Kívül tágasabb

Egy apa levele meleg fiához

2013.03.17. 07:30, Kívül tágasabb , 158 komment

Viharos gyorsasággal terjedt el az interneten az a levél, melyet egy apa írt meleg fiához, aki nem tudta, hogyan hozza szülei tudomására szexuális orientációját. (A kép illusztráció.)

férfi fiatal.jpg

Nate egy michigani középiskolás, aki immár jó ideje szenvedett amiatt, hogy nem tudta, miként hozza szülei tudomására: saját neméhez vonzódik. Mielőtt azonban sort keríthetett volna a tisztázó beszélgetésre, levelet kapott az édesapjától.

„Véletlenül hallottam, amikor előző este Mike-kal arról beszélgettél, hogy miként állj elém. Az egyetlen dolog, amivel elő kell állnod, az a narancslé és a kenyér az iskolából hazafelé jövet" – írta a fiúnak az apja.

„Hatéves korod óta tudom, hogy meleg vagy, szeretlek születésed pillanatától kezdve" – folytatta az apa, majd a végén egy utóiratban hozzátette: „Anyád és én úgy véljük, szép pár vagytok Mike-kal. Apa".

Apa levele meleg fiának.jpg

Nem a mi tisztünk megítélni a levél valódiságát (bár azon elgondolkodtunk, miként lehet egy hatéves gyerekről megállapítani, hogy meleg...), az azonban biztos, hogy a levelet közlő, a homofóbia ellen küzdő FCKH8.com oldal Facebook-profilján pár órával ezelőtt több mint 78 ezer ember kedvelte és 48 ezer osztotta meg az írást.

Még egy megjegyzésünk lenne: szomorú, hogy egy ilyen, tulajdonképpen természetes szülői reakció ekkora hullámokat vet. Aki szereti a gyerekét, ugyanúgy, feltételek nélkül szereti akkor is, ha meleg.

Csatlakozz hozzánk a Facebook-on és a Twitter-en!
Címkék: család meleg levél

A bejegyzés trackback címe:

http://kivultagasabb.blog.hu/api/trackback/id/tr905138961

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.03.18. 12:52:04

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

nehéz kezdet 2013.03.17. 18:38:45

Nagyon nehéz kérdés, de ha génhiba és tényleg engedik együtt élni őket, nem kényszerítik kényszerházasságra és a génjeik továbbadására, sokkal kevésbé fog gondot okozni pár évtized múlva.
Fogadhassanak örökbe, lányokat és a gondot a természet előbb utóbb megoldja.

Rémbódess 2013.03.17. 19:13:33

@hamucipő: "Aki homofób, az többnyire a gyerekével szemben is az, még ha kénytelen-kelletlen tudomásul is veszi a tényt, elfogadni, és főleg mások előtt szégyen nélkül vállalni nem tudja."

Jaja, komplex dolog ez, beleértve a látens homoszexualitást is. Ajánlott film: Amerikai szépség. A filmet érdemes megnézni, utána sok homofóbnak le szokott esni a tantusz... :-)

huszonharom23 2013.03.17. 19:24:52

bullshit 6 eves korban meg senki nem meleg

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.03.17. 19:27:32

Elég gyáva dolog levélben tájékoztatni a gyereket arról, hogy tudjuk mi van vele.

Holding 2013.03.17. 19:37:05

Kamu!
Egyértelműen kamu!
Elképzelem ahogy az apa leírja hogy már 4 éves korában is gyanakodott de csak 6 éves korára bizonyosodott meg róla hogy fia meleg, jah... :)))
Már hogy a fenébe lehetne ezt 6 évesen tudni??
Van a homlokán egy szivárvány színű anyajegy?
Kicsi koromban egyszer felvettem az anyám szoknyáját aztán akkora hetero lettem mint az állat :))

Before · http://azbeszt.blog.hu 2013.03.17. 19:39:51

@huszonharom23: nyilván nem volt meleg, de simán lehettek olyan dolgok, amit (vagy akár akkor, vagy később visszagondolva), az ember jelekként értékel, ha már nyilvánvalóvá vált a dolog.
Ha meg nem lett volna meleg a srác, akkor ezek a jelek teljesen feledésbe merültek volna.

Leone_510 2013.03.17. 20:00:06

persze, hogy tudta az apja , hogy a fiú meleg 6 évesen...akkor húzta fel a farkára

csücsköm 2013.03.17. 20:37:05

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
"Ezen az alapon ne ítéljük el a rákot, mert a nagyapád is abban halt meg, s neked is lehet még rákod."

Milyen büntetési tétele van a ráknak? Mármint azok között, akik elítélik.

vénszivar 2013.03.17. 20:41:47

@Mercel: Nézd frici! Olvass! Mintha ő kezdte volna "prolizással", de érdekes, csak az én arra írt válaszom tűnt fel neked! ejnye-bejnye:)

csücsköm 2013.03.17. 21:02:13

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Konkrét választ tudsz adni, vagy csak a kommentjeid számát növelgeted? A hsz-odból az jön le, hogy elítéled a rákot. Mint fogalmat ítéled el, mint állatfajt, mint betegséget? És mik a halmazati tényezők? Kisebbségi rák, heteró rák (ez bizonyára nem büntetendő és nem is bűn), meleg rák, kékszemű rák?

Kérdésedre: Egyes országokban halál. Néhány afrikai törzsnél csak a homo tag lehet a törzs varázslója. Tehát lehet büntetés és jutalom is.

Nos, mi a helyzet a rákkal?

nandras01 2013.03.17. 21:08:49

@nehéz kezdet:
"...a gondot a természet előbb utóbb megoldja."

ha esetleg kifejtenéd részletesebben, hogy miként gondolod ezt a "természet megoldja" c. dolgot...
mert, ha arra akarsz utalni, hogy utód híján kihalnak a "buzik", akkor szíves felvilágosításodra közlöm, hogy amióta létezik az ember*, azóta létezik a "buziság" is.
volt idő, amikor akár halállal is büntették eme "devianciát", mégsem fogytak el.
szóval, mire is gondoltál..?

*sőt, az állatvilágban sem ismeretlen az azonos neműekhez való vonzódás

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.17. 21:22:20

@csücsköm:

Ki az a normális ember, aki nem ítéli el a rákot? (Rákot, mint betegséget, nem mind kedves vízi állatkát.)

Ma már a legtöbb országban homokosnak lenni nem bűncselekmény. Manapság már a pedofil közösség a legüldözöttebb szexuális deviancia.

Almandin 2013.03.17. 21:23:54

@Májkül: Lehet, hogy sokan a génjeikben hordozzák a homoszexualitást, de ez pont 6 évesen senkin nem vehető észre, mert a nemi ösztönök ilyenkor még rejtettek. Tehát nem tudom, hogy a levélíró apa miért épp a fia 6 éves korában vette ezt észre.
Másrészt a nemi fejlődés kapcsán pl. a korai serdülőkorban sem lehet senkiről nagy biztonsággal kijelenteni, hogy meleg, mert sok kamasz még bizonytalan nemi identitású, átmenetileg tanúsíthat enyhébb érdeklődést a saját neme iránt is, aztán pl. heteroszexuális lesz belőle. 15-16 éves kortól már látszhat valakin egyértelműen a homoszexualitás, de vannak, akik olyan ügyesen leplezik, hogy a környezetükben senkinek nem tűnik fel, amíg el nem mondják (ha egyáltalán elmondják).

kézműves étcsokimikulás 2013.03.17. 21:29:55

@nandras01: no,kicsi balliberallt bertroll,neked aztan mindenkepp bele kell szolnod,ugye...
:))))
kivanom,hogy ha egyszer (ne adja Isten)lesz fiad,akkor nyiss ra,amikor valaki,mondjuk az szdszes ppistike turkal epp a seggebe es utana legyel ra buszke...
fesd be rozsaszire a kormet,akassz a nyakaba rozsaszin tollboat es menj riszalni vele a paradera...

Almandin 2013.03.17. 21:38:24

@nehéz kezdet: Szerintem nem tűnnének el, mivel ez újratermelődik. Régen sem volt szerintem több utódjuk, mint ma, mert akkor az agglegények, vénlányok közt sokan lehettek ilyenek. Ma is vannak homoszexuálisok, akiknek van vér szerinti gyerekük, mert sokan csak idősebb korban merik felvállalni ezt, valamint (főleg a leszbikusok) általában képesek lefeküdni ellenkező neművel is, csak kevésbé élvezik. A biszexuálisokról nem is szólva.

flippant 2013.03.17. 21:42:21

Nem vagyok cigány, nem vagyok zsidó, nem vagyok buzi. Miniszterelnök úr! Nem lesz ebből bajom?

Almandin 2013.03.17. 21:42:35

@étcsokinyuszi: Én inkább a gyűlölködő homofóboknak kívánok hasonlót. Bár a gyerekük inná meg a levét, mert az ilyen emberek képesek akár kitagadni a saját gyereküket, ha az neadjisten homoszexuális.

Almandin 2013.03.17. 21:45:47

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Nem véletlen, hogy büntetik a pedofíliát. Ennek az az oka, hogy ha egy felnőtt egy gyerekkel nemi életet él, akkor a gyerek életre szóló lelki károsodást szenvedhet. Míg két felnőtt homoszexuális azt csinál, amit akar, nem károsítanak vele senkit. Miért kellene akkor büntetni?

nehéz kezdet 2013.03.17. 21:52:42

Régen bizony nagyon sokakat felszívott a papság, mint intézmény tökéleteset közeg volt számokra, a teljes tiltás bizony a gének tovább örökítésének nagy számát hordozza, pontosan mert előttünk van 40 év és egy azóta felnőtt nemzedék, tiltás most érett be a gyümölcse.
Szivás ez van, engem egyébként mint lányos anyukát nem zavarnak, csak látom mennyire leszűkülnek a lányom lehetőségei :(
Nézem a pasikat mostanában lányos anyuci szemmel és szinte csak foghagymaseggű piperkőcöket látok, nem tudom hol vannak a kemény, tökös legények ?
Apám, férjem felépített egy-egy házat ezek még egy téglát se bírnának elcipelni, nem hogy cementes zsákot.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.17. 21:53:56

@Almandin:

Nem mondtam, hogy büntessék a homokosságot.

Egyébként a pedofíliát sem büntetik, ha pontosak akarunk lenni.

flamer 2013.03.17. 21:55:10

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Igazából, ami nehézzé teszi a kezelést, az a betegségtudat hiánya. Hogy csak él az ember és azt gondolja, hogy az úgy rendben van. Pedig nem. Hidd el, a homofóbiát lehet kezelni!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.17. 21:57:06

@flamer:

A homofóbia a természetes állapot. Nincs miért kezelni.

PannonBoy 2013.03.17. 21:57:19

@himpellér: Márpedig akkor is fogunk vonulni (egyébként ez parade, vagy menet by the way), ha tetszik, ha nem.
Az más kérdés, hogy van annyi eszem, hogy nem Magyarországon megyek pride-ra. :)

Almandin 2013.03.17. 22:00:09

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Én sem gondoltam arra, hogy büntetésért lihegsz... amúgy igazad van, nem magát a pedofíliát büntetik, hanem a pedofil cselekedeteket.

nandras01 2013.03.17. 22:05:33

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
"Ki az a normális ember, aki nem ítéli el a rákot?"

miután ezt a hülyeséget, hogy a rákot "elítéljük", már többedszerre vezeted elő, nem állhatom meg szó nélkül.
a rák egy betegség -tudom, hogy tudod- és betegséget elítélni nem lehet.
az "elítélés" erkölcsi kategória, és mint ilyen, betegségre nem alkalmazható. a betegség erkölcsi aspektusból egyszerűen értelmezhetetlen jelenség.
küzdünk ellene, félünk tőle, de nem ítéljük el.

(a homofóbia az más. azt normális ember elítéli...)

Almandin 2013.03.17. 22:06:20

@nehéz kezdet: Ma is sokat felszív a papság. Amúgy a mai fiatal férfiak általános gyengébb állapotának sok oka van: elkényelmesedett városi életmód, valamint az is, hogy az orvostudomány fejlődése miatt a gyengébb egyedek kevésbé szelektálódnak ki (ami az egyének számára azért kifejezetten előnyös, mert jobb életesélyeket biztosít).

flamer 2013.03.17. 22:25:30

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Gondolom, ha ezt sokáig mondogatod magadnak, akkor ezt el is hiszed. Azt mondjuk nem értem, hogy miért jó meggyőznöd magadat erről, mintsem férfiasan szembenézni a saját félelmeiddel, de hát te tudod.

GizGazGéza 2013.03.17. 23:03:27

Megkérdeztem a páromat mit szólna, ha kiderülne akármelyik gyermekünkről, hogy meleg. Ő annyit mondott, hogy nem érdekelné, csak azért aggódna, mert sokkal nehezebb lenne az élete..... (és a kommenteket olvasva sajnos igaza van).. Nos ezért Ő a párom és én nagyon büszke vagyok rá!!!!! Egyébként a levél szerintem is kamu.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.03.17. 23:07:39

ez egy gusztustalan es leplezetlen narancsdzsuz kampany

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.03.17. 23:09:13

@nehéz kezdet: "Apám, férjem felépített egy-egy házat ezek még egy téglát se bírnának elcipelni, nem hogy cementes zsákot."

pedig de de....
25 kg -os cementeszsakot barki el tud vinni

mirx 2013.03.17. 23:47:22

@Májkül: és most írd le szépen százszor, hogy szexuális, szex, plusz és posztol. nem sex meg plus meg post. így csak az ír, aki a teszkó akciós pultjainál tanult olvasni.

chepunk 2013.03.18. 00:38:57

A homofóbia a butaság jele! Kezelni nem kell szabad butának lenni!

Ramil Safarov 2013.03.18. 00:54:20

Ez anyira nyalas kocsogseg, hogy muszaly:

MOCSKOS BUZIK !!!
MOCSKOS BUZIK !!!
MOCSKOS BUZIK !!!
MOCSKOS BUZIK !!!
MOCSKOS BUZIK !!!
MOCSKOS BUZIK !!!
MOCSKOS BUZIK !!!
MOCSKOS BUZIK !!!

otgorbebogre 2013.03.18. 06:17:21

Nem tudom hogy akik azt mondjak egy hat evesrol nem lehet tudni hogy meleg mikor voltak eloszor szerelmesek. Nekem mar hat eves kislanykent volt egy kisfiu aki tetszett az oviban. Gondolom ha meleg lettem volna kislany tetszett volna. Es valoszinu teljesen oszinten el is meseltem volna otthon mert senki nem mondta meg el nekem mi a "termeszetes". Amugy mar az oviban meg elsoben is voltak parok jol csufolodtunk is- Ket szerelmes par ... ez a mondoka nektek nem volt meg??
Ennyi.

otgorbebogre 2013.03.18. 06:19:42

@nehéz kezdet: csak az a jo hogy kb annyi leszbikus van mint meleg ugyhogy ez kb a lanyok/ nok eselyeit nem rontja.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2013.03.18. 06:33:00

"miként lehet egy hatéves gyerekről megállapítani, hogy meleg"
Ha a hullámos papagájt Flysa Minellinek, a házikedvenc kígyót pedig Gáboa Zsazsának nevezi el, akkor már lehet sejteni...

chepunk 2013.03.18. 08:07:53

@Ramil Safarov:

Gratulálok baltás gyilkos! Remélem már Azerbajdzsánban vagy!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.18. 08:20:18

@Almandin:

Miért akarnék egy betegséget büntetni?

Valójában nem a pedofil cselekedet bűncselekmény, hanem bizonyos katagóriájú szex és egyéb, lásd a BTK-t.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.18. 08:21:03

@nandras01:

A homoszexualizmus ugyanaz a kategória, mint a rák.

csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2013.03.18. 08:54:57

Végigolvastam a kommenteket, hát nem akarok rosszmájú lenni, de ennyi szakértőt a témában, ennyi erkölcsi lángoszlopot...

Cpt. Flint 2013.03.18. 09:23:02

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: értem; akkor te nyilván cancerofób is vagy, azaz utálod és gyűlölöd a rákosokat.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.18. 09:29:49

@Cpt. Flint:

Igen cancerofób vagyok és nem gyűlölöm a rákosokat.

Cpt. Flint 2013.03.18. 09:37:29

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: félsz tőlük? elítéled őket?? vagy akkor miben hasonlítanak számodra, a hozzájuk való viszonyulásodban a homoszexuálisokhoz?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.18. 09:47:09

@Cpt. Flint:

Félek a ráktól, ez természetes. Ugyanúgy mint ahogy a homoszexualizmustól. Mindkettő betegség.

judy7 2013.03.18. 09:50:19

Nyilván lehet kamu a levél, mégis...

... bár minden gyereknek ilyen szülei lennének!!!

vernarancs 2013.03.18. 09:51:39

Ez a level egy kamau kampanyfogas.
Buzik meg mindig is voltak es lesznek is. Ez egy defekt amivel egyutt lehet elni, nem ragalyos. Amig nem razzak a segguket aberralt modon egy felvonulason addig en sem engedem szabadjara homofobiamat.

Woofer · http://woof.blog.hu/ 2013.03.18. 10:05:59

Hát én nagyon örülnék, ha egy ilyen levelet kapnék az Apámtól.
Vicces elolvasni a hazai, meleget csak maximum a tévéből látott, izolált emberek reakcióit, miszerint ez csak valami kampány propaganda levél.
Nem, ez a valóság, más országokban ez ilyen egyszerűen megy. Sajnos az én szüleim is ehhez az "izolált" magyar többséghez tartoznak, így érthetően nehezen dolgozzák fel, hogy a fiuk meleg. A fél életemet úgy éltem le, hogy titkolóztam előttük, aztán amikor végre összeszedtem a bátorságom és elmondtam Anyának, a kezdeti sokk és sírás után azt kérdezte, miért nem mondtam el már korábban?
Mert féltem. És most is félek, ezért Apám még mindig nem tudja. El kéne mondanom neki, hogy már lassan 3 éve együtt élek egy férfival, akit nagyon szeretek. Ez az érzés semmivel sem megvetendőbb annál, mint amit ő érez például az anyám iránt, vagy amit a húgom érez az ő férje iránt. El kéne mondanom, mennyire szeretném, ha az én barátom is üdvözölt tagja lehetne a családunknak, úgy mint például az unokatesóim barátai, akiket mindenki tárt karokkal fogad, minden családi összejövetelen, ahol én egyedül kényszerülök megjelenni. El kéne mondanom milyen jó lenne egy karácsonyt együtt tölteni, úgy hogy a barátom is jelen van és nem kellene nekünk kettőnknek karácsony előtt vagy után egy külön kis ünnepet csinálnunk. El kéne mondanom, hogy ezek a dolgok egy heteró számára teljesen természetesek, de egy meglegnek elszorult torokkal kell erről írnia. Mindezért pedig ki felel? A fiú, aki fél őszinte lenni a szüleivel, vagy az intoleráns társadalom?

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.18. 10:26:29

@Almandin:
Ha anyuka 6 évesen lányruhákba öltöztette gyermekét, és apuka ez ellen semmit nem szólt, esetleg biztatta anyukát és a gyereket, akkor meglehetősen jó eséllyel sejthették, hogy meleg lesz a gyerek.

kifordított nagyanyó 2013.03.18. 10:35:12

Mostanában egyre több az ilyen toleranciára nevelő cikk.
Nagyon le akarják nyomni az emberek torkán mindennek az elfogadását.
Talán nem ilyenkor kéne,mikor az emberek egyre szegényebbek és elégedetlenebbek.

Mészáros Laci 2013.03.18. 10:37:42

Azt gondolom, hogy a beszélgetést követő sokkból visszatekintve a gyerekről való emlékeire, utólag lehet a melegség jelének értékelni a hatéves kori viselkedés néhány jelét.

Mészáros Laci 2013.03.18. 10:38:38

@kifordított nagyanyó:

Tény hogy ostorral sok mindent meg lehet oldani.
Egy kis időre.

Pakos · http://iranynewyork.hu 2013.03.18. 10:40:21

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

Igen? Azt megnézem, hogy 50 kg-os kis pöcsök, hogy fognak fél napig zsák cementekkel rohangálni. Egyszer persze, mindenki elviszi A-ból B-be, de egy építkezésen kicsit többről van szó.

Mészáros Laci 2013.03.18. 10:44:17

@Woofer:

Max Plancknak tulajdonítják azt a mondást, hogy az új tudományos nézetek akkor nyernek teret, ha a régi nézetek képviselői meghaltak. Ezt rokonokkal kapcsolatban ilyen sarkosan nem illik kimondani, de az biztos, hogy ha valaki évtizedeken át (önhibáján kívül, akárcsak passzív) homofób kultúrában nőtt fel, attól gyökeres változást elvárni hm... irreális.

A meleg párok azzal tudnák megkönnyíteni rokonaik, ismerőseik részéről az elfogadást, ha társaságban tartózkodnának egymás iránti érzelmeik (heterók részéről elfogadott) kimutatásától. Ez nyilván nem könnyű, de azt hiszem, a kapcsolatok fenntartásának ez a kompromisszum az ára, mindenki maga gondolja meg, hogy NEKI megéri-e.

(A melegfelvonulások egy teljesen más műfaj, nem tudom, hogy használnak vagy ártanak a melegek elfogadottságának, úgyhogy nem is mondanék erről semmit.)

canahari 2013.03.18. 10:45:01

@Kiszámoló: A gólyák között is vannak melegek, biztos azok is a neveltetésüktől lettek azok vagy mert apu nem bánt velük jól.

Mészáros Laci 2013.03.18. 10:51:54

@nehéz kezdet:

A melegség nem igazán genetikai eredetű, a sok politikai meg egyéb hordalék miatt nehéz tudományosan kutatni, de a méhen belüli fejlődéssel kapcsolatos ismeretek leginkább azt a feltevést támasztják alá, hogy ha a magzatot az embrionális lét egy szakaszában nagyobb adag női nemi hormon, vagy ahhoz hasonló anyag éri (antibébi tabletták egy része, vagy akár csak sok szója-termék), a elnyomhatja a fiú magzat harmadlagos nemi jegyeinek kialakulását triggerelő férfi hormonok hatását. Persze az is lehet, hogy a magzat heréi termelnek kicsivel kevesebb férfi hormont, és/vagy az erre érzékeny a receptorok nem eléggé érzékenyek a hormonszintre, így a magzatban (mert ugye néhány hetes koráig minden magzat lány) nem tökéletesen zajlanak le a fiúvá alakulás folyamatai. Vannak tojások, van fütyi, de például az idegrendszer és az agy megőrzi a nőkre jellemző struktúrákat.

flamer 2013.03.18. 10:56:20

@Pakos: Szerinted Stephen Hawkings mekkora cementeszsákot bír el? És többet tett-e az emberiségért, mint az a szellemi fogyatékos kőművessegéd, aki simán vállra kapja az ötvenkilós zsákokat?

Pakos · http://iranynewyork.hu 2013.03.18. 10:58:49

@flamer: Ebben teljesen igazad van, de itt nem arról volt szó, hogy ki tett többet az emberiségért. Ovasd vissza, hogy én kinek a kommentjére, és ő kinek a kommentjére reagált...

Mészáros Laci 2013.03.18. 10:58:50

@canahari:

bizony, legalább a gerincesek között a férfi-női differenciáció a magzati korban az emberhez hasonló: a genetikai program által meghatározott EGYETLEN különbség a fiú magzat heréinek kifejlődése, az összes többi a here által termelt tesztoszteron, pontosabban a tesztoszteron-receptorok által elindított folyamatok eredménye (a csikló jancsivá alakul, a hüvelykezdemény bezárul, stb). A részletekre már nem emlékszem, több, mint harminc éve hogy becsuktam az utolsó biológia tankönyvemet...

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2013.03.18. 11:13:21

az okés, hogy az ember megírta a levelet a fiának.
de hogyan juttatta el hozzá? feladta postán a saját címükre? vagy a kezébe nyomta?
ahelyett, hogy szóban elmondja neki, ha már ott van?
ugyan már...

Királyvíz 2013.03.18. 11:14:56

@nehéz kezdet: Nekem vannak meleg ismerőseim, és ki kell, hogy ábrándítsalak. A melegek között éppen a férfias férfi a népszerű. Sokan éppen emiatt gyúrnak. Amúgy a velük való sztereotípiákat nyugodtan elfelejtheted, mert bár vannak köztük nőiesek, de a többségről nem mondod meg, hogy meleg. Az egyik például kitűnő autószerelő, ez pedig nem az a munka, amit egy melegtől általában elvárnak.

@steverubellreborn: Nem érted a divatbuzi kifejezést, ugye? Azt hívják így, aki azért kezd homoszexuális kapcsolatba, mert azt divatosnak véli. Főleg fiatalok körében fordul elő. Akinek fizetnek érte, az a hímringyó. De hogy a kérdésedre is válaszoljak: nem.

Bafana 2013.03.18. 11:18:38

Odamegy a fiú az apjához:
-Édesapám, én meleg vagyok.
-Aztán valami ismert médiasztár vagy-e, fiam?
-Nem.
-Van-e rózsadombi villád luxuskocsival?
-Nincs.
-Vannak-e 100 millióid a bankban?
-Nincsenek, édesapám.
-Hát akkor te nem meleg vagy, édes fiam, csak egy kis buzi...

KovA 2013.03.18. 11:36:53

Nincs a levélben semmi különös és semmi figyelemre érdemleges, ha valódi volna.
Az más kérdés, hogy az állítás miszerint valakinek ebbéli hajlamát 6 éves kora óta tudják : gyanús.
És az is fura, hogy valakinek ezt épp levélben kell megírni - fontos dolgokat lehetőleg szemtől szembe beszél meg az ember apa a fiával - hacsaknem a fiú elbújdokolt és csak elvélben elérhető.

Mészáros Laci 2013.03.18. 11:44:22

@KovA:

Azt gondolom, hogy talán a beszélgetés véletlen meghallgatását követő sokk után, visszatekintve a gyerekről való emlékeire, utólag tudta a melegség jelének értékelni a hatéves kori viselkedés néhány jelét.

Az pedig, hogy levet ír a fiának, szerintem kimondottan tapintatos és empatikus szülőre vall.

Mészáros Laci 2013.03.18. 11:47:30

@Bogoj:

"de hogyan juttatta el hozzá? feladta postán a saját címükre? vagy a kezébe nyomta? ahelyett, hogy szóban elmondja neki, ha már ott van?"

például lerakta az asztalra a fiú szobájában.
szerintem nagyon jól tette, a gyerek lehetőséget kapott arra, hogy rendezze a gondolatait és érzelmeit.

nandras01 2013.03.18. 11:58:01

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
"A homoszexualizmus ugyanaz a kategória, mint a rák."

tévedés.
a homoszexualitás nem betegség.
eltérés az átlagtól, de nem betegség.

nandras01 2013.03.18. 12:59:32

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: de bizony, a lényeg pontosan ez.
te össze akarsz hasonlítani egy betegséget egy nem betegséggel.
de igazad van, hagyjuk. soha nem fogunk közös nevezőre jutni.
én képtelen vagyok megérteni és elfogadni a homofóbiát, te pedig nem tudod elfogadni a toleranciát.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.03.18. 13:04:52

@nandras01:

Mind a kettő betegség.

Toleráns vagyok, tolerálom a homoszexualitást.

Fatal Error! System Halted! 2013.03.18. 13:05:06

Ez itt egy igaz keresztény-konzervatív jobboldali, jó magyar ember levele, homoszexuális fiához:

"Te rohadt kis féreg! 6 éves korod óta tudom, hogy egy kis buzeráns vagy. Csak azért nem rúgdostalak halálra, mert nem akartam, a liberálzsidók rosszalló pillantásait magamon tudni.
Hallottam, amint a fartúró barátoddal beszélgettek, hogyan állj elém. Jobban teszed, ha elhúzol a picsába és soha tobbet nem látlak, mert biztos, hogy levágom a faszodat.
Remélem minél hamarabb megdöglesz a köcsög "pároddal" együtt, te undorító buzizsidó féreg."

nandras01 2013.03.18. 13:08:29

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
"Mind a kettő betegség."

ha esetleg dobnál egy linket, ahol -szakemberek!- betegségnek minősítik a homoszexualitást...

nandras01 2013.03.18. 13:18:08

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
az orvostudomány nem statikus valami, a hibáiból -is- tanul.
turing.
mond neked valamit e név..?
(sőt, ha korábbra mész vissza, akár halálbüntetéssel való fenyegetéssel is találkozhatsz.)

hatmandu 2013.03.18. 13:24:03

Nézmá a sok dühös majmot, majd felrobbannak, hogy egy buzinak valaki levelet mert írni. A homofóbia tipikusan lúzerbetegség. Mások seggén, faszán és családi állapotán is csak az tudja felidegesíteni magát, aki alapból feszült, mert szegény, vagy ronda, kijött az aranyere, csicskáztatják a munkahelyén, satöbbi satöbbi.

A homofóbia ilyen társadalmi közegben virágzik igazán. Amikor nyakig ér a szar, a proli már csak egyvalamire büszke: legalább nem buzi.

Állítsuk meg a ......... 2013.03.18. 14:32:28

"Nézmá a sok dühös majmot, majd felrobbannak, hogy egy buzinak valaki levelet mert írni. A homofóbia tipikusan lúzerbetegség. Mások seggén, faszán és családi állapotán is csak az tudja felidegesíteni magát, aki alapból feszült, mert szegény, vagy ronda, kijött az aranyere, csicskáztatják a munkahelyén, satöbbi satöbbi.

A homofóbia ilyen társadalmi közegben virágzik igazán. Amikor nyakig ér a szar, a proli már csak egyvalamire büszke: legalább nem buzi."

:))))

Almandin 2013.03.18. 15:58:55

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Még régebbi könyvek pedig még az önkielégítést is a kóros dolgok közé sorolták.

pocaklakó minimanó 2013.03.18. 20:23:40

@nandras01:

"az orvostudomány nem statikus valami, a hibáiból -is- tanul."

A '73 utáni helyzet nem kutatások eredménye, hanem a homokoslobbi pressziójáé.

pocaklakó minimanó 2013.03.18. 20:26:31

@Májkül:

"Senki nem válik meleggé, annak csak születni lehet."

Tehát például ha valaki a hosszú börtönévek alatt összemelegedik a cellatársával, akkor abból kiderül, hogy tkp. ők homokosnak születtek, csak a külvilág kényszere miatt nyílott arra lehetőségük, hogy a születési szexuális orientációjukat kiéljék.

Ezt abból gondolom, hogy amennyiben valaki nem homokosnak születik, akkor nem lesz nyitott és bevállalós a homokos kapcsolatok semmilyen formája iránt.

Állítólag.

pocaklakó minimanó 2013.03.18. 20:32:05

Igazából nem is értem, hogy miért fintorognak a nagyon toleránsok, ha olyan szexuális alternatívával szembesülnek, amely már náluk is kiveri... a biztosítékot, pedig ugyanolyan jó érvek szólnak a legalizálásuk mellett, mint amilyeneket ők szoktak emlegetni a homokosság mellett.

Fura egy világ, na! :)

misc · http://misc.blog.hu 2013.03.18. 22:12:35

én örültem volna egy ilyen levélnek. A homofóboknak meg üzenem, hogy rohadjanak meg.

misc · http://misc.blog.hu 2013.03.18. 22:14:35

@pocaklakó minimanó: ez nem így működik. Aki a börtönben "összemelegedik" a cellatársával (azaz szexuális erőszakot követ el/esik áldozatává), az nem meleg, hanem csak egy kiéhezett hetero, aki nem tud nőhöz jutni. Ha kiengedik a börtönből, akkor megint nőkkel fog szexelni...

pocaklakó minimanó 2013.03.19. 10:16:01

@misc:

"...az nem meleg, hanem csak egy kiéhezett hetero..."

Ja, csakhogy az a szokásos homokos mantra, hogy a homokos azért nem nyitott a hetero kapcsolatok felé, mert alapállapotban nem jön be neki az, míg ugyanez ugyanígy működik a heterók esetében is a homokos kapcsolatok irányában.

Most akkor valahol füllentés történik.

Ui.: Amúgy ezzel elég tágra szabható a homokosság-heteróság határa, mert ezexerint ha pl. két férfi egymással prüttyent, az nem homokos aktus, hanem csak bátorság, bevállalósság vagy szexuális deprivációból adódó elkeseredettség.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2013.03.19. 10:23:14

@pocaklakó minimanó: Egyrészt baromság éles határokat keresni a hetero- és a homoszexuális viselkedésformák között, ilyenek ugyanis nincsenek. A világ (és azon belül az emberek, a szexualitás) sokszorosan összetettebb annál, semhogy 2-3 jelzővel (hetero, bi, homo) leírható legyen.

Másrészt a börtönszex nem a homoszexualitásról, hanem az igénytelenségről szól az esetek túlnyomó részében. A dolog pont egy "vérheteró" urban legendet cáfol, miszerint a "buziság fertőző"... Ha annyira fertőző lenne, a börtönviseltek utána nem hetero életmódot folytatnának, ha kikerülnek, hanem "megfertőzve" továbbra is férfiakat keresnének.

pocaklakó minimanó 2013.03.19. 10:44:27

@Before:

"Egyrészt baromság éles határokat keresni a hetero- és a homoszexuális viselkedésformák között, ilyenek ugyanis nincsenek."

Ez érdekes, mert amikor felvetődik az a téma, hogy ha a homokosok gyermeket szeretnének, akkor lehetőségük van arra (és képesek is arra), hogy saját gyermekük legyen, ez az érvelés elfogadhatatlan, hiszen hogy bújjanak össze egy másneművel, amikor nem éreznek vonzalmat iránta.

Nos, éppen te írod, hogy ez tkp. nem nagy akadály, ami ugye azt is jelenti, hogy mivel simán meg tudják tenni, ezért először talán illene ezzel próbálkozniuk, mielőtt elmennének örökbefogadni.

pocaklakó minimanó 2013.03.19. 10:46:26

@Before:

"A világ (és azon belül az emberek, a szexualitás) sokszorosan összetettebb annál, semhogy 2-3 jelzővel (hetero, bi, homo) leírható legyen."

Persze, hogy az. Olyan széles a szexuális érdeklődési területek skálája, hogy csak na! Viszont az is érdekes, hogy míg a hetero emberek részéről történő ellenérzés nem elfogadható a homokos kapcsolatokat illetően, addig ugyanez az ellenérzés simán elfogadható a homokosoktól egyéb szexuális alternatívákat illetően.

Vajon miért?

pocaklakó minimanó 2013.03.19. 10:49:25

@Before:

"Ha annyira fertőző lenne, a börtönviseltek utána nem hetero életmódot folytatnának, ha kikerülnek, hanem "megfertőzve" továbbra is férfiakat keresnének."

Ami viszont arra utal, hogy igaz az az állítás, miszerint a homokos aktus elsajátítható viselkedési formaként.

Pedig azt is mondták sokan és gyakran, hogy az ilyesmi nem is tanulható, hiszen ha eleve csonthetero az illető, akkor számára ez nem lesz opció semmilyen körülmények között.

És mégis... Vagy ha valaki prütyköl egy ugyanolyan nemű emberrel, akkor attól még nem homokosság a dolog, csak bátorság?

Bloodscalp 2013.03.19. 12:57:45

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: a szómágia az amit te csinálsz, folyamatosan írogatod hogy betegség, csak a valóságról feledkezel meg.

Bloodscalp 2013.03.19. 12:59:30

@pocaklakó minimanó: hehehe:) és egy kis elektrosokkal ki lehet kezelni, hát persze.

Pattaya 2013.03.19. 15:58:18

Nem értem a huhogók hozzáállását... Ha meleg, már nem az én gyerekem? Elég baj az nekik... Szenvednek tőle eleget... Nekem több "más" barátom, ismerősöm van. De állítom, hogy jobb barát náluk nincs! Az ágyban hogy-s mint produkálnak, az nem rám tartozik...

misc · http://misc.blog.hu 2013.03.19. 17:05:49

@pocaklakó minimanó: én alapból a férfiakhoz vonzódom de ha kiraknának egy szigetre ahol csak nők vannak, akkor lehet hogy a colibatus helyett ráfanyalodnék egy nőre. De ettől még nem lennék hetero. Nem értem mi bonyolult ezen.

pocaklakó minimanó 2013.03.20. 14:40:55

@misc:

"Nem értem mi bonyolult ezen."

Csak annyi, hogy a homokos lobbisták folyamatosan nyomták/nyomják a ha-nem-vonzódik-nincs-prütyi tematikát.

Mellesleg mondom, hogy az ókori görög példa meg valahogy elsikkad. Nem véletlenül. :)

pocaklakó minimanó 2013.03.20. 14:43:31

@Pattaya:

"De állítom, hogy jobb barát náluk nincs!"

Ez is része a propagandának. Avagy merné azt egy magára és a trendiségére (plusz toleranciájára) büszke modern ember állítani, hogy a homokosok is lehetnek rosszak? Na, ugye, hogy nem.

Mi jön le az egészből? A homokosok csupa-csupa pozitív jelzővel említtethetnek csak a mainstream médiában és ha valaki másként tekint rájuk, az csak magáról állít ki - szerintük - szegénységi bizonyítványt.

pocaklakó minimanó 2013.03.20. 16:52:57

@misc:

"én alapból a férfiakhoz vonzódom de ha kiraknának egy szigetre ahol csak nők vannak, akkor lehet hogy a colibatus helyett ráfanyalodnék egy nőre. De ettől még nem lennék hetero. Nem értem mi bonyolult ezen."

Vö.: X alapból a nőkhöz vonzódik, de ha kiraknák egy szigetre, ahol az egyedüli nő a húga, akkor lehet hogy a cölibátus helyett ráfanyalodna a húgára. De ettől még nem lenne vérfertőző. Nem érthető mi bonyolult ezen?

Már ha érted... :)

borzimorzi 2013.08.22. 19:33:24

@Holding: Légy erős, egy valóban melegnek született kisfiúról lehet tudni 6 éves korában is. Az más már az oviban is. A lányokkal barátkozik, de nem szerelmes egyikbe sem, még játékból sem. Puszilkodni inkább a fiúkkal szeret. A verekedős játékok nem tetszenek neki és imád gyöngyöt fűzni. Többnyire meglepően kreatív, vonzódik a sminkszerekhez és általában a lányos dolgokhoz.

Egész más az az eset, amikor valaki divatból lesz meleg, netán olyan unalmas személyiség, hogy csak ezzel tudja felhívni magára a figyelmet. Vagy pénzt akar keresni azzal, hogy öreg homiknak kínálgatja a hátsó felét. Na, az ilyen valójában nem meleg, csak jól fizet a bolt.

Üdv:
b

Holding 2013.08.22. 20:21:12

@borzimorzi: Akkora b.romságokat beszélsz hogy minden meleg a kardjába dől!!! Tudod egyáltalán milyen egy meleg??? Nem vonzódik a sminkeléshez, gyöngyfűzéshez, nem vesz szoknyát(ha férfi egyáltalán mert eleve csak pasikról írtál!!). Te kevered a transzvesztitákkal a dolgot!! Egy meleg öltözhet metroszexuálisan vagy némileg csajos ruhákban de az átlag meleg pasi pont ugyan úgy szeret öltözni mint a többi pasi! Sőt! Imádhat verekedni, lövöldözni stb! Ne az amerikai meleg sorozatokból vedd a téves elképzeléseidet ahol kifestik a körmük, sminkelnek és szoknyát is felvesznek!!!
Komolyan mondom, ha van a közeledben egy meleg(bár az elképzeléseid alapján roppant fiatal lehetsz) beszélgess el vele!! Már eleve alap tény az hogy fel sem ismered a többségüket!!! nem azért mert feltétlen el akar bújni hanem azért mert ez napi szinten nem is látszik rajtuk!
Még mindig a fejemet fogom ennyi badarságon... Áááááá...

borzimorzi 2013.08.27. 14:39:51

@Holding: Elolvastad, h mire válaszoltál? Nem a felnőttekről írtam, mint te. Hanem arról, hogy gyerekkorban mi utalhat rá. Az feltétlenül, hogy a kisgyerek nem ahhoz vonzódik, ami az adott nembéli kisgyerekeknél szokásos, próbálgatja az ellenkező nem szerepeit, sőt azokban otthonosabban mozog. Ha valakinek ilyen gyereke van, az nem mondhatja, hogy nem volt előjel. Ettől még lehet olyan is, hogy tényleg nem volt semmi előjel. De inkább csak a szülő nem figyelte meg a gyerekét alaposan.

Felnőtteknél már profi szinten működik a mimikri, ott már valóban nehéz. De hát magánügy is.

kisQtya 2013.10.12. 17:33:38

@Woofer: Mondd el neki! Azt nem értem, anyád miért nem mondta még el a férjének, a gyereke apjának?????

Engem tkp. nem érdekelnek a melegek, de a gyerekeim előtt mindig pozitívan nyilvánulok meg a témában éppen azért, hogy ha netán...., akkor el merje mondani.
Mert én vagyok az anyja és nekem mindig kötelességem elfogadni és szeretni a gyerekemet.

Kívül tágasabb

A világ érdekes. Ha érdekel, mi történik a világban körülötted, akkor itt a helyed!

Hirdetés

Utolsó kommentek

  • dukeekud: "vásárlók összezavarása" Es pont ezert idonkent at is rendezik az uzleteket, hogy ne lehessen rutinbol fel perc alatt osszekapkodni a dolgokat. (2017.10.22. 00:43) A szupermarketek tíz trükkje
  • commentes nikk: @commentes nikk: bazmeg, most látom, hogy azért, mert ez egy februári poszt (legalább a memóriám rendben van). A blogszerkesztő bestohlozott, vagy mi a picsa van már? (2017.10.22. 00:25) A szupermarketek tíz trükkje
  • commentes nikk: A kurva életbe tényleg, ez a szar lista már vagy tízszer volt csak idén főoldalas különböző blogokban, szerintem ez is leadott már valami hasonlót, miért kell kamukontenttel kitömni a blogketrecet? (2017.10.22. 00:24) A szupermarketek tíz trükkje
  • sanyikám: @FredPiszkos: Nem jól látod, mert értem. Jó szurkolást! :) (2017.10.21. 17:42) Egy bizarr város
  • FredPiszkos: @Kovacs Nocraft Jozsefne: Amelyiket szeretnéd, rád bízom. (2017.10.20. 11:42) Egy bizarr város
  • Utolsó 20

Innen szemezgetünk

  • BBC News
  • Telegraph.co.uk
  • the Guardian
  • The Independent
  • MailOnline
  • CNN
  • The New York Times
  • POLITICO
  • The Huffington Post
  • Gawker
  • Vanity Fair
  • New York Post
  • Drudge Report
  • EL PAÍS
  • Chinadaily US Edition
  • elmundo.es