen vagyok. De ez az igazság!" – mondja a színésznő az interjúban.
Ehhez már csak pár kihívó fekete-fehér fotó kell Marilyn Monroe-ról és a parfümről (Ed Feingersh munkája), és kész is a régi-új reklámarc, ami várhatóan hamarosan elárasztja a tévéképernyőket és a nyomtatott sajtót.
(via)